makkelijkt te bedienen satelliet ontvanger voor 80+

Coolstream Neo 3 bestaat niet, erger nog: Coolstream bestaat helemaal niet meer! Gestopt in 2016. De restvoorraad wordt door ******** verkocht voor dumpprijzen. Het draait op Neutrino i.p.v. Enigma2 en de afstandsbediening heeft héééél veel kleine knopjes! Er is nog wel een actief forum.. En als die vastloopt ben je even bezig (die ‘flash’ niet even ála Dreambox/VU+).. De boxen zijn wél behoorlijk stabiel… Ik heb er hier 4 staan (test-apparaten) Trinity HD2, Zee en Trinity-Duo o ja en ook nog een Link..
 
Dus de Dreanbox Neo 2 . gaat hem ook niet worden ..heeft iemand nog een mening over de de ( gebruikte ) Rebox RE 8500 en RE 8220 .
 
Simpele box wordt moeilijk.
Je moet het probleem denk ik anders benaderen nl. op afstand oplossen als het mis gaat.
Internet , camera (meekijken) en app om de boel te kunnen besturen.
 
Valt ook op dat de TS een beetje ‘zwelgt’ naar (oer)oude boxen! Ik zou op zijn minst een nieuwe box kopen (al was het maar vanwege garantie en mogelijkheden)
Meekijken met camera hangt af van de internet kwaliteit in Spanje. Als dat niet stabiel is wordt dat niks… Hier in NL zijn we 50Mbit + gewend. In Spanje is dat buiten de steden nog de tam-tam met de gebleekte schedels van de overwonnen Moren :)
 
Hoe zit het eigenlijk met zenderlijsten op die oude ontvangers? Doen die zichzelf nog wel een beetje updaten? Dat was wat ik me aan het afvragen was eigenlijk. Want anders heeft hij er ook weinig aan, want het is de vraag of dat bijgehouden is.
 
De oude Canal Digitaal kratjes wel zolang de NIT zowel op Astra1 en Astra3 beschikbaar is… Andere ontvangers alleen als er een FastScan functie inzit..
 
Had al aan het begin van dit topic aangegeven dat er geen internet is . ik zwelg niet naar oude ontvangers ik geef aan wat ik hier en daar aan advies krijgt . een nieuwe ontvanger kopen prima WELKE ??? . laat ik duidelijk zijn mijn enigste ervaring met satelliet ontvangers is wanneer ik bij mijn moeder in Spanje bent en dat is 2 x per jaar een aantal weken . weet dus eigenlijk niet veel meer dan mijn moeder . wat ik weet haal ik van internet en van dit soort Forums.

maar kan mij nauwelijks voorstellen. dat er geen geschikte ontvanger is voor mijn moeder . had ook aangegeven desnoods zonder harde schijf heb hier een SSD liggen ( zakformaat ) weet niet of dat gaat werken . heb ik geen reactie op gekregen .

eerder werd vermeld dat er enorm veel verschillende .ontvangers zijn en dat geloof ik direct , maar kennelijk niet een die geschikt zou zijn voor iemand van 85 die er niet erg handig mee is . . maar wel al ruim 15 jaar met diversen ontvangers naar canal digitaal kijkt .

de zogenaamde oeroude ontvangers . worden vaak door Totaal tv besproken dan staat er bij van wanneer hij is , de door mij genoemde ( geadviseerde ) ontvangers zijn van 2016 , is dat dan te oud . ??
mijn Philips Ambi Licht 47 inch TV is van 2006 .. werkt nog 100% en heeft een perfect beeld en nog nooit wat mee gehad .
de oudere ontvangers wordt mij geadviseerd door een gepensioneerde TV monteur en een verkoper van een Satelliet winkel . argumenten die werden gebruikt waren minder gecompliceerd . minder high tec , minder toeters en bellen en daardoor makkelijker te bedienen en bij sommige minder storingen . ( bij reeds eerder genoemde ?? ) komt dus niet uit mijn koker . heb ook liever een nieuwe niet voor de garantie want dat gaat toch moeilijk werken vanuit Spanje
maar het gaat er niet om wat ik liever heb , maar om wat de best mogelijke ontvanger voor mijn moeder zou zijn .
 
De best mogelijke ontvanger voor jou moeder kan alleen jou moeder bepalen.

Misschien jij ook, maar zeker wij niet!
Gewoon naar een goede sateliet zaak gaan.

Wij werken hier bijna allemaal met enigma 2 ontvangers en hebben bijna geen andere ontvangers staan laat staan dat we er ( voldoende) kennis van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Iedere ontvanger van welk merk ook is in principe een juiste keuze.
Maar om het simpel te houden is totaal onmogelijjk.
Iedere afstandsbediening heeft tientallen knoppen om de ontvanger naar je hand te zetten.
Wil je het eenvoudig hebben dan laad je alleen de zenderslijst die noodzakelijk zijn . In de settings kun kun je een zender aanwijzen die bij restart automatisch ingezet wordt.

Alles wat niet nodig is verwijder je in de zenderlijst en dan lijkt het mij een eenvoudig bediening met op de ab slechts de nodige knoppen voor zenderkeuze in te stelken via up en down toets
 
het is uiteindelijk de M7 MP 201 geworden niet de beste ontvanger maar wel de makkelijkste in gebruik . na veel spit werk is het wel duidelijk dat er eigenlijk geen geschikte ontvanger bestaat voor een 80 plusser . krijg een oude Homecast HS 9000 daar gaat ik in mijn eigen appartement een beetje mee experimenteren . de M7 gaat naar mijn moeder . iedereen bedankt voor hun mening en advies .
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan