Meevaller in de jaarafrekening van Essent.

@ Freggel1 gooi het gas eruit je hebt toch panelen liggen.
Heb hier als verwarming infrarood platen opgehangen veel warmte laag verbruik.
Gas weg laten halen kost niets ,maar scheeld je wel in kosten op eind rekening.
Weet natuurlijk niet of je nog op gas kookt, maar daar is ook een oplossing voor.
ik ben blij dat ik het gas weggedaan heb.
heb het bedrag ,wat hun eerst schreven van € 0,- per maand heb ik nu verandert naar € 50,-
Dus als alles goed gaat ook nog een kleine spaarpot.
 
Jan, dat voorbereiden kon wel eens verkeerd uitpakken. Met name hout gestookte kavhels , geruchten hierover gaat dat men ze willen verbieden in verband met fijn stof en "stankoverlast"
Hierbij ons op het plein zitten ook een stel van die brandstichters en ik.Moet zeggen dat wij daar verre vrolijk van worden als de wind verkeerd staat.

Jouw energie kosten is dat gas en licht incl vastrecht leveringskosten en wat ben je kwijt aan de pallets.??
 
The Matrix ik verdien met mijn zonnepanelen bijna de pellets terug.
Mijn hout kachel gebruik ik bijna niet.
Alleen als alles uitvalt.
Wat heeeeeeel belangrijk is dat het hout goed droog is.
Wij ruiken hem amper als ik wel stook.
En natuurlijk het onderhoud zodat de kachel brand en half brand.
 
@scubadiver , ik zou graag van het gas af gaan, maar helaas heb ik daar op dit moment niet genoeg financiële middelen.
 
@scubadiver, de IR panelen is een mooie uitkomst. Maar om nu het hele huis vol te hangen met die platen Is niet mijn ding
Ik heb bekeken en zou in de woonkamer 6mx9m 4000kW moeten hangen.
Nog uitgaand van 23ct zijn de kosten ca 1000€ per jaar. (nu mss 2000€) geen rekening houdend met opbrengst zonnepanelen)
En omdat de verwarming op volle toeren draait in de wintermaanden met amper opgewekte zonne-energie , en bovendien met de toekomstige salderingsregeling. ????? Volop twijfels.

Daardoor ben ik afgehaakt. Ook de reden is dat we op leeftijd zijn en mss over enkele jaren naar een appartement of naar 1 gelijkvloerse woning gaan zoeken.

Wat ik nu doe bij wat kille avonden , die net ietsje te koud zijn zet ik de airco op heat en het rendement van zo'n airco split level is ~ 90%.
Verder hebben wij stadsverwarming , dus aan de goden overgeleverd.

Warmtepomp??? Alleen interessant icm met vloerverwarming ,
Hybryde pomp , alleen interessant met CV
 
Ze hebben nu ook hoge temperatuur warmte pompen die tot 75 raden gaan.
Ik heb een hete lucht verw. van brink en die heeft aan 55 tot 60 graden genoeg om het huis te verwarmen.

Ik denk dat het tussen de 18 en 20 duizend euro gaat kosten als ik het zelf installeer en ik weet niet of dat er weer uit komt als ik mijn huis verkoop.
Want als Groningen weer volop gas gaat leveren komen er weer heftige bevingen. En dan heb je een onverkoopbaar huis.
 
@ the matrix In de kamer hangen ze niet alleen bad en hal en een op kantoor leidingevende .
Kamer verwarmd door airco en de pelletkachel boven hangt ook een airco.
En er liggen genoeg panelen om eigen stroom te hebben.
voorheen zonder de IR platen had ik een overschot van 2500kwu dus deze word nu in eigen gebruik geduwd.
platen gaan pas aan als er een min temp is en gaan uit als ingestelde temp is bereikt dus niet overbodig aan.
Pellets per 1110 kg 300 euro bij normaal gebruik 2 jaar stoken
Nu wachten dat accu's goedkoper worden dan word het nog beter.................hopen we....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bezig geweest met ir verwarming.
Maar dat kost best veel stroom.
Mijn zoon kwam laatst ,die had een thuis in de slaapkamer gemaakt, om dat hij thuis moest werken. Zijn stroom verbruik was behoorlijk omhooggevallen gegaan. Hij had zijn thermostaat net iets te hoog staan en het apparaat ging een eigen leven lijden.
 
In mijn wc beneden heb ik een IR plaat hangen van 400 Watt. Deze wordt via een slimme thermometer en slimme 230V powerplug geregeld op 21 graden.
Vanaf 1 januari tot heden verbruik160 kWh (lMei = 0)
Gemakshalve vermenigvuldig ik dit met 2 en kom uit op 320kWh per jaar voor alleen een plee die van 09u00 tot 22u00 verwarmd wordt.
Het is er wel lekker vertoeven.
Dus ja als je een grote (slaap) kamer met IR moet verwarmen dan loopt dat behoorlijk in de papieren.
Dan is stadsverwarming een uitkomst. Met ZIGBEE als controle unit en met slimme zigbee radiator regelaars worden kamer automatisch geregeld. Een thermometer dient als thermostaat want de de temperatuur van de regelaars vlak bij verwarmingsplaat is te onnauwkeurig met veel overshoot en ondershoot.
Via Home assistance heb ik een totaal overzicht van alle slimme devices en ook de zonnepanelen en slimme electra meter worden in Home Assist gemonitord .

Dat HA heeft mijn zoon voor mij ingesteld en zit op mijn qnap.Ikzelf snap er geen reet van maar hij wel en dan ook nog op afstand kan hij de boel instellen
 
energie.jpg
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan