Maker DVD Decrypter stopt er mee

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Maandag 6 juni 2005, 14:08 - De maker van DVD Decrypter stopt met de verdere ontwikkeling van de dvd-ripsoftware. Juridische dreigementen rond het omzeilen van de kopieerbeveiliging zijn de oorzaak.

Dit heeft de maker bekend gemaakt op de website van Cd Freaks, onder zijn nickname Lightning Uk. Sinds oktober 2003 is het verboden om de kopieerbeveiliging van dvd's te omzeilen. De rip-software DVD Decrypter omzeilt dergelijke beveiliging, zodat gebruikers een kopie kunnen maken. Een bedrijf, waarvan de maker de naam niet wil noemen, heeft hem nu gesommeerd te staken met zijn software.

De ontwikkelaar wil niet de juridische strijd aan. "Als 321 Studio's (maker van DVD X Copy, een softwarepakket om dvd's te kopi?ren waarbij de kopieerbeveiliging ook wordt omzeild - red.) het niet kan winnen met miljoenen, wat voor een kans maak ik dan met vijftig pond?"

Lightning Uk adviseert formeel iedereen om de software niet meer te gebruiken en ook niet meer aan te bieden op websites. "Het is daarentegen niet aan mij om mensen te dwingen iets te doen wat zij niet willen doen. Ik geef slechts vriendelijk advies", aldus zijn verklaring.

De offici?le website is inmiddels niet meer bereikbaar.

Bron:
http://www.webwereld.nl/articles/35622

de bron code van het proggie zal best wel in handen zijn van derde die ondergronds verder gaan met de ontwikeling ....

en zo niet stapt een ander wel in het gat om het op te vullen.

;) me hope.s

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan