Mediaplayer nogal onvriendelijk, zijn er betere plugins?

R

ronh

Hallo allemaal,

Ik gebruik nu geruime tijd de VU+Duo, maar begin me steeds meer te irriteren aan de mediaplayer.
Zo heb ik de volgende irritaties:
Waarom moet je telkens door de mappenlijst op de harddisk wandelen om bij je films uit te komen?
Waarom moet ik dan telkens weer naar de bestandenlijst om daar de film te starten?
Waarom is er geen "commercial skip", zodat je ineens 5 minuten vooruit kunt skippen.
En de grootste irritatie: Hoe kan ik een bekeken film van de harddisk gooien?
(het lijkt wel of dit alleen via de computer kan).

Het kan natuurlijk goed zijn dat ik (nog) niet genoeg kennis heb van de duo, maar tot op heden vindt ik het multimedia gedeelte erg sober en gebruiksonvriendelijk.

Zijn er misschien andere programma's hiervoor? Of een goeie handleiding?

Ik hoor graag hoe jullie dit opgelost hebben, het lijkt mij dat ik toch niet de enige ben die zich hieraan stoort.
 
Waarom gebruik je de mediaplayer voor het afspelen van films.
Programma?s die zijn opgenomen benader je door toets rechts naast menu te gebruiken.
Daar kies je uit wat je wilt zien en druk op de OK toets.

"Reclame overslaan", dat doe je door in het menu e.e.a. aan te passen:
Ga in het menu naar instellingen > System > Opname en scroll naar aangepaste
spring-tijd voor de 1/3, 4/6 en 7/9 toetsen.
Bij 1/3: 60, 4/6: 300 en 7/9: 420 ervan maken.
Bij afspelen van een programma kan je door op toets 3 te drukken dan 1 minuut vooruit en bij 6 en 9 respectievelijk 5 en 7 minuten.
Je kan het natuurlijk ook veranderen als je dit nodig vindt.
 
Goeie tip!
Ik lees dit nu net op het werk, maar dit ga ik vanavond gelijk uitproberen.
Ik zou willen dat van dit soort zaken een duidelijke handleiding was!
 
Wat je ook MOET doen is het volgende:

MENU>Instellingen>Systeem>Aanpassen>hier de eerste regel (Menu Modus) veranderen door Expert, dan zit je goed om veel zaken te veranderen.
Er is m??r dan "eenvoudig" en "tussenliggend" in dit menu.

Ben het wel met je eens dat de Engelse handleiding wat summier is
en soms wat moeilijk leesbaar, de tekst in de plaatjes is wel erg klein en wazig.

Laat ff horen of het gelukt is.

P.S. Ik gebruik de media player als leuk extra, heb een 4 GB USB-stick met MP3 en videoclips gevuld en dit wordt goed afgespeeld. Om dit handig te doen, ga je in het MENU naar mediaplayer en scroll je naar de stick. Nu op de toets, v. d. afstandbediening, OK klicken en de lijst met MP3 wordt getoond. Klik wer op OK bij het eerste nummer,
terwijl het nummer wordt afgespeeld, klik je op v van de "cirkel knop" en weer ok.
Zo komen al de nummers die op de stick staan in de afspeellijst.
Ga daarna op een willkeurig nummer staan en toets de menuknop in. kies hier voor 2 en alles is eenvoudig af te spelen.
Eenmaal in de afspeellijst, weer op menu klikken en ga naar 7, hier kan je de afspeellijst,
met een naam opslaan. Ook als de stick eens verwijderd is, vind je de lijst altijd nog terug, onder 6 in het zelfde rijtje. De USB-stick moet wel FAT 32 geformateerd zijn!!!.

Ja, daar ben ik allemaal zelf achter gekomen, wordt NIET besproken in de handleiding.
 
Ok, dat ga ik ook eens proberen! Thanx

Tja, er is maar weinig te vinden.
Toch raar, want iemand heeft die functionaliteit erin gestopt, maar nooit heeft iemand de moeite genomen om het te beschrijven, blijkbaar.
Erg jammer.
 
Dat waren enkele gouden tips!
Ik wist niet dat het zo gemakkelijk was, altijd veel te moeilijk gedaan! :)

Maar heb ik nog een vraagje:
Ik heb er ook films naar toe gekopieerd, in de vorm van .vob en video._ts bestanden.
Die zie ik netjes staan, maar hoe start ik nu ineens de hele film?
Ik bedoel: Als ik hem laat lopen, gaat het goed.
Maar als ik nu wil skippen, skipt ie alleen in dat bepaald bestand.
En begint de scene dus overnieuw als ik over de maximum lengte van dat bestand kom.

Wellicht pak ik dit ook weer verkeerd aan... :)
 
skippen kun je alleen tijdens de film, dus niet tijdens de intro blokken.
Skippen is overigens niet de goede naam; het is versneld vooruit/achteruit spoelen en doe je met de cijfertoetsen, welke je (qua seconden) via het menu op je ontvanger in kunt stellen.
Het zijn:

vooruit: de toetsen 3, 6 en 9
achteruit: de toetsen 1, 4 en 7
 
En zoals ik al schreef, die cijfertoetsen kan je zelf configureren.
3 had ik als 1 minuut
6 ,, ,, ,, 5 minuten
9 ,, ,, ,, 7 ,,
Meestal duurt ?n reclameblok 7 ? 8 minuten en dan toets ik eerst 7 in en als het wat langer is de 3 toets een of meerdere keren. Werkt echt perfect.

Voor de rest zal Eendenteam wel gelijk hebben, want films of wat dan ook, heb ik zelf nog nooit verplaatst.
Dus nu een vraag van mij,
ik wil een opname bewaren en wel op een andere plaats waar hij nu staat.
Als ik op het programma ga staan en op menu > verplaats klik, krijg ik het volgende:
1 (Anders)
2 /hdd/movie
Laatste is dus niet van toepassing, want daar staat het al in. Als ik op 1 (anders) klik, krijg ik <Bovenliggende map> en .Trash.

Dus hoe verplaats je een opgenomen programma naar bijv. een nieuwe map en hoe maak je die?,
op de ingebouwde HDD, of een aangesloten USB-stick?

Ja, af en toe ben ik ook een leek.
 
En al dat geknutsel houd je van de straat.
Hopelijk snel een antwoord van een deskundige op dit gebied.
 
Dus hoe verplaats je een opgenomen programma naar bijv. een nieuwe map en hoe maak je die?, op de ingebouwde HDD, of een aangesloten USB-stick?

Wie heeft hier een antwoord op a.u.b.?.
 
Ik gebruik hiervoor altijd een FTP programma en maak dan hiermee een nieuwe map aan.
Verplaatsen gaat d.m.v. slepen binnen het FTP programma.
DCC is zo'n programma en bovendien nog gratis ook.

Ook het verwijderen van bestanden gaat super snel met het FTP programma.
 
Die optie ken ik, en Togan waarschijnlijk ook.
Maar kan het ook via de AB?
 
DCC ken ik, en zal me er eens in gaan verdiepen.
Maar of het ook via AB kan?.
 
Hier hoe DCC werkt, ongeveer halverwege gaat het over opgeslagen opname?s (Films):
Je kan ook hier kijken, is met afbeeldingen:

http://dreambox.hemertje.com/index.php/nl/faq/85-dreambox-control-center

Netwerk

Begin met een klik op ? Netwerk ?
- Kies je taal
- Kies je connectie type
- Het IP adres van de PC wordt automatisch gevonden. Het IP van de Dreambox kan per hand ingevoerd worden of automatisch gevonden met de zoekfunctie
- Kies de apparatuur van de Dreambox, hardeschijf of CF en/of USB-Stick
- Kies de loginnaam en wachtwoord
- De naam van een actieve DreamFlash-Image wordt automatisch aangegeven.

Let ook op de 2 groene Icons. Als er ??n rood is, aanklikken en de verbinding wordt weer opgebouwd.

Scripts



Klik op ? Scripts ?

Standaard Scripts zijn systeem intern nodig en moeten er daarom zijn. Verwijderen en nieuw schrijven is daarom niet mogelijk. Aanpassen aan de respectievelijke configuratie is door eenvoudig veranderen van het script mogelijk. De veranderingen worden opgeslagen.

Onder ? Standaardscripts ? zie je:

- MOUNT USB DISC mount de USB Stick met de device disc
- MOUNT USB PART1 mount de USB Stick met de device Part1
- MOUNT CF mount de CompaqFlash
- MOUNT HDD mount de hardeschijf
- UNMOUNT USB DISC ?
- UNMOUNT USB PART1?
- UMOUNT CF?
- UNMOUNT HDD?
- FORMAT USB DISC?
- FORMAT USB PART1?
- FORMAT CF?
- FORMAT HDD?

Onderaan zie je ? User Scripts ?:

User Scripts kunnen vrij geschreven, veranderd en verwijderd worden. Uitgevoerd worden ze onder Telnet. Als voorbeeld zie je een script om Samba te starten.

- Samba starten. Start de Samba service, als het image deze bevat.

Tools met 4 submenu?s

Update Flash-image

LET OP: het image in de Flash wordt altijd vervangen, niet op de USB-Stick, HDD of CF!

In Image file
- wordt het gewenste image ingeschreven of via de map-icon gezocht
- na je keuze op ? uitvoeren ? klikken
- het Image wordt als root.cramfs naar /tmp gekopieerd.

Bij de Dreambox
- op de afstandsbediening de knop Dream (de kleine grijze) drukken.
- Instelling
- Expert
- Software Update
- Manuele Update
- Groene knop drukken
- Image kiezen
- OK drukken en wachten
- Dreambox nieuw starten, flash erase niet vergeten



Install DreamFlash

- Kies de bronnenmap van de Dreamflashfiles uit.
- Kies je opties:
- Voorbeeld voor een al ge?nstalleerde Stick:
? USB-Stick(disc) ? en ? alleen Mounten(update) ?
- Knop Uitvoeren ? DreamFlash wordt ge?nstalleerd en je aanwezige Images blijven bestaan.



Send Command

- Met de knop ?reload Bouquets? worden de Bouquets hergeladen.
- Met de knop ?reload Recordings? wordt het recording.epl hergeladen.
- Message to the Dreambox:
De ingegeven tekst wordt na klikken van de ?nu sturen? knop direct naar de Dreambox gestuurd. Je kunt de tekst ook op een bepaald tijdstip sturen met de Timer functie. Hokje daartoe aanvinken.



Settings
- Back-up: Hier een nieuwe naam schrijven of een bestaande Back-up kiezen Bv. db1.
- De Settings:
Satellites, Services, Bouquets, Playlist en Timerlist worden dan in het DCC directory in een aparte sub-directory gekopieerd!
- Restore: de eerst opgeslagen Settings kan je hier herladen en door aanvinken uitkiezen welke Settings weer hersteld worden.



Telnet
Het Telnet venster is daartoe daar om de afloop van het Script te controleren en/of het manueel ingeven van eigen Telnet-Commando?s (Bv. ls ?l laat de inhoud van de directories zien.)
Links naast het Telnet venster zijn 2 knoppen om tekst van het klembord te knippen en te plakken. Het plakken vindt altijd plaats op de cursorpositie. Je kunt alles in het venster knippen en plakken door vasthouden van de muisknop. Alleen de laatste (actuele) regel kan niet worden geknipt en geplakt.



FTP Commander

Hiermee kan je jouw files beheren. In het linker venster zie je de Dreambox. Met een rechts klik kan je die files zien, bewerken, herbenoemen, verwijderen, attributen (chmod) zetten en nieuwe directories opstellen. In het rechter venster zie je jouw PC, hier staan je de Standaard Explorer bevelen ter beschikking! Hier kan je een of meer files selecteren en met de beide richtingsknoppen (pijltjes) in het midden naar de andere kant kopi?ren. Mappen kunnen (nog) niet worden gekopieerd, verwijderen kan je ze ook alleen als ze leeg zijn!
Als je probeert een TS-file (movie) op de Dreambox te laden, wordt automatisch nagegaan, of de maximale file grootte van 1 Gbyte overschreden wordt. Als dat zo is, komt de vraag of ze automatisch opgesplitst moet worden. Als FTP een tijd niet wordt gebruikt, breekt de Dreambox de verbinding (Time-out). Je ziet dat aan de knop onderaan, die dan van groen rood wordt. Door op de rode knop te klikken wordt de verbinding weer gemaakt.



Recordings

Voor alle andere bewerkingen moet door een klik op de knop ?lijst opnieuw laden? de actuele lijst met films van de Dreambox worden geladen. In het aanzicht worden alle films aangegeven. Met een klik op het kruisje (+) wordt het gedetailleerde aanzicht van de opname geopend. Daardoor kan je zien uit hoeveel onderdelen de opname bestaat. Als je een filmtitel markeert, zie je rechts de totale grootte van de opname met alle onderdelen.

Download van een opname van de Dreambox:
- Geef boven het doel pad aan, waar het file naar toe moet worden gekopieerd.
- ?Combineren? aanvinken, als de film onderdelen tot een TS-file samengevat moeten worden. (alleen zinvol bij gemarkeerde filmtitels!). Is ?Combineren? niet aangevinkt, worden bij de gemarkeerde filmtitels alle onderdelen als losstaande files gekopieerd.
- Klik op de knop ?download movie?. De opname wordt in de gekozen vorm naar de PC gedownloaded.

Upload van een TS-File op de Dreambox:
- Klik op de knop ?Upload Movie?. Je moet nu het bron pad aangeven.
- De film wordt automatisch gesplitst en in de recordings.epl geschreven.
- De film is vervolgens in de lijst ?opgenomen films? ook op de Dreambox direct zichtbaar en kan afgespeeld worden.



! Panic !

Met de !Panic! knop wordt uit de voorhanden films op de Dreambox een nieuwe recordings.epl opgesteld of als die als bestaat, de verloren films eraan toegevoegd.

Editor

Met de knop Editor kan je de opgenomen films beheren. Je kunt ze ombenoemen, sorteren en verwijderen! Door het vakje onderaan aan te vinken, worden ook de file namen van de bewerkte filmtitels veranderd. Je kunt ook meerdere titels aanklikken. (Multiselect).



WebBrowser

Hier wordt de in het image ge?ntegreerde web pagina van de Dreambox geladen. Deze functie is afhankelijk van het gebruikte image
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan