maken van "Back Up" via DCC

C

chrisjan

probeer vruchteloos na alles te connecteren en heb verbinding met PC en de Router doch niet met DREAMBOX 500S en krijg melding "error 10057 in function sebd Socket is not connected"....Wie kan mij helpen?...Wat moet ik doen?...

1000 X thanks

 
Heb je wel de goede ip adressen van je pc en dreambox ingesteld in DCC?

 
Heb inderdaad het IP-adres van mijn DB gehaald zoals jij het zei, zonder DHCP, maar "met" of "zonder" DCHP, het blijft steeds hetzelfde....Kan dit?Ik dacht normaal niet...of werd dit voor "cardsharing" vastgezet....?

1000 X thanks

 
Heb je wel de goede ip adressen van je pc en dreambox ingesteld in DCC?
Heb het IP-adres van mijn Dreambox gehaald en ingeklopt, doch tevergeefs...

Geen verbinding..En ik gebruik dus wel een "cross-kabel" via mijn router

Maar wanneer ik zoals U zei om het juiste iP-adres te vernemen het DCPH-vinkje verwijder, verandert er niets...Of moet "netwerk" ook uitgevinkt worden ?..Of heeft het te maken met de "port 80"?

1000 X thanks

 
Heb je wel de goede ip adressen van je pc en dreambox ingesteld in DCC?
Ik krijg dus geen verbinding met mijn DB 500S maar wel de vermelding van volgende tekst:"Error 10057 in function send Socket is not connected..." Bgrijp dus NIET wat dit wil zeggen en mijn "zandlopertje" blijft eveneens zichtbaar...

Please help me....!

1000 x Thanks

 
Geen verbinding..En ik gebruik dus wel een "cross-kabel" via mijn router
Een crosscable via de router???

Afijn volgens mij kan dit niet, want aan de router hang je een utp-kabel, die kabels gaan naar de pc's en in dit geval je dreambox...

In je Dreambox zit in de netwerkinstellingen je ip, wat jij zegt dat je al gevonden hebt, en normaliter moet deze dan kunnen connecten met DCC ( PC-ip. daarna ip van de Dream, en daarnaast het ip van je router...)

Zet wel het "connectietype" op router!

En zorg dat er in de schermpjes "Naam" en "wachtwoord" root en dreambox staat ( mits jij jou wachtwoord niet gewijzigd hebt) .

Zo zou het moeten werken.

 
Voor wat betreft die cross cable, zou je eens moeten kijken bij de specificaties van de router.

Zijn de aansluitingen wat heet "auto sensing", dan maakt het niet uit of je een cross of een gewone kabel gebruikt, dat zoekt ie dan zelf wel uit.

De meeste moderne routers voorzien daarin inmiddels wel hoor.

De cross cable is dus per se nodig als je een directe verbinding tussen box en pc wil maken zonder routers of switches of zo er tussen.

 
Laatst bewerkt:
Een crosscable via de router???
Afijn volgens mij kan dit niet, want aan de router hang je een utp-kabel, die kabels gaan naar de pc's en in dit geval je dreambox...

In je Dreambox zit in de netwerkinstellingen je ip, wat jij zegt dat je al gevonden hebt, en normaliter moet deze dan kunnen connecten met DCC ( PC-ip. daarna ip van de Dream, en daarnaast het ip van je router...)

Zet wel het "connectietype" op router!

En zorg dat er in de schermpjes "Naam" en "wachtwoord" root en dreambox staat ( mits jij jou wachtwoord niet gewijzigd hebt) .

Zo zou het moeten werken.
Ik heb alles gedaan oals U zegt maar van zodra ik mijn verbinding met DCC maak verschijnt "check IP-adres van Dreambox" en vervolgens blijft "zandlopertje" op mijn scherm en verschijnt nog steeds de tekst "error 10057 in function send socket is not connected"...Nu versta ik er helemaal niets meer van...Hoe kan dat nu?....Wat gebeurt er toch?...Help me even please...

 
Heb je wel de goede ip adressen van je pc en dreambox ingesteld in DCC?
Probeer even nu met Flashwizard pro 6.3 maar geraak ook niet verder omwille van het IP-adres vD Dreamlbox:"Unable to connect to adress 192.168.2.152, please chech the parameters"....en verder geraak ik dus niet.....Hoe kan ik dit nu oplossen?.....

1000 x thanks

 
om de DB van een "back up "te voorzien via flashwizard pro of via DCC, moet hij dan op ON, STAND-BY of helemaal zonder stroomkontakt staan(dus met de draad eruit...)

1000 x thanks

 
Zit je pc wel in dezelfde range ?

Dit betekent, heb je wel een ip dat er uitziet als 192.168.2.xxx waarbij de waarde van xxx van alles kan zijn tussen zeg maar 10 en 250 (1 of 2 of 138 is waarschijnlijk je router al, en 152 is dus je dreambox).

Heb je de rest van de parameters in je dreambox hetzelfde als die in je pc ?

Als dit niet het geval is, dan is het raadzaam om juist het IP van je dreambox te wijzigen.

Daarbij moet je dus alle waarden zo overnemen als je in je netwerk configuratie van je pc vindt, maar wel het laatste getal voor het IP uniek hebben.

Start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - LAN-verbinding (eventueel met een getal erachter), dan daar op ondersteuning klikken.

(Voor de zekerheid:) Het is dus niet mogelijk dat twee apparaten hetzelfde IP adres hebben !

Port 80 heeft overigens niets te maken met wat je hier wil bereiken.

 
Voor het maken van een backup moet hij op ON of standby staan dat maakt niet uit, maar hij mag niet van de stroom af zijn.

 
Ik heb dus voor mijn Dreambox 500S wel een "back up" kunnen maken, maar met de dreambox 500S van mijn collega lukt het niet...Hoe kan dat?....Moet er buiten het IP-adres nog iets gewijzigd worden aan "multiboot "of zo?....

1000 X thanks

 
Oef, nu had je weer op "new thread" geklikt i.p.v. op "post reply".

Ik heb de thread weer even bij elkaar gezet voor je.

Buiten het ip adres hoeft niets gewijzigd te worden, wel moet je er even op letten welk ip adres de dreambox van je collega krijgt het kan zijn dat dit een ander is dan jouw dreambox gekregen heeft van de router.

En dan zul je dat ook in flashwizard zo moeten aanpassen.

 
noch met de Flashwizard, noch met de DCC lukt het....steeds hetzelfde..

Bij het eerste zij de "parameters" niet juist(ik heb het ip-adres afgelezen vd Dreambox (onder de experten-communicatie..) en aanvaard geen enkel IP-adres, en het tweede steeds die "error 10057 in finction send socket is not connected"....Wat betekent dat allemaal.....

Ik zie het bijna niet meer zitten....reeds 3 avonden en nachten...En toch moet het lukken....Kun jij me zeggen wat er precies allemaal moet ingevuld worden.....

1000 x thanks

 
doe eens gewoon, start>uitvoeren in windows.

type dan telnet ipdreambox

inlog root

pass dreambox

kijk eens wat ie dan zegt. Ik denk verkeerde pass..........

Ps. kan ook nog zijn dat firewall draaid, daar staat standaard local lan op blokkeren........ Misschien dat je bij te starten diensten kunt zien of firewall gestart word.

 
thanks....van zodra ik "telnet ipdreambox" intik krijg ik te zien dat hij verbinding aan het maken is....doch dit springt dan weer weg en dan heb ik terug mijn bureaublad...

1000 x thanks

 
Er gaat dus iets niet helemaal goed, en je venster sluit voordat je kuntzien wat telnet eventueel als fout opgeeft.

Daarom doe je best hetzelfde nogmaals, maar nu niet direct vanuit windhoos.

Dus ga je naar een commando prompt.

Dit doe je door start - uitvoeren en dan cmd in te typen.

Je krijgt nu een DOS achtig commando prompt.

Type hierin het telnet commando zoals Ptje al aangaf: telnet ipdreambox

Dit heeft exact hetzelfde resultaat als wat je hierboven getest hebt, maar nu blijft het venster geopend.

Daarmee kun je dus zien wat er fout gegaan is.

Als je klaar bent, kun je dit venster sluiten door exit in te typen (en enter).

 
Thanks voor uw hulp...we zijn nu al een stapje verder maar....wat krijg ik nu:

"kan geen verbinding maken met de host op poort 23

de verbinding is mislukt...

en nu?...

graag verdere hulp please...

1000 x thanks

 
Als je dat krijgt klopt er iets niet, ofwel zit een firewall dwars ofwel klopt het ip adres niet.

Als die die dream van die kennis aansluit doe dan eens het volgende.

Niet alleen gaan kijken bij de communicatie setup in het expert menu, maar klik daar ook eens op save.

Ga dan helemaal uit het menu en dan weer terug er in en dan kijke welk ip adres er staat.

Dan weer een command prompt openen (start->uitvoeren->CMD) en het volgende commando intypen:

ping 192.168.2.20 (en dan op enter drukken)

Dat is maar een voorbeeld, het ip adres moet het ip zijn wat je in de dreambox gevonden hebt.

Als er een ping reply komt is het goed, komt die er niet dan deugt er iets niet, dan staat er ofwel iets fout, ofwel een firewall gooit roet in het eten ofwel de netwerkkaart van betreffende dreambox deugt niet.

Misschien nog wel iets anders kan ook maar is moeilijk te bepalen op afstand.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan