Media en ICT Nieuws Feeds forum

Nieuws Feeds wel of niet bij "nieuwe berichten"?

  • Ja ik wil ze bij nieuwe berichten zien, ook al zijn het feeds, het is interessant nieuws

    Stemmen: 2 18,2%
  • Nee, ik heb WEL interesse in deze berichten, maar wil ze NIET tegen komen bij "nieuwe berichten"

    Stemmen: 2 18,2%
  • Nee, ik wil ze NIET tegen komen bij nieuwe berichten en heb er verder ook GEEN interesse in

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja WEL bij nieuwe berichten, maar duidelijker (ander logo) zodat je meteen ziet dat het feeds zijn

    Stemmen: 7 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    11

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Er is een nieuw forum onderdeel toegevoegd. Dit was voorheen op de "home" pagina te vinden bij de vorige forum software.

De bedoeling is om te kijken of men dit interessant of leuk vindt om erbij te hebben. Het betreft hier nieuws feeds van TotaalTV.
Er is zeer bewust voor gekozen om deze nieuwsfeeds niet onder de "nieuwe berichten" knop tevoorschijn te laten komen, aangezien lang niet iedereen hierin geïnteresseerd is. Daarnaast zou het storend kunnen werken i.c.m. de echte forum berichten.

Maar je ziet vanzelf aan het opgelichte logo er voor of er iets nieuws in staat.
In elk geval is er op deze wijze sowieso elke dag wat van nieuwswaarde te vinden op het forum.

Mocht er nog interesse zijn in een ander soort nieuws (bijv. actualiteiten) laat het gerust weten, dan kunnen we dat ook testen.
Behalve satelliet feeds, want dat verzorgt onze L. Oosterhoff al perfect (waarvoor dank).
 
Ik heb dit forum als proef toch eens bij de nieuwe berichten gezet.
Want er staan toch een hoop interessante nieuwsberichten in, over allerlei zaken, waaronder ook internet providers en voetbal en nog meer.
En gezien het toch vrij rustig is, maakt dat de boel misschien wat levendiger.

Mocht het niet bevallen c.q. storend werken, kan ik het altijd weer uitzetten natuurlijk.
Laat rustig weten wat jullie er van vinden.
 
Ik vind het maar niks dat deze berichten in "wat is er nieuw" terecht komen.
Hooguit 10 % vind ik eventueel interessant om te lezen.
Informatie over sport evenementen hoort daar sowieso niet bij, bijvoorbeeld.

De meeste van deze berichten blijken ook helemaal geen nieuwe berichten op dit forum, maar uittreksels of eerder teasers die uiteindelijk leiden naar externe content.
 
Laatst bewerkt:
maar uittreksels of eerder teasers die uiteindelijk leiden naar externe content.
Zoals de forum naam al zegt zijn het feeds. Dat is normaliter altijd een deel van de inhoud wat verder leidt naar een externe site.
Ik zal nog even wat meningen afwachten of misschien nog beter, er een poll van maken (als het nog kan), als er meer mensen niet van gecharmeerd zijn zetten we het gewoon weer uit.
 
Tjoep. Poll ervan gemaakt, dan kunnen we de keuze eenvoudig vast leggen en is het voor mij ook eenvoudig te zien of er überhaupt op enigerlei wijze interesse is bij de gebruikers voor deze nieuwsberichten.
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met @MAS3. Tussen de feeds kunnen interessante feeds zitten maar liever niet dat ze ook verschijnen in "wat is er nieuw".
 
Als ik het nu zo even enkele dagen "live" zie begin ik toch ook te neigen naar wel aanwezig maar niet tussen "nieuwe berichten". Het is leuk als er weinig te doen is dat er toch nieuwe berichten te vinden zijn. Maar dit is misschien toch weer wat veel van het goede.
Nog even een paar stemmen afwachten.
 
@Black Tiger, waar ik het een beetje moeilijk mee heb (blijkt nu), is dat de feeds onder jouw auteursnaam geplaatst worden en het daardoor moeilijker wordt om te achterhalen welke berichten door jou op persoonlijke titel zijn geplaatst. Of is dat juist de opzet. :)
 
Dat ze onder mijn naam geplaatst werden (overigens zonder postcount) is omdat het Feeds forum begon als een test. Voor een test ga ik geen apart account aanmaken. In eerste instantie was het ook niet de bedoeling om het onder "nieuwe berichten" te laten terecht komen.
Maar omdat het niet echt druk is leek me dat wel een idee om het forum dan een wat meer levendigere indruk te maken.
Alleen is het niet per persoon uit te schakelen wat er wel en niet bij nieuwe berichten komt.

Ik zal er nog een optie bij plaatsen in de poll.
Want het is geen enkel probleem om die berichten onder een andere naam en met een ander logo te plaatsen, zodat het meteen duidelijk is wat er feed is en wat echte berichten.
 
Ik heb het nu even aangepast. Berichten vanaf nu zullen worden gepost door "Satbot" met een LNB als logo, heel herkenbaar.
Dan kunnen jullie kijken of dat beter bevalt.

Hopelijk zullen er wat meer gebruikers een stem uitbrengen, zijn er momenteel nog wat weinig.
 
Ik heb het nu even aangepast. Berichten vanaf nu zullen worden gepost door "Satbot" met een LNB als logo, heel herkenbaar.
Dan kunnen jullie kijken of dat beter bevalt.

Mij bevalt het zeer goed zo en veel duidelijker. Deze Feeds hebben toch wel waarde als ik ze zo voorbij zie komen.

Hopelijk zullen er wat meer gebruikers een stem uitbrengen, zijn er momenteel nog wat weinig.

Koppel een taart(tje), bijvoorbeeld gebakken door @freggel, aan de poll voor elk lid die de poll invult. :biggrin2:
 
Dat wordt komend weekend een bananenvlaai, met melkchocolade! @Parabolica .

Ik vindt het op dit moment ook wel iets hebben, en er staan leuke berichten tussen.

Ik heb alleen 1 opmerking, het kan zijn dat ik het mis heb, maar laat satbot niet alles als eerste posten, want dan hebben we straks alleen nog maar lezers. ;)
 
Ik heb alleen 1 opmerking, het kan zijn dat ik het mis heb, maar laat satbot niet alles als eerste posten, want dan hebben we straks alleen nog maar lezers.;)
Daar was ik ook al over aan het denken.
De nieuwe berichten gaan in volgorde van boven beneden en de nieuws-sectie staat bovenaan.
Ik zou wel de volgorde vermoedelijk wel kunnen veranderen door die sectie onderaan het forum te plaatsen als het goed is. Met wat geluk komen dan alle Satbot berichten als nieuwe berichten onderaan. Maar dan is in feite de nieuws categorie gesplitst en dat is ook weer jammer.
Dus ik hoop dat nog wat meer mensen hun stem uitbrengen. Als het meerendeel der stemmers het niet in het "nieuwe berichten" overzicht wil hebben, dan hoef ik die volgorde niet aan te passen want dan worden ze toch niet meer zichtbaar.

Mocht het meerendeel ze wel zo in de nieuws sectie willen houden, dan ga ik er inderdaad wel een mouw aan passen zodat ze als laatste in het overzicht zichtbaar worden.
 
Bij wijze van test het media nieuws feed forum eens helemaal onderaan het forum gezet om te zien of nieuwe berichten van dat forum nu ook onderaan de lijst met nieuwe berichten komt te staan.
 
Het blijkt niet te helpen, nieuwe berichten worden toch in volgorde van tijd van plaatsing gezet, het maakt dus niet uit waar iets staat.
 
Er hebben nog maar weinig mensen gestemd (ik zelf ook niet overigens), dus schijnbaar maakt het de mensen niet zoveel uit? Of er komen er te weinig op het forum.
Vooralsnog zijn er duidelijk meer stemmen voor de huidige opzet dus we laten het nog even staan. Kan altijd nog verandert worden als er meer stemmen komen of als het drukker wordt en er meer gebruikersberichten komen.
 
Moet zeggen dat er op dit forum ook niet bijster veel gebeurd.... En dat is jammer... Zowel op sat of kabel is toch genoeg te vinden/vragen..
 
Dat klopt helaas inderdaad. Hetzelfde zie ik gebeuren bij diverse computer gerelateerde en andere forums. Vooralsnog wint de social media het van de forums. Terwijl forums een schat van info hebben en veel eenvoudiger zaken terug te vinden zijn.
En net zoals je zegt, op allerlei gebied is er nog genoeg te vragen en te vinden.
 
Het valt me op dat deze feeds de laatste tijd veel van de informatie herhaalt.
Ik snap dat het een geautomatiseerd systeem is dat ergens de data vandaan trekt en dat op die bron deze informatie ook dubbel geplaatst zal worden.
Maar zo voegt dit erg weinig toe.
Ik bedoel hier dat er op een dag word aangekondigd dat provider X overweegt een zenderpakket uit te breiden, dan 2 dagen later dat het besluit is genomen die uitbreiding ook uit te voeren, en de dag daarna dat de uitbreiding gerealiseerd is.
Dan genereer je 1 keer iets nieuws, en 2 keer iets ouds, alleen maar om content te genereren.
Maar wat mij betreft is dat pure afbreuk aan kwaliteit (kwantiteit != kwaliteit) en verschraling.

Geen idee of er wat aan te doen is, maar dit is dus wel wat me opvalt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan