Makita gereedschap

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik ben op zoek naar nieuw gereedschap.
Ik had al een lijst klaar had gekozen voor Makita.
Net voor ik het in het karretje wil leggen kwam er ineens een adv. van wish USA.
Het zelfde gereedschap alleen veen goed koper.
Hebben jullie hier ook wel eens wat besteld?
 
Ja ik heb wel eens bij Wish besteld het hoofdkantoor zal dan wel in Amerika staan maar alles wordt verzonden uit China en zijn dan ook Chinese spullen de verzendkosten zijn vaak fors en het duurt dan ook lang voor je het in huis hebt net als de andere Chinese webshops.
En zoals gereedschap zit je al snel boven de 22 euro wat je mag invoeren zonder BTW dus je moet er dan rekening mee houden dat het hier ingeklaard wordt en je 21% btw betalen moet plus de inklarings kosten van post.nl dat is per keer 13 euro
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens bij wish gekocht. Vind ze duurder dan Ali met vergelijkbare spullen.
Zijn wel zeer bereidwillend in teruggave. Indien niet tevreden ,
maar het blijft ook hier een gok met invoerrechten .

Laatst heb ik een simpele accu klopboor schroef boor machine bij Aliexpress gekocht. Inclusief 2 accuus totaal 37,50€ en werd via Frankrijk aan geboden.
uitgeprobeerd moest een gat boren door binnen en buiten muur.
Vergt veel van zo'n machine en na steeds enkele cm's stopte de machine voor 10 seconden , temperatuur beveiliging. Maar het gat werd keurig geboord.

Nou weet ik niet hoe dat ding zich gedraagd in tijd. En voor het grote werk.
Maar voor af en toe een gaatje is het perfect.
Voor zwaarder werk heb ik een hamerboor van Bosch. 220V .
Die gaat echt door de muur alsof die van ontbijtkoek is.

Accuus geen probleem. Alleen ervoor zorgen dat bij geen gebruik je ze oplaad om de paar maanden en vooral op kamertemperatuur bewaard.

Je kunt ook eens snuffelen bij BANGGOOD. die leveren vaak via tjechie
 
Invoerrechten krijg je pas last van als de waarde boven de 150 euro uit komt.
Maar inklaringskosten die Postnl telt bijv. daar kun je inderdaad al boven de 22 euro mee te maken krijgen.

Welk gereedschap gaat het om? Als het om een accuboormachine gaat, die heeft de Gamma al voor 139 euro liggen. Mede i.v.m. garantie en evt. terugsturen is het wellicht handiger zoiets dan gewoon hier te kopen?
 
Het schijnt nep gereedschap te zijn. En ook niet zo krachtig als ze schrijven.
 
Kijk eens op YouTube naar de test van Parkside (Lidl) versus Makita.
 
Het schijnt nep gereedschap te zijn.
Dat lijkt me sterk want dan mag het geen Makita heten. Misschien wel een lichtere uitvoering, ik zie ze in diverse prijsklassen.
Maar Makita is ook niet meer wat het geweest is. Inderdaad wat Nummer10 zegt is ook een goede tip.
Jaar langer garantie en is ook nog goedkoper, doet niet onder voor Makita naar wat ik zo hier en daar lees.
 
Ik koop pas gereedschap als ik het nodig heb, zeker met de klachten aan mijn polsen.

Ik heb al veel van die accu schroefmachines gehad, maar daar zitten vaak van die kunststof tandwielen in, en als ze wat vaker kracht moeten zetten zijn die dingen in no time versleten.

Ik heb intussen een jaar of 3 geleden een Makita gekocht, en dit had ik jaren eerder moeten doen, echt een fijne machine, en ook de boren en bits die in de koffer zitten!

@janblues, ik weet niet wat jij geclaimd hebt of kunt claimen, maar ik zou zeggen koop eerst wat je nodig hebt!

Ik kan nog wel meer voorbeelden geven, zoals mijn Makita benzine bladblazer, wat een kracht heeft dat ding, en ga hem komend weekend gebruiken om de sneeuw die verwacht wordt weg te blazen.
 
Ik heb nu niks meer.
Ik heb vlak na de vakantie gereedschap van de lidl gehad ik werd er niet echt blij van.
Ik vond het soms gevaarlijk zwak.
Ik heb genoeg van de verzekering gehad voor gereedschap en het opknappen van de schuur.
Om alles weer in orde te maken heb ik wat nodig.
BT zeker weten doe ik het niet maar ik las een paar berichten van namaak.
 
BT zeker weten doe ik het niet maar ik las een paar berichten van namaak.
Er zal zeker namaak zijn, maar die zul mijns inziens misschien wel bij Ali of Wish tegen komen, maar een winkel als de Gamma kan zich dat niet permitteren. Ik zag ze overigens ook elders rond de 149 al liggen een paar keer. Met name ook aanbiedingen.
 
Tips zijn altijd welkom BT
Ik zit nu al op een flink bedrag als ik dat wat lager kan krijgen zou mooi zijn.
 
voordeel van het betere merk spul is toch net dat stukje kwaliteit zeker met zware klussen.
accu klopboor 20 jaar oud toch maar vervangen.. garantie er net af lol
voor deel van een serie accu gereedschap van een merk is dat de accu's onderling uit te wisselen zijn.
maare als je veel moet hebben beding je toch korting?
niet geschoten is altijd mis ;)
 
Ik had laatst een invalzaag van de lidl.
Zaagt wel goed maar je hebt een zaag snede van meer dan 1,5 zaagblad.
Ja sat-ed goed gereedschap werkt een stuk prettiger.
 
Ik ben ook wel tevreden met worx hebben ze bij de praxis en bij hornbach ook geloof ik. maar het meeste wat ik heb is van makita, niet meer zo goed als de oude machines maar toch nog wel ok.
alles wat ik via wish gekocht heb was rommel, als het echt van makita is kan dan niet natuurlijk maar ik weet het niet.
 
voor accu boormachines geef mij maar de merk bosch of makita
 
Ik wil nu 1 merk dan past de accu op elke machine.
Mijn zoon heeft bijna alles van festool en daar past ook veel van makita op de hulp stukken.
Festool wordt mij mij te duur maar is wel heel leuk om te hebben.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan