Media en ICT Nieuws Feeds forum

Nieuws Feeds wel of niet bij "nieuwe berichten"?

  • Ja ik wil ze bij nieuwe berichten zien, ook al zijn het feeds, het is interessant nieuws

    Stemmen: 2 18,2%
  • Nee, ik heb WEL interesse in deze berichten, maar wil ze NIET tegen komen bij "nieuwe berichten"

    Stemmen: 2 18,2%
  • Nee, ik wil ze NIET tegen komen bij nieuwe berichten en heb er verder ook GEEN interesse in

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja WEL bij nieuwe berichten, maar duidelijker (ander logo) zodat je meteen ziet dat het feeds zijn

    Stemmen: 7 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    11
Dat klopt, valt me de laatste dagen ook inderdaad op. Zit wel iets van verschil in maar toch veel herhaling. Het komt van de RSS feed vandaan waar ik het vandaan haal maar het begint mij ook een beetje veel te worden.
Ik kijk het nog even aan maar als het zo blijft schakel ik over enkele dagen over naar iets anders, want v.w.b. dat aankondigen, besluit en realisatie, dat kan een keer toeval zijn, maar gebeurt nu vaker en dat valt wel op.

Het enige wat er aan te doen is dat is dus een andere feed kiezen, maar dat zit er op deze manier wel aan te komen. Kortom, je hebt gelijk.
 
Het werd weer wat teveel met Ziggo berichten en ik kwam ook weer een soortgelijk dubbel bericht binnen over Rotterdam zoals genoemd. Eerst wat zeggen en daarna bevestigen. Lijkt inderdaad eerder op content generatie van TotaalTV.
Ik heb even MediaMagazine geprobeerd, maar die geeft slechts 1 regel tekst en dan een tweede regel met alleen maar de tekst dat de content van hun afkomstig is, totaal geen nieuwswaarde dus.

Voorlopig dus maar even weer op TotaalTV gezet, maar mocht iemand een goede (of liever gezegd een betere) RSS feed tegen komen hou ik me aanbevolen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook vaak dubbele berichten, en soms zie ik niet goed wat de nieuwe postings van de leden zijn, dus ik ben haast geneigd om te vragen of hiervoor een apart forum gemaakt kan worden,[maar daar staat het al] of rechts in het forum een apart gedeelte waar de feeds staan?

Of wellicht een optie dat de leden zelf aan kunnen vinken in het profiel of ze de feeds willen lezen?

Reden voor mij is, dat ik deze berichten vaak al gelezen heb en ik vindt het nu vaak niet overzichtelijk.
 
soms zie ik niet goed wat de nieuwe postings van de leden zijn
Dat is eigenlijk eenvoudig te zien aan de avatar die gebruikt wordt voor de feeds. Ik vond zelf de berichten al wat minder worden. En zoveel wordt er niet geplaatst door leden.

Ik meende al aangegeven te hebben dat het helaas niet mogelijk is om per lid aan te geven om een bepaald forum niet in het nieuws overzicht mee te nemen. Dat was bij de vorige software wel mogelijk, met deze niet.

Uiteraard blijf ik ze wel monitoren, deze week heb ik bijv. al enkele verwijderd omdat ik ze dubbel vond en ik ben ook nog altijd aan het kijken naar een betere feed. Mocht je die tegen komen wil ik daar zeker naar kijken.
 
Het feeds forum is vanaf 1 januari 2022 aangepast.
Zoals beloofd ben ik de feeds blijven monitoren. Het bleek dat er (met name de afgelopen tijd) te vaak soortgelijke berichten te zien waren en zelfs vaker berichten met aannames (bijv. over Ziggo en KPN) in plaats van feiten. Dat kan af en toe wel eens maar niet zo vaak.
En de laatste tijd moest ik er vaker verwijderen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Dus staat dit forum nu moderated, wat wil zeggen dat de berichten niet zichtbaar worden totdat ze gecontroleerd zijn en zo kan ik de aannames en dubbele berichten verwijderen voordat ze op het forum verschijnen. Zodat er alleen fatsoenlijke nieuws feeds over blijven. ;)
 
Naast het feit dat de feeds door Satbot gepost zijn is staat nu ook een standaard prefix "RSS Feeds" voor, zodat het nog duidelijker is dat dit automatische berichten zijn.
De berichten in moderatie wachtrij plaatsen helpt ook, vandaag 2 overbodige berichten kunnen verwijderen.
 
Misschien is het een idee om de geplaatste feeds ook open te stellen voor reacties? Mogelijk ontstaat er daardoor ook extra interactie op het forum.
 
Heb ik eerst geprobeerd maar toen lukte dat nog niet, volgens mij nog ergens een vinkje gemist.
Toen nog eens over nageacht, maar het zou wat raar staan, want als je op feeds reageert, dan reageer je eigenlijk op niemand, niet op een gebruiker of persoon.

Evt. berichten kunnen dan voor betere interactie of vragen beter deels elders gequote worden. Is overigens ook al eens gebeurd.

Ben trouwens nog op zoek naar een betere link, op dit moment worden ze apart gekeurd en de nodige weggegooid omdat er een overvloed is en was van soortgelijke of dezelfde berichten met iets nieuwere inhoud. Die worden er nu tussen uit gefilterd zodat het beter is dan voorheen.
Maar vind het toch wel raar dat er zo weinig echt goede media feeds te vinden zijn.
Had er eerst nog wel eentje, redelijk bekend, maar die gaf nog weiniger info dan de huidige en zag er minder goed uit.
 
Heb ik eerst geprobeerd maar toen lukte dat nog niet, volgens mij nog ergens een vinkje gemist.
Toen nog eens over nageacht, maar het zou wat raar staan, want als je op feeds reageert, dan reageer je eigenlijk op niemand, niet op een gebruiker of persoon.
Het zou inderdaad een vinkje (of een permissie) kunnen zijn.
Een reactie op een feed is inderdaad geen reactie op een persoon. Wel kunnen forumleden met elkaar een discussie voeren over het artikel. Zeker met een feed over een onderwerp waar dit forum voor bedoeld is kan dat enige meerwaarde geven.
 
Het is geen slecht idee, maar gezien het zeer beperkte aantal views op de feeds (die toch veelal over Ziggo en formule 1 gaan en daar zijn ook al onderwerpen over) weet ik zo vlug niet of dat echt gaat helpen..
Feeds sectie is er eigenlijk als test, dus als dat weg valt (is al eens leeg gemaakt) dan zou je ook postings verliezen en dat is ook niet de bedoeling.
We zullen het eens onderling bespreken en dan zal er een poll voor komen of er interesse voor is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan