Mediahighway applicatie

S

Satslope

Ik lees steeds (vooral op een niet-SM forum) over het aanpassen van firmware.

Maar wat denken jullie van het volgende:

C+ heeft een "multimedia applicatie" in hun doosjes die het mogelijk maakt om bijv. de kaart te controleren op een bitmap met 8*FF.

Verder kun je een nederlandse ontvanger wijzigen zodat ie de spaanse EPG geeft (DST5816).

De MM-applicaties zijn een soort programmatjes die via een (of meer) datastreams continu verstuurd worden en op "afroep" of automatisch geladen worden door de ontvanger.

Ik heb ze weleens voorbij zien komen toen ik wat aan het snuffelen was op diverse packet-id's met de mm9500.

Het lijkt zelfs op MS-DOS, filenaam+extensie (vaak franstalige namen)

Er bestaat dus een "commandostructuur" in een hogere programmeertaal, die door elke ontvanger geinterpreteerd wordt en uitgevoerd.

Ken je die taal, dan kun je zelf zo'n applicatie schrijven en daarmee is denk ik wel wat mogelijk (de grootste grap zou een kaart emuleren zijn natuurlijk)

Het laden schijnt ook te kunnen getuige het DST5816 verhaal. Je kunt natuurlijk niet aan c+ vragen of ze em effe meesturen ;)

Ik ben weleens benieuwd of hier iemand is die iets meer weet over de software achter de plusdozen...

 
MediaSnelweg gebruikt een Java-achtige programmeertaal.

Het vervelende is natuurlijk wel dat de applicaties via de DVB-stream binnen komen. Hoe denk je dat te gaan doen, vragen aan Ceeplus of ze je progje willen meezenden?

Just a thought... ;)

Oh ja, misschien weet je m al maar toch:

http://www.canalplus-technologies.com

voor het commerciële vehaaltje... :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan