mag je provider je nu verlinken hoorde ik op de radio?

F

format c:

Als je te veel films download,MOET je provider dat doorgeven aan Brein .
Dit is schijnbaar weer een nieuwe regel geworden hoorde ik straks op Slam fm.
Het moet niet gekker gaan worden he!
 
Dacht dat het ging om iemand die veel films aanbood op een bepaalde site.


Trouwens als ik films download met een payserver vanuit buitenland kan je provider toch niet zien dat jij veel download of wel.
 
Onzin, het gaat niet om downloaders.

Brein heeft pas nog een rechtszaak verloren die ze hadden aangekaart aangezien providers gegevens van klanten niet wilde verstrekken aan Brein.

De rechter vond het privacy recht preveleren gezien de manier waarop Brein de gegevens verzameld had.
Indien dat wel op juiste gebeurd, dan moeten providers de gegevens beschikbaar stellen van grote regelmatige uploaders, en da's heel iets anders.
Daarnaast moet het echt zware uploaders betreffen.

Daarover vind je een artikel hier:
http://www.webwereld.nl/articles/42000/

Het probleem was eigenlijk hoe de rechter zou oordelen omdat de Auteurswet zegt "schuldig" en de Wet Bescherming Privacy weer zegt "gegevens worden niet aan derden verstrekt", simpel gezegd.

Nu heeft er een rechter daarover een uitspraak gedaan, alleen Chello gaat niet in hoger beroep, iets wat Xs4all vrijwel zeker wel zou doen.
De eerste uitspraak die ik hier noemde is namelijk ook in hoger beroep gedaan.

Lees hier over Chello:
http://www.webwereld.nl/articles/42585/upc-geeft-zich-gewonnen-na-zege-van-brein.html

Er is dus nu sprake van een verloren en gewonnen zaak. Het kan nog alle kanten op, maar tot nu toe betreft het nog alleen zware uploaders.
 
Bedankt voor deze info.
Nu weet ik tenminste meer over dit onderwerp.
beide bedankt.
 
jack zei:
Dacht dat het ging om iemand die veel films aanbood op een bepaalde site.


Trouwens als ik films download met een payserver vanuit buitenland kan je provider toch niet zien dat jij veel download of wel.

Ja de Provider kan zien dat je veel download, maar niet wat je download.

Daarom is het ook beter om data van de news groepen te downloaden, dan kunnen ze niet zien wat je download.

Bert
 
Maar ook nu lees ik dit toevallig bij een andere site:

UPC moet gegevens klant aan Brein geven
Internetprovider UPC moet binnen twee dagen naam en adres van een klant aan de stichting Brein geven. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam donderdag in kort geding bepaald. Volgens de rechtbank is de abonnee een internetpiraat. Mocht UPC niet meewerken, dan moet het bedrijf duizend euro boete per dag betalen. Volgens Brein heeft de abonnee via internetpagina Dikkedonder.nl illegaal bestanden op internet aangeboden. De stichting wil daarvoor van de internetpiraat een schadevergoeding.


Vorig jaar juli daagde Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) vijf internetproviders, ondermeer UPC, om dezelfde reden. Toen bepaalden zowel de rechtbank in Leeuwarden als het gerechtshof in Amsterdam dat gegevens niet geleverd hoeven te worden. Het zou een onrechtmatige inbreuk op de privacy betekenen. Voor de Amsterdamse kortgedingrechter was dat deze keer geen probleem.

Brein had het kort geding aangespannen om drie namen van internetpiraten te krijgen. Twee weken geleden heeft UPC al de gegevens van twee van die abonnees aan de advocaat van Brein doorgegeven. Van de derde klant, 'Muzan', zouden volgens UPC geen gegevens beschikbaar zijn. Volgens de rechtbank is aangetoond dat dat niet klopt.

UPC kondigde vorige week op haar beurt aan een kort geding voor te bereiden tegen Brein. De kabelaar vindt dat Brein niet gerechtigd is om de twee Chello-abonnees aan te pakken op basis van informatie die UPC verstrekt heeft tijdens het kort geding.

De stichting Brein heeft als doel het illegaal uploaden van muziek, films en software tegen te gaan. Het downloaden van muziek is in Nederland niet bij wet verboden; het aanbieden van muziek zonder toestemming wel. Brein wil gebruikers aanpakken, maar heeft daarvoor gegevens nodig van de providers. [Novum/Radio.NL]



Dit kan dus 1 ieder gebeuren, waaronder ondergetekende, want ik link ook erg veel muziek door en waar nodig dan upload ik ze zelf.... :stupid:
 
Deze zaak stinkt van alle kanten.

Chello riep vorige week al dat hun drie klanten schuldig waren.
Ten eerste, je zou maar klant zijn bij die club...
Ten tweede, de schuldvraag hoort bij een rechter te liggen, zeer zeker niet bij chello.

Dan gaat chello de gevraagde gegevens (van twee van de drie personen) "per ongeluk" ter beschikking stellen van brein doordat ze de gevraagde gegevens opnemen in de stukken die openbaar gemaakt worden (voor de partijen) tijdens de rechtszaak die juist gaat over de vraag of ze die gegevens moeten afstaan.

Chello is wat mij betreft nooit geloofwaardig geweest, en ik zie hier weer een bevestiging daarvan.

De recente rechtszaak van deze week ging over de derde persoon.
Een deel van het vonnis (onbevestigde bron) stond gisteren op tweakers.net.
Hierin is te lezen dat er in de rechtszaak niet is gekeken of brein ?berheupt wel kan spreken namens de rechthebbenden van betreffende bestanden.
Dat is nou juist het hele hekele punt.
Brein heeft nu weer grote koppen in het nieuws, met uiteraard het succes waar die club al jaren op hoopt.
Want brein is afschrikwekkend.
Dat er in een volgende rechtszaak nog maar moet blijken of brein rechtmatig handelt, gaat echt niet in de krant komen en zeker niet met zoveel bombarie.
Er is zelfs een zeer grote kans dat er helemaal geen rechtszaak komt, want dankzij de afpersings methoden die brein toepast, en dankzij de industrie die in dergelijke clubs enorm veel geld steekt hebben ze de langere adem.
De prive persoon zal een zeer langlopende zaak simpelweg niet kunnen betalen, en zal door zijn (/haar) advocaat aangeraden worden te gaan "schikken".
Schikken is een bekentenis tekenen, een XXL bedrag betalen aan brein (voor haar algemene pot, die daarmee nog meer dreigementen kan gaan bezigen) en belangrijste van alles, een zwijgplicht aannemen over het hoe en wat van de hele zaak.
Ondertussen mag brein jouw geval dus als succes boeken en naar buiten communiceren (en je hebt dus geen mogelijkheid dit te bevestigen dan wel te ontkennen).
Nog even over dat XXL bedrag; de gemiddelde geleraaf lezer zal denken dat dat gaat naar de artiesten die voor hun uitvoering bijna failliet gingen door het missen van al dat geld.
Niks is dus minder waar, die zien dat geld nooit meer terug.

Zouden we de politiek er nog over aanspreken?
Heren bakellende en dommer hebben het antwoord allang gegeven:
We moeten er wat voor over hebben om terrorisme te verslaan.
Dan moet je niet gaan zeuren.
Het is heel duidelijk wat ze daarmee bedoelen, en elke Nederlander voelt dat elke dag een beetje meer:
Privacy is opgeheven.
Nog een paar uitgaven en het hele woord staat niet imeer in de dikke van Dale.
Je paspoort mag, nee moet je even laten kopieren bij je werkgever en bij je bank.
De camera's hangen op elke hoek, en nemen behalve beeld, ook geluid op.
Telefoneren, mailen of welke communicatie je ook bedenken kan, het word opgeslagen en niemand kan controleren wat er daarna mee gebeurt.
Als je daar wat tegen hebt, ben je verdacht en volksvijand nummer 1.
Met deze posting kom ik dus waarschijnlijk ook weer een treetje hoger op dat trapje..
De moordenaars met TBS lopen zo naar buiten, maar jij bent een veel groter risico.

Maar zou het helpen?
De terrorist namens brein vaart er wel bij, en zal de terreur dus nog een beetje gaan uitbreiden.
De artiesten gaan niet meer geld verdienen.
Slechts een zeer klein promillage van de mensen die downloadt, doet dat om geen geld te hoeven uitgeven in een winkel.
De rest van de mensen haalt die bestanden op omdat ze ter beschikking zijn.
Zijn ze niet ter beschikking, gaan die mensen dus niet naar de Breukhoventjes om daar diezelfde bestanden te kopen, nee dan doen ze het gewoon zonder.
De industrie die belachelijke bedragen opstrijkt over de rug van muzikanten en andere artiesten zal niet gaan toegeven.
Die gaan niet op zoek naar een alternatief voor de afpersingsmethoden en de achterlijk hoge bedragen voor distributie van content die ze nu toepassen.
Terwijl dat, en dat alleen de enige manier is om in de toekomst nog geld te verdienen.
Daarom nu graaien wat je graaien kan.
Want straks heeft iedereen door dat je voor de prijs van een cd/dvd betaalt voor het transporteren van de content, en slechts een percentage van 1 cijfer voor de komma onder de uitvoerenden verdeeld mag worden.
 
Maar ook nu lees ik dit toevallig bij een andere site:
@Freggel1: Klik nu eens op die tweede link van mij. Dan zie je exact hetzelfde bericht. UPC en Chello is hetzelfde.:)

@Mas3: De verschillen waar jij nu over spreekt, is precies waar ik het ook over heb in die twee links. 2 rechtbanken zeggen het een, een andere rechtbank zegt weer iets anders.
Net als toen met Freek en C+... programmer zijn niet verboden en mogen verkocht worden in een satshop, immers... televisiewinkels verkopen toch ook elektronica en computers, veel detailhandel verkoopt vanalles waar andere speciaalzaken voor zijn.
Rechtbank in Zeeland in een zelfde proces maar dan tegen een winkel in Zeeland vond dat programmers wel verboden waren en veroordeelde de winkel tot een boete. Immers... wat moet een satshop met programmers anders dan gelegenheid te geven illegaal smartcards te bewerken.

Het recht wipt gewoon zoals het uitkomt, en zoals ook jij aangeeft, word er te vaak gekeken naar het belang van grote zakelijke belangen die geld genoeg hebben, dan dat er naar het recht en wetboek eens wat meer gehandeld word zoals het er in de regels staat.
Mensen worden veroordeeld op aannames en vermoedens in dit soort zaken, net als zaken van Brein.

En wie is de dupe? De kleine man, zoals je al schreef. Want die gasten kunnen je kapot procederen, geld genoeg. Zelfs al sta je in je recht kun je nog je recht niet halen omdat je het niet betalen kunt.
DAAR moesten ze nu eens iets aan doen, zodat het ook voor iedereen mogelijk is recht te halen. Maar zelfs met een akte van onvermogen ben je nog een bal geld kwijt voordat je dan eindelijk gelijk hebt en je geld terug krijgt van de tegenpartij, asociaal noem ik dat.

Zelfde gebeurde met Fun toendertijd, je kent het verhaal. C+ joeg ons van de server af die Skidz ons bezorgt had, door de provider aan de jas te trekken en ons in een fax valselijk te beschuldingen van het hosten van illegale files en illegale informatie. Terwijl we toen niet eens een filessectie hadden.
Op de forumdelen die bereikbaar waren voor geregistreerde gebruikers was geen enkele illegale informatie te vinden.

De provider heeft C+ daar toen op aangesproken dat hij geen files kon vinden... telefonisch antwoord van C+:
Jullie zorgen maar dat die site eraf gegooid word en dat we de database krijgen en de NAW gegevens van de eigenaar anders klagen we jullie aan en als je denkt te winnen, dan hou er maar rekening mee dat wij gewoon door gaan totdat jullie niet meer kunnen.
Oftewel we procederen jullie kapot, maar zelfs een rechtszaak (die we volgens diverse juristen met grote kans konden winnen), zou enkele tienduizenden guldens kosten, en die kon de provider ook niet zo lang voorschieten.

Op die manier word dus recht behaald in dit land. Dat is geen vorm van rechtspraak, dan is een vorm van onrecht afdwingen.

Om terug te komen op het verhaal van de muziek en films.... Reeds nu is al bewezen door onderzoeken dat p2p voor stijging van verkoop gezorgd heeft en in elk geval niet geleid heeft tot verlies.
Schaf de hele p2p en usenet af, dan weet niemand meer wat iets is, niet zoveel mensen gaan dan luisteren of huren om te zien of het iets is (of je huurt sowieso toch al minder), gevolg: teruglopende verkopen dus stijgende kosten en daardoor weer nog minder verkopen (vicieuze circel).

En wie gaan we dan de schuld geven? Slechtlopende economie zeker dan weer opeens, of de Fransen die p2p niet willen verbieden? Of de vergrijzing? Mogelijkheden te over.

Die mannen hebben niet leren serieus nadenken.

Burgers? Die moeten alleen luisteren, mogen geen vingerbreed verkeerd doen en liefst houden ze ons bij elke beweging in de gaten. Maar ondertussen wel zakkenvullen over onze ruggen en de witteboordencrimineel uithangen.

En de rechtspraak..... is meer spraak dan recht, in mijn optiek althans.
 
en toch wil ik BT nog eens in levende lijve ontmoeten.

Zo dat we zamen eens een pilsje kunnen drinken en bomen over deze materie, volgens mij verschillen we niet veel met onze gedachte gangen.

Groetjes Bert
 
Ja dat lijkt me ook wel aardig Bert50. Jammer genoeg lagen de BBQ van Boets en die van Freggel1 wat te kort bij elkaar qua datum en was het door mijn situatie ook niet mogelijk beiden bij te wonen anders had ik dat wel gedaan hoor.

Maarreh... ah wacht ik schrijf je wel een pm.:)
 
BT,

Ik mag ook met een bus rijden. :biggrin:
 
Oh? Heb je dan je D rijbewijs gehaald? :biggrin:
 
In de militaire dienst, kok-chauffeur, b-c-d-e, overschrijven kostte 19 gulden... :biggrin:
 
Geachte heer/mevrouw,

Paramount Pictures Corporation (Paramount) heeft ons benaderd met het
verzoek u te informeren dat u volgens Paramount inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.

Dit kan zijn via een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo
zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma
zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent. U deelt dan dit bestand op uw
computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer
programma's. Wij vragen u het materiaal te verwijderen.

Overigens bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder voor het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Paramount
(paramount-picture@copyright-compliance.com). @Home informeert u over
het verzoek van Paramount maar geeft uw gegevens niet door aan
Paramount, behalve bij een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee goed te hebben ge?nformeerd.
Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse


ben je gewoon een film aan het downloaden met bittorrent waar je natuurlijk
ook moet uploaden tot 1.1 en dat noemen ze dan hun materiaal op internet
zetten.

rgds

Ed
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan