Mastercrd Programmer

F

fvdborre

Hallo,

Vanmorgen mijn Mastercrd programmer binnen gekregen,

nu zal ik wel niet de enige zijn die deze gebruikt,

dus mijn vraag,welke soft gebruik in nu het best,

en waar dienen die verschillende modes voor.

Groeten,

 
Voor de mastercrd programmer gebruik ik icprog en winphoenix. De loader-hex proggen op modus 2 met icprog, de eeprom-bin op modus 1 met winphoenix en tenslotte de pic-hex op modus 2 met icprog.

Veel succes.

Benito1

 
ik heb het een keer ergens wegplukt maar als je het zo gebruikt als het hier staat werkt het mits je de goede files hebt !!!!

De loader.hex doe je met Icprog en je stelt hem in op Pic 16F84.De mastercrd zet je op stand 2.

De eeprom.bin of eeprom.hex (24c16) programmeer je met winphoenix. De mastercrd zet je op stand 1

En als laatste programmer je de Pic.hex weer met icprog en je stelt hem weer in op Pic16F84 De mastercrd zet je op stand 2

 
Hallo,

Thanks,

gebruik de wijze van benito1,werkt perfekt

met de files die ik gebruik.

s**a en v*a

nog een vraagje weet er iemand waar ik firmware

1.39 of hoger kan vinden.

dit in verband met Duckmaster program,deze vraagt hier naar

1.39 of 1.50 ??

Groeten

 
Als je de Mastercrd progger hebt, de naam zegt het al, kun je veel makkelijker met een crd file werken. Dan hoef je niet steeds de pic file te schrijven, maar alleen de eprom crdfile te varanderen. Je kunt de benodigde software vinden op de MasterCrd pagina zelf. Of ook op s**4**l onder download-s*ca.

Progger op stand 2 (Pic-Ludi)

Programmeer eerst de Pic met IcProg (goldwafer.hex) Dit hoef je dus maar 1 keer te doen. Daarna alleen elke maand CRD's schrijven.

Progger op stand 0 (s*ca 3.57Mhz)

Dan kun je de CRD file met de editor aanpassen.

Vervolgens open je cardwriter, com port openen, crd file laden, en aan kaart versturen.

Je kaart is in 20 seconden geprogd. De MasterCrd progger is een van de mooiste (maar ook de duurste) proggers.

Veel plezier,

Greetz, Marciemarc

 
Sorry,

Eprom Crd file schrijven in stand 1 (s*ca 3.57Mhz)

en dus niet stand 0 (Ird*to 6.0Mhz)

 
Hallo allemaal,

Grote vraag, wat hier allemaal verteld wordt kan ik dat ook doen met de Conax kaart (zweedse kanalen op de Thor)

Wie kan mij daarover iets vertellen.

b.v.d. Aad

 
Hallo

Een update (150) voor mastercrd zit bij het program Duckmaster en staat onder firmware, je moet wel eerst de goeie jumpers plaatsen.

cU Hans

 
@ Aad, met deze MasterCrd progger kun je niks aan een Conax kaart veranderen, dit codeersysteem is 'nog' niet gekraakt.

Voor alle Duckmaster gebruikers:

Bij de installatie wordt een installatie wachtwoord gevraagd, dit is: accept

Let op dat je de firmware in de MCRD progger minimaal op V1.39 hebt geprogd anders herkent Duckmaster de progger niet. Je kunt dit overigens makkelijk doen met het programma zelf, bij configuratie (V1.50). Let wel op dat je eerst twee jumpers moet plaatsen in de progger. Uitleg vindt je in het programma. Meer info over deze zaken op het board bij Visoduck.

http://tz3.de/visoduck/

Greetz, Marciemarc

 
met " grote " vreugde heb ik deze programmer mogen lenen deze weekend van een vriend, om de mastercrd uit te proberen.

wel een klein beetje teleurstelling eerlijk gezegd: heb geprobeerd een atmel te proggen en lukte niet. Uiteindelijk heb ik mijn eigen MP2000 moeten nemen, en natuurlijk ging alles vanzelfs. Of ik iets verkeerd heb gedaan, weet ik niet ...

anderzijds, heb ik de mastercrd progger gebuikt om mijn sim kaartje te kopieren (telefoonboek) en in nieuwe te plaatsen, en dat ging zonder enige probleem.

toch een leuk "duur" speeltje...

greetings

 
Hi. Inmiddels heb ik een mastercrd-1 programmer, en ik krijg zo'n gold of pic kaart niet uitgelezen met icprog.

Met mijn eigengemaakte Ludi wel. De 6.00 en 3.57 mode werken wel.

Het lijkt allemaal goed te gaan maar na uitlezen staan er FF en 00 in het buffer.

Kan ik iets over het hoofd zien of is die programmer gewoon kapot?

 
Hoi

Neem het programma Cardwriter 1.07. Voor de mastercrd heb je

een loader nodig om de kaart uit te lezen, deze zit in het programma. Een uitleg over Cardwriter is te vinden op

http://satpages.s**4**l.com. Je voeding voor mcrd moet 14 volt

zijn en 300 ma

succes Hans

 
Hi.

Dat van die loader weet ik. Het gaat mij om de PIC16F84 etc. te kunnen lezen en schrijven, iets wat met mijn ludipipo (4 weerstanden en 2 diodes) tot nu toe zonder problemen lukte.

Als loader laad ik de MM3.03 file en dan winphoenix via de Phoenix op 3.57MHz. Sommige files kunnen through pic laden, dus dat lukt allemaal wel.

Met het meest simpele progje van willem moet het ook kunnen. Misschien is de voedingsspanning niet goed en werkt dan de phoenix mode wel en de pic mode niet?? Ik zal jouw tips eens uitvoeren, bedankt.

 
Bedankt nogmaals. En voor de lezers, het lag aan de voedingsspanning, nou staat er 13V op en leest ie de pic probleemloos. Mooi programmertje..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan