Meevaller in de jaarafrekening van Essent.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren mijn jaarafrekening gehad, en die was boven verwachting.

Ondanks de hogere gasprijs krijgen we dit jaar €367,- terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal geheid met die 400 euro van de overheid te maken hebben want dat wordt door vermindering in de energiebelasting op de energienota verrekend.
 
Ja, ze heeft volkomen gelijk, hoort alleen niet op een satellietboard thuis.:giggle:
:giggle:
 
Gehackt account, weet ik vrijwel zeker, gaan dat eens even verwijderen. ;)
 
@Black Tiger krijgt iedereen die compensatie van €400,-?

Zoja, dan ga ik mijn voorschot wat nu met €12,- per maand naar beneden is gegaan voor de volgende periode.
 
Ja iedereen krijgt die compensatie, in de vorm dus van die belastingvermindering op de energienota.
 
kreeg 1134 terug van ze en gas was er uit dus mag niet klagen met de panelen volgens hun was mijn maand premi nu €0,-
Maar die 400 vind ik nergens terug op de afrekening.
 
Die €400,- zie ik ook nergens terug op mijn eindafrekening, en daarbij dacht ik echt dat dit enkel voor de minima was, en dat het bedrag hier voor verhoogt was naar €800,- ?

Tevens heb ik mijn mijn zonnepanelen meer terug geleverd dan dat ik gebruikt heb, misschien dat daar het verschil zit?
 
Laatst bewerkt:
Die €400,- zie ik ook nergens terug op mijn eindafrekening
Neen aangezien dat niet als 1 bedrag afgerekend wordt. Zoals ik al schreef wordt dat gegeven in de vorm van belastingverlaging op de energiebelasting.
en dat is dus voor iedereen, want ze kregen het niet meer zo snel voor elkaar omdat alleen voor de armen te doen.

Daarnaast was er nog de aparte vergoeding van 400 euro voor de lage inkomens. Dat is de vergoeding die verhoogd is naar 800 euro.
 
en dus is degene die op papier net boven die grens zit weer de l*l
en kan het zo zijn dat die uit eindelijk minder te besteden heeft in de maand dan iemand met een uitkering
"werken loont!"
ja ja...
 
Exact @sat-ed want daar zitten wij nu ook mee. Het gaat kantje boord worden. Hier heeft bijv. de Gemeente ook de voormalige 120% regel verlaagd naar 110% zag ik zojuist. Waardoor we opnieuw net buiten de boot vallen voor andere regelingen.
V.w.b. die 800 euro gaat het denkelijk kantje boord worden.
 
Ik zit gelukkig nog niet aan het minimum, maar merk het nu ook sinds ik ben gaan sukkelen .
En van alle kanten dat ik hierdoor nergens meer voor in aanmerking kom. [omdat je net een beetje teveel hebt]

Ik ben van de ene kant blij dat ik veel van ons inkomen in ons huis gestoken heb, en daar haal ik nu gelukkig het voordeel van.
 
Ik ben van de ene kant blij dat ik veel van ons inkomen in ons huis gestoken heb, en daar haal ik nu gelukkig het voordeel van.
nog wel...
zijn plannen om dat ook meer te belasten vanuit de eu
maarja
stenen soep lijkt me nu ook niet het lekkerste.
Waardoor we opnieuw net buiten de boot vallen voor andere regelingen.
V.w.b. die 800 euro gaat het denkelijk kantje boord worden.
het is en blijft een ellende..

begrijp me goed
vind het goed dat er vangnetten zijn
maar zie ook dat er mensen in vangnetten zitten die er niet in horen en dat die dan ook nog extra's krijgen want "die hebben het al moeilijk genoeg"
geloof me als je in een vangnet zit en je kunt beun de haas ook dagelijks voor 8 uren dan zit je echt niet zo moeilijk als het lijkt.

punt 2 waar ik me aan erger is dat als iemand net een euro op papier teveel heeft valt ie overal buiten en kan dus voor alles de volle mep gaan betalen en houd dus per saldo onder de streep minder over.

punt 3 waar ik me aan erger is dat met 2 verdieners beide modaal inkomen hebben meer over onder de streep als dat er 1 iemand in het gezin 2x modaal heeft en de ander zijn/haar carrière in huis en kinderen stopt.
want dan is de persoon die 2x modaal verdient ineens een hoog inkomen en dus hogere belasting tarief en nergens een tegemoetkoming
vervolgens valt de politiek je ook nog aan want "de hogere inkomens moeten meer belasting betalen!"
en als je met iemand onder 1 dak woont en je vraagt een uitkering aan dan kan dat niet want degene waarmee je een huishouden hebt moet maar bijlappen.

en dan heeft markie er geen "actieve" herinnering aan hoe het toch kan dat het vertrouwen in de politiek net zo groot is als een ijskap
wel eentje die smelt dan..
en de schuld maar aan de oppositie geven want die maken een optel som van incidenten
als of de toeslagen affaire een incident is om maar ff een voorbeeld te geven.
 
punt 2 waar ik me aan erger is dat als iemand net een euro op papier teveel heeft valt ie overal buiten en kan dus voor alles de volle mep gaan betalen en houd dus per saldo onder de streep minder over.
Dat ben ik met je eens. Maar er zal toch ergens een grens getrokken moeten worden op een bepaalde euro, zou niet weten hoe je het anders zou moeten doen. Maar die grens waardoor men er buiten valt mag best wel iets hoger zijn.

Het blijft gewoon een zootje en zolang er een partij in de overheid zit die vind dat de werkende mens pas begint bij midden inkomens, zal het ook niet beter gaan worden, eerder slechter.
 
zou niet weten hoe je het anders zou moeten doen.
kwestie door rekenen
heeft degene met die 1euro minder met belasting hulp ineens meer dan iemand die met werken dan wel gewerkt heeft meer onder de streep?
en niet alles of niets maar meer een aflopende lijn.
 
meer onder de streep?
Dat is niet te doen, want iedereen heeft andere uitgaven al dan niet vast, dan zou je dat per huishouden moeten gaan bekijken en dat is voor een overheid niet te doen.
Maar er is wel een beter gemiddelde te berekenen, dat zeer zeker, bepaalde uitkeringen stijgen niet of nauwelijks en de drempel ligt nu te laag t.o.v. de gestegen prijzen, dus het is wel mogelijk om beter naar normale vaste lasten te kijken en dan die drempel eens te verhogen.
 
Ik krijg vandaag een mail van Essent wat de verhoging is per 1 juli van de energie prijzen bij een variabel contract.

Ik wordt hier eerlijk gezegd niet vrolijk van, en moet, net als vele anderen, gaan rekenen waar we iets kunnen besparen zonder dat het al te veel geld gaat kosten.

Het voorschot in het maandbedrag ga ik wel aanpassen, om volgend jaar niet voor verassingen te komen staan. :cry2:


Huidig tariefHuidig tariefNieuw tarief
Stroom
€ 0,17097 per kWh​
€ 0,37713 per kWh​
Gas
€ 0,87269 per m³​
€ 1,71220 per m³​
Vaste leveringskosten per product per maand
€ 6,49​
€ 5,84​
 
Ik had me trouwens vergist. Dat bedrag wat iedereen kreeg wat verwerkt werd in de rekening was niet 400 maar 200 euro. Dus de rest zal wel van jouw teruggave van de zonnepanelen zijn dan.

Ja die tarieven wordt je niet vrolijk van, zeker niet van gas.
 
Ik heb mij op dat soort dingen al heel lang voorbereid .
Zonnepanelen pellet cv en een hout kachel.
Mijn energie kosten 20 euro per maand.

Ik ben nu bezig met het kijken naar een warmtepomp.
Erg duur allemaal.
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan