Meerdere recievers op een schotel?

W

WebSel

Doel is met een kabel naar iedere ontvanger vanuit een centrale splitter te werken, en meer dan 4 op een schotel.

Ik probeer al ee tijdje te doorgronden hoe je nu meerdere recievers kan aansluiten op een schotel.

Duidelijk is dat je dan een Quatro LNB nodig hebt die H/V op zowel hoog als laagbandig doorgeeft. Nu heb je dus 4 signaal kabels waar alles opstaat.

Je zou nu 4 ontvangers kunnen plaatsen, maar we willen meer en dat moet ook kunnen.

Zover alles duidelijk :)

Maar nu heb ik hier een mixer gevonden waarmee je dus meerdere (meer dan 4) aansluitingen kan realiseren met daarbij ook nog eens kabel TV inmiken.

http://www.lorenzen.de/lori.htm

Vraagje 1,

Heb ik hier nu een QuatroLNB voor nodig die 4x onafhangkelijk schakelt of een fixed LNB die dus H/V altijd uit de zelfde uitgang van de LNB geeft.

Vraagje 2,

Heeft iemand met zulke blocken ervaring ? Het lijkt mij ideaal als de buuren kunnen mee liften op een schotel en dat ik zelf thuis verder ook meerdre ontvangers kan aansluiten. (PC en tv-sat-reciever)

Vraagje 3,

Iemand deze dingen ook al in NL gezien ?

WebSel

 
Vraagje 1,

Heb ik hier nu een QuatroLNB voor nodig die 4x onafhangkelijk schakelt of een fixed LNB die dus H/V altijd uit de zelfde uitgang van de LNB geeft.

Het makkelijkste is met fixed uitgangen.

Vraagje 2,

Heeft iemand met zulke blocken ervaring ? Het lijkt mij ideaal als de buuren kunnen mee liften op een schotel en dat ik zelf thuis verder ook meerdre ontvangers kan aansluiten. (PC en tv-sat-reciever)

Ja, geen probleem. Je kunt zelf met ingebouwd diseqc kopen en dan overal astra-hotbird hebben.

Vraagje 3,

Iemand deze dingen ook al in NL gezien ?

Ja, al heel vaak. Philips heeft hele mooie die worden bijvoorbeeld ook voor GSO gebruikt.

Bijna alle grote merken maken die dingen wel.

 
je hebt inderdaad een lnb nodig met 4 uitgangem

een uitgang laag vertikaal en horizontaal

en een uitgang hoog vertikaal en horizontaal

dat is dus 4 dit heb je nodig om een en ander onafhankelijk van elkaar te kunnen ontvangen die 4 kabels voer je naar een diseq switch en van daaruit ga je naar de ontvanger

je kunt inderdaad ook het antenne signaal over de zelfde kabel sturen omdat het antennen signaal veel lager in de band zit heb ik thuis ook perfect

om dat te kopellen heb je een combiner nodig een heel goede is van tratec en bij de ontvanger plaats je een speciale wal outlet deze heeft 3 uitgangen een sat een tv en een radio

groeten herbies

mocht je meer willen weten dan mail je maar

 
@Websel

De meeste antwoorden zijn al gegeven, nog een kleine aanvulling mijnerzijds, wat je moet hebben is een multi-switch, deze zijn er in verschillende uitvoeringen, oa 4 ingangen, (Hoog,laag,verticaal,horizontaal) of 5 ingangen (dus ook voor terristisch) en 8 uitgangen, deze wordt dus gebruikt voor 1 schotelopstelling (Combinatie sat,terr.)

Elke ontvanger kan onafhankelijk van de ander schakelen.

Er zijn ook multi-switches met 9 ingangen en 8 uitgangen. (Astra-Hotbird of whatever). Zo gek als je het zelf wil kan je ook zo doorgaan met kaskade-schakelingen tot honderden aansluitingen (GSO techniek). Zoals al vermeldt, kan je aan het einde van de kabel een einddoos monteren met SAT/TV/RADIO aansluiting, dus alles gaat over 1 kabel.

Een van de betere merken op dit gebied is van de firma SPAUN, deze leveren hele mooie switches.

Als je nog vragen heb kan je mij ook altijd mailen.

JD

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan