Mail programma

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Velen die intussen zijn overgestapt naar windows 7 zullen ontdekt hebben dat Outlook Express niet erin werkt.
Ook Outlook 2003 werkt volgens BT er niet in, wel Outlook 2010.
Maar Outlook Express en Outlook zijn nooit compatibel met mekaar geweest.
Outlook komt meen ik mee met Office, zodat je dat ook niet los kan installeren.

Bij Vista kwam Microsoft met het mail programma Windows Mail, en bij Windows 7 met weer een nieuw Windows Live Mail.

Microsoft is een tijdje terug gestopt met Oulook Express en dat was v6.
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Microsoft na versie 6 niet met verdere versies is blijven komen, en het is blijven door ontwikkelen ook voor nieuwere windows versies.
Outlook was voor de gewone gebruiker eigenlijk weinig bruikbaar.
Maar Outlook Express wel de ideale Mail Client.

Dus nu zullen meer mensen een ander mail programma van derden moeten gaan gebruiken.

Grtz.

Ik gebruik hier al een tijdje windows live, en ben daar tevreden over.

Maar ik vindt het idd ook gek dat het standaard email-programma niet meer werkt.

Ik heb laatst W-8 aangeschaft, en daar zat het oude programma ook nog gewoon bij.

Probleem een is dat mensen aan een programma gewend zijn en dat het dom is om daarmee te stoppen en weer met iets anders te komen.

Probleem twee is dat je de mails makkelijk moet kunnen omzetten naar iets anders.
En dat laatste schijnt een groot probleem te zijn.
Die zijn opgeslagen in een soort databasefile die je alleen kunt openen met datzelfde programma.
Normaal kun je mails im- of exporteren naar iets anders met dat programma.
Je kunt ook de hele databasefile copieren naar een andere locatie, maar dan moet je hem weer openen met hetzelfde programma.

Uit wat ik tot nu toe gelezen heb geeft dat grote problemen en heeft microsoft dus grote sjit gebouwd.

Grtz.

Kilroy;228397 zei:
Uit wat ik tot nu toe gelezen heb geeft dat grote problemen en heeft microsoft dus grote sjit gebouwd.

Grtz.

Zou je eens kunnen aangeven waar je dat dan gelezen hebt?

Hier gebruik ik Windows Live mail 2012 en die heeft juist meer mogelijkheden als het oude Outlook expres ik kan alle mail van Outlook expres importeren en exporteren in Windows Live mail.
Ook kan ik nu alle mail ontvangen met dit programma buiten mijn gewone provider ook Hotmail en Gmail daar had ik voor die tijd Outlook voor de gewone provider en mail van Gmail en Hotmail via de website.

Snap dus totaal niet hoe je tot de conclusie komt dat Microsoft sjit gebouwd heeft en de mensen beter een programma van derden kunnen gebruiken.

Kijk ik heb wat rondgelezen en het meeste was in het Engels want het Nederlandse is zoals meestal nogal beperkt.
En het was de algemene trend.
Ik weet geen preciese URL's meer, maar dat is ook niet nodig.

Kijk als iemand blij is met Windows 7 en Live Mail dan is dat prima en moet hij dat vooral ook doen.
Dat is dan ook ieders eigen keuze.
Maar als Outlook Express niet op Windows 7 draait hoe moet je dan im- of exporteren.
Overigens weten de meeste mensen niet eens waar de mails bij OE zijn opgeslagen.

Er zijn inderdaad mensen die overwegen of al gedaan hebben een ander mailprogramma te gebruiken als bv Thunderbird.
Ook dat is hun goed recht.

Grtz.

Wat aart verteld daar moet ik het toch mee eens zijn @Kilroy, je kunt de mails die je ontvangt importeren van andere emailprogramma's.

En daarom gebruik ik hier ook Windows Live Mail 2012.

Je hoeft alleen tijdens de installatie je emailadres n te voeren en je huidige wachtwoord, en het werkt meteen, vroeger bij Outlook was dat wel anders.

Ik werk hier dus nu al een tijdje mee, en heb nu, ondanks dat er veel over geklaagd wordt, Windows 8 op de pc staan, en ben er nog lerende en zoekende mee, maar ik ben er tot nu toe tevreden mee.

De pc is als ik hem nu opstart binnen een minuut voor alles beschikbaar, en dat is iets anders dan dat ik de laatste tijd met XP of W7 gewend ben. ;)

Maar even een andere vraag Kilroy, heb je het van alleen maar lezen, of heb je 1 en ander ook geprobeerd???

Freggel, zoals je weet heb ik op elke pc een dual boot lopen met windows en opensuse.
En windows is nog steeds xp, want hoewel ik al langer dan een jaar windows 7 heb liggen heb ik hem nog niet geinstalleerd.
Dus heb ik nog niets hoeven uitproberen, en is rondkijken genoeg.
Ook dat is een eigen keuze.
Ik behoor dus niet tot die mensen voor wie alleen het allerlaatste goed genoeg is.
Ja, ik weet ook dat er mensen zijn die ronduit windowsfan zijn.

Allereerst, mails die je met het programma ontvangt kun je niet importeren, maar alleen exporteren om het zuiver te houden.
Maar hoe kun je van Outlook Express nu mails importeren als dat niet loopt?
Verder neem ik aan dat je met Outlook, Outlook Express bedoelt.
Dat is een groot verschil.

Grtz.

Kilroy zei:
Ook Outlook 2003 werkt volgens BT er niet in
Dat was een fout van BT. Werkt wel onder windows 7, kan echter een foutmelding komen, daar blijk echter een oplossing voor te zijn. Was me niet bekend.

Outlook komt meen ik mee met Office, zodat je dat ook niet los kan installeren.
Jawel dat kan wel. Ofwel vanuit je office pakket los selecteren ofwel Outlook 2010 los kopen. Alleen zou ik dat niet doen want ik vind het belachelijk duur om 114 euro voor een email programma te tellen.

Aart44 zei:
Hier gebruik ik Windows Live mail 2012 en die heeft juist meer mogelijkheden als het oude Outlook expres
Sorry, maar dat kan ik niet zomaar geloven. Kun je een voorbeeld geven van wat WLM 2012 wel kan wat OE niet zou kunnen?
Want de twee voorbeelden die je erbij hebt staan lukken ook gewoon met OE.

kilroy zei:
Maar hoe kun je van Outlook Express nu mails importeren als dat niet loopt?
Daarvoor moet je natuurlijk eerst een draaiende OE gehad hebben. In jouw geval draait OE nog onder xp. Het is dan zaak even alle .dbx bestanden (dit zijn de folders met berichten) en het .wab bestand (adresboek) ergens te plaatsen, evt. op een usb stick.
Die kun je dan middels de importfunktie van WLM weer in WLM importeren op een andere pc.

Andere optie... Mozilla Thunderbird. Compatible met alles, draait op alles en ben je af van dat geneuzel en onzinnig gewijzig van Microsoft.

Black Tiger;228403 zei:
Sorry, maar dat kan ik niet zomaar geloven. Kun je een voorbeeld geven van wat WLM 2012 wel kan wat OE niet zou kunnen?
Want de twee voorbeelden die je erbij hebt staan lukken ook gewoon met OE.

Nou volgens de meneer van Schoonepc is Outlook expres behoorlijk verouderd.

WINDOWS LIVE MAIL: HET ALTERNATIEF VOOR OUTLOOK EXPRESS
Het gratis e-mailprogramma Windows Live Mail is een beter alternatief voor het inmiddels behoorlijk verouderde Outlook Express. In tegenstelling tot Outlook Express is Windows Live Mail w?l uitgerust met een filter voor ongewenste e-mail (voor velen een steeds groter wordende bron van ergernis). Tevens biedt het ondersteuning voor het beheren van gratis Hotmail/Live-accounts en RSS-feeds.

In Outlook expres had ik ook mijn Hotmail en Gmail adres niet ingevoerd ik wist ook niet dat het kon maar Live mail ondersteunt het.
Was pas bij een neefje van me die gebruikt al sinds hij een computer heeft W98 Incridimail dus als hij er gelukkig mee is gewoon zo laten hij draait nu onder W7.

Kilroy zei:
Kijk ik heb wat rondgelezen en het meeste was in het Engels want het Nederlandse is zoals meestal nogal beperkt.
En het was de algemene trend.

Er zijn in het Nederlands denk duizenden sites die uitleggen hoe je email en adresboeken van Outlook en Outlook express kunt importeren en exporteren dus wat heet beperkt.
En in het Engels zal het hetzelfde zijn dus ik snap het echt niet.
Zonder het te gebruiken of gebruikt hebt kom je tot de conclusie dat Microsoft shit heeft gemaakt.

Wat jullie allemaal niet noemen (weten jullie het wel?), is dat bedrijven zoals M$ en Google met hun mail oplossingen, je dwingt je gehele mail-huishouden aan hen te geven en dat is dus inclusief je lijst met contacten en alles wat je in die lijst hebt staan.
Dwingen omdat ze je geen alternatief bieden.
"Lekker in de cloud".
Je hebt er zelf totaal geen controle meer over, en zij hebben er alle controle over.
En dat is precies de bedoeling.
Lees de voorwaarden van die diensten er maar eens nauwgezet op na (doet ook bijna niemand), zij zijn de eigenaar van alles wat je daar stalt, niet jij.
En dat dat misbruikt word is al maanden wereldnieuws.

Veel van de sites die uitleggen hoe je je mail kunt importeren, gaan er van uit dat je dan wel eerst exporteert.
Dat is niet altijd een optie, en het is zeker niet iets dat iemand periodiek doet.

MAS3;228407 zei:
Wat jullie allemaal niet noemen (weten jullie het wel?), is dat bedrijven zoals M$ en Google met hun mail oplossingen, je dwingt je gehele mail-huishouden aan hen te geven en dat is dus inclusief je lijst met contacten en alles wat je in die lijst hebt staan.

Klopt maar dat is een heel ander probleem de enige echte oplossing is dan geen internet meer gebruiken en ook geen smartphone.

Natuurlijk is Outlook Express verouderd als microsoft er 8 jaar of meer niets meer aan doet en na v6 geen nieuwe versies meer uitbrengt.
Schonepc is blijkbaar nodig in Nederland!

Tja, ik zei dat het meeste te vinden was in het Engels en niet in het Nederlands.
Als er toch veel Nederlands te vinden zou zijn is het blijkbaar nog erger dan ik dacht.
Maar in het algemeen heb ik naar het zoeken van problemen bij windows in 90% van de gevallen oplossingen gevonden in het Engels.
Die problemen ontstonden naar aanleiding van de vele bugs die de windows versies hebben gekend.
En in windows zoeken is zoeken in een hooiberg.
Vergeet niet dat ik al bezig ben vanaf de msdos tijd dus alles goed ken wat OS betreft.
Ja, mail copieren doe ik ook al 10 jaar en dat zonder de im- en export funktie.
Maar veel mensen die ik heb getroffen of gesproken wisten inderdaad niet waar die mails zich bevonden, en dan gaat het echt niet om de vrouw van de melkboer!
Maar im- en exporteren zelf zou toch geen probleem moeten zijn omdat het met de help funkties te vinden moet zijn, of men leest die gewoon niet.

Dus is linux althans opensuse altijd al 10 keer beter geweest als OS dan die windows kraam.
Het zit gewoon veel beter in mekaar.
De standaard web-browser was altijd Konqueror, en dat is een gecombineerde file en web-browser, dus gewoon URL intikken en je zit op het web.
Maar firefox is ook beschikbaar als web-browser en mooi onderverdeeld naar distro, en hetzelfde geldt voor het mailprogramma Thunderbird.
Ook opera is op dezelfde manier beschikbaar.
Aan de andere kant gebruik ik al jaren Internet Explorer niet meer in windows vanwege de onstabiliteit maar meestal opera of firefox.

Tja, ik heb Norton Windoctor eens losgelaten op de zaak, en het was onvoorstelbaar hoeveel troep die weer vond.
Na 10 jaar updates krijgt microsoft het blijkbaar nog steeds niet goed.
Dus microsoft is altijd kampioen geweest in het sjit produceren m.b.t OS.

Maar windows fans moeten er vooral gelukkig mee zijn, so be my guest!

Grtz.

aart1944;228408 zei:
Klopt maar dat is een heel ander probleem de enige echte oplossing is dan geen internet meer gebruiken en ook geen smartphone.

Dat antwoord slaat op mijn 2 na laatste regel, zeer zeker niet op de regel die je quote.

De gegevens die je op die servers zet, zijn niet langer jouw eigendom, maar die van het betreffende bedrijf.
En er zijn bijzonder weinig gebruikers die zich dit realiseren en het gewoon voor lief nemen.
Met daarbij het misselijkmakende credo "ik heb toch niets te verbergen, dus van mij mogen ze alles weten".

MAS3;228410 zei:
De gegevens die je op die servers zet, zijn niet langer jouw eigendom, maar die van het betreffende bedrijf.

Zelfs het bericht wat je hier neerzet en dat is geen Microsoft of Google hoeft de forumbeheerder niet te verwijderen als je dat zou willen.
Daar zijn in het verleden processen over geweest.
Maar die privacy problemen kunnen wij niet oplossen dat moet de politiek doen in Brussel.

Kilroy zei:
Dus is linux althans opensuse altijd al 10 keer beter geweest als OS dan die windows kraam.
Het zit gewoon veel beter in mekaar.

Aha daar komt de aap uit de mouw maar ik heb hier nog een laptop draaien op Linux Mint kun je me ook vertellen welk programma ik kan gebruiken om "Uitzending gemist" te kijken het is bekend dat Moonlight niet werkt het Linux prog voor Silverlight.
Toen ik dat een paar jaar geleden vroeg werd er vertelt dat Silverligt verouderd was en ik maar moest wachten op iets nieuws dan gingen ze wel soft ontwikkelen we zijn een paar jaar verder is er inmiddels iets de publieke zenders draaien nog steeds onder het verouderde Silverligt.

Een jaar of 10 geleden geloofde ik nog in een doorbraak van Linux maar dat heb ik opgegeven veel te klantonvriendelijk.
Vermoedelijk is er over 10 jaar wel iets anders dan denk ik aan Android en niet aan Linux.
Maar je hebt dit topic geopend niet omdat je iets van het Windows Live mail programma weet maar om Microsoft te bashen het email programma doet wat het moet doen je email ontvangen en verzenden.

Nee, nou wordt hij fraai.
Microsoft is zelf gestopt met Silverlight, en daarom de linux versie ook.
Het heeft ook iets te maken met dat .NET framework gedoe.
Ook daar weer een hoop gedoe mee.
Verschillende versies bestaan naast elkaar, en als iets fout mee is krijg je ze niet meer gerepareerd en helemaal niet meer eraf.
Dus ook weer dikke sjit.

En de Adobe flashplayer, ook een bron van veel ellende en daar hebben de ontwikkelaars schijnbaar zitten slapen.
Want van een oude versie kan troep in de registry blijven hangen.
En die is er zelfs met de hand niet meer uit te halen.
Dat is zeer ernstig als een key niet manueel verwijderbaar is!

Linux kan niet klantonvriendelijk zijn want het heeft geen klanten en is opensource.
Microsoft heeft daarentegen duizenden vet betaalde ontwikkelaars die schijnbaar niet zo'n goed spul afleveren.

Maar goed nogmaals, wie duur geld voor het product heeft betaald mag er best zeer gelukkig mee zijn.

Grtz.

Inderdaad een hoop gedoe je hebt wel veel woorden nodig om te schrijven dat er onder Linux dus GEEN oplossing is.
Hoe halen mensen het ook in hun hoofd om een programma terug te willen zien.
En allemaal de schuld van Microsoft.

Linux kan niet klantonvriendelijk zijn want het heeft geen klanten en is opensource.

En ach dan zeg ik het iets anders gebruikersonvriendelijk.

De berichten die ik hier neerzet, zijn mijn meningen die ik beschikbaar stel aan degenen die het willen lezen.
Het zijn dus dingen die ik bewust deel.
Ik ben me maar al te goed bewust dat dit door beheerders geredigeerd word (omdat ik dat elders zelf ook een tijdje gedaan heb zoals je weet).
Dat is iets heel anders als 1 op 1 verkeer dat mail word geacht te zijn.
Dat er anderen zijn die de mail "afluisteren" is al meer dan erg genoeg.
Maar dat je je mail op servers van anderen moet stallen die er dan de eigenaar van worden en het daarmee voor welk doel dan ook (zogenaamd indexatie voor optimalisatie van al dat mail verkeer) mogen gebruiken dat is bij veel te weinig mensen bekend.
Geen hond die de -tig pagina's voorwaarden of eigenlijk disclaimer leest waar dat in staat, en waar je dan dus zou kunnen weten dat het zo is.
Het is niet een bewuste keuze die word gemaakt, maar eentje die je door de strot word geduwd.
En inderdaad kun je inmiddels ook geen smartphone meer gebruiken of je bent verplicht je mailadres eraan te koppelen (net zoals windhoos8)

Dat silverlight is M$'s tegenhanger van macromedia's (al een tijdje Adobe) flash player.
M$ vond en vind het niet te verkroppen dat andere bedrijven de zaken beter voor mekaar hebben dan zij.
Dus rommelen ze zelf iets in mekaar en sluiten vervolgens contracten af met bijvoorbeeld de door jou en mij duur betaalde publieke omroep, maar ook met de RTL zenders om de online content exclusief met silverlight en dus windows aan te bieden.

Ik hoef de troep die M$ me door de strot wil duwen niet en gebruik het dus ook niet.
Dan maar geen online terugblik van de publieke omroep (waar ik toch al vrijwel niet naar kijk).
Jij draait het om en vind het belachelijk dat dit M$ kwalijk te nemen is.
Maar dat is het zeker alleen weiger je dat te zien.
Mag je helemaal zelf weten, maar is geen stok om mee te slaan.

Nou volgens de meneer van Schoonepc is Outlook expres behoorlijk verouderd.
Ik heb bij meneer Schoonepc ook al fouten op de site zien staan. Recent nog iets aangegeven wat hij toen ook verbetert heeft.;)
Maar ik ontken niet dat OE verouderd is, de vraag was wat WLM wel zou kunnen wat OE niet zou kunnen.

In OE kun je ook gewoon je gmail en hotmail beheren, heb ik jarenlang gedaan. Inderdaad ondersteund hij geen RSS, maarja dat is weer zo'n functionaliteit waar slechts een enkeling gebruik van maakt.
OE heeft inderdaad geen filter voor ongewenste mail, Outlook ook niet, dus ja dat is dan echt een voordeel. Zijn toch nog maar 2 dingetjes waarvan je er hooguit eentje gebruikt.
OE is veel uitgebreider dan de meeste mensen denken.
Verouderd? Ja natuurlijk. Dat staat niet ter discussie. Echter XP is ook verouderd en werkt ook nog uitstekend.
Ik heb zelf met WLM gewerkt en ben er niet van gecharmeerd, sorry.
Het backups maken en bepaalde dingen doen ging met OE een stuk makkelijker.

Zonder het te gebruiken of gebruikt hebt kom je tot de conclusie dat Microsoft shit heeft gemaakt.
Nee dat valt wel mee. Het probleem van MS is dat ze het incompatible met elkaar hebben gemaakt en dat begon al in de DOS tijd, alwaar hun multiconfig en memmaker totaal niet compatible met elkaar waren, terwijl bijv. Qemm daar geen probleem mee had.
En dat is later met meer dingen zo gegaan, met name met de mail programma's.

Het door Mas3 genoemde argument is ook een reden dat ik Hotmail en Gmail alleen in het mailprogramma gebruik voor niet privacygevoelige mails. Bij geen van beiden staat dan ook een telefoonnummer noch adresboek geregisteerd.
Alhoewel ook dat weinig uitmaakt, want luisters MS of Google je niet af, doet de NSA dat wel.:(

Kilroy zei:
Ja, mail copieren doe ik ook al 10 jaar en dat zonder de im- en export funktie.
Dat is bijv. een van de grootste voordelen van OE t.o.v. alle andere mailprogramma's.

Mas3 zei:
Dat er anderen zijn die de mail "afluisteren" is al meer dan erg genoeg.
Bij veel mensen is het overigens ook onbekend dat ELKE provider EN elk hostingbedrijf waar je mail over laat gaan, eenvoudig je mail kan lezen.
De meesten doen dat gelukkig niet, maar het wordt bijv. wel eens gebruikt bij mailproblemen om te monitoren waar de oorzaak van het euvel zich bevindt als dat uit de logs en andere testen niet duidelijk wordt.

@algemeen.
Ik ga me niet mengen in de Linux/Windows discussie. Het is al lang duidelijk dat windows niet is wat het moet zijn, Linux een stuk veiliger en stabieler is, maar helaas (ondanks de alsmaar stijgende Ubuntu populariteit) broodnodige functionaliteiten te zeer mist om echt windows te kunnen verslaan.
En dat is met name de gaming functionaliteit.

Maar zoals gezegd is dat een heel ander verhaal dan mailprogramma's

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan