Melding over de radioactive besmetting van Amsterdam

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op internet-forums is er een melding verschenen over een stevige explosie in een nederlandse Atoomcentrale in de buurt van Amsterdam.

De getuigen beweren dat die explosie op 25 november rond 15 uur plaatsvond. Een inwoonster van de stad belde haar familie op en vertelde

dat er in de stad de telefoonaamsluitingen worden uitgeschakeld, zodat de mensen niemand konden opbellen.

Zij beweert ook dat er inderdaad een explosie, zelfs een heel ernstige, op het Atoomsentrale plaatsvond en dat de radioactive wolk zich op

dit moment snel verplaatst.

De overheid bevestigt deze informatie niet officieel maar wel tijdens de prive gesprekken.

Toch plaatsen de inwoners op het internet foto?s van de gevolgen van de explosie en diens slachtoffers.

Ik weet niet wat er van waar is maar goed is het in ieder geval niet
gr frans

Voor de zekerheid url weggehaald, zodat niemand per ongeluk aanklikt en virus binnen haalt.

Ook onderstaande e-mail valt in dezelfde categorie en kan leiden
tot de installatie van een trojan op uw computer als u op de link klikt:

> Op internet-forums is er een melOp internet-forums is er een melding
> verschenen over een stevige explosie in een nederlandse Atoomcentrale in de
> buurt van Amsterdam.
> De getuigen beweren dat die explosie op 25 november rond 15 uur plaatsvond.
> Een inwoonster van de stad belde haar familie op en vertelde
> dat er in de stad de telefoonaamsluitingen worden uitgeschakeld, zodat de
> mensen niemand konden opbellen.
> Zij beweert ook dat er inderdaad een explosie, zelfs een heel ernstige, op
> het Atoomsentrale plaatsvond en dat de radioactive wolk zich op
> dit moment snel verplaatst.
> De overheid bevestigt deze informatie niet officieel maar wel tijdens de
> prive gesprekken.
> Toch plaatsen de inwoners op het internet foto?s van de gevolgen van de
> explosie en diens slachtoffers.
>

Deze trojan wordt nog niet door alle virusscanners herkend!!
Let dus goed op!!

heb ik toch een goede virus scanner weigerde de bijlagen te openen
gr frans

Ligt er uberhaupt een atoomcentrale bij Amsterdam in de buurt? Ik dacht van niet.
Heb die mail ook gezien, maar gewoon gewist.

Verrek die heb ik ook gehad, maar meteen op de blacklist, en in de prullenbak gesmeten.

Jongens als zoiets aan de orde is, dan worden alle programma's op tv gecancelled, en gaat het alleen daar nog maar over.

Ligt er uberhaupt een atoomcentrale bij Amsterdam in de buurt? Ik dacht van niet.

Petten; als je dat tenminste in de buurt noemt; toch gauw zo'n 50 ? 60 km.

IDD:In Petten is tijdens een expirement twee week geleden een ongeluk gebeurt. een aantal medewerkers is besmet geraakt.

Dus reken maar dat er straling is vrijgekomen.

sth.

Nja, 50 a 60 kilometere noem ik niet meer "in de buurt" nee.

Maarreh Stephopper... zo te zien geef jij een bevestiging van dat bericht. Heb jij dat ook van zo'n rondgestuurd mailtje of heb je een andere meer betrouwbare bron?

Vanuit hartje Amsterdam kan ik je vertellen dat ik nog steeds geen licht geef :)

@BT Zo te zien geef jij een bevestiging van dat bericht. Heb jij dat ook van zo'n rondgestuurd mailtje of heb je een andere meer betrouwbare bron?

Nee ik stuur geen mail, dat soort van tijdinvulling hou ik me niet mee bezig. Maar toevallig luisterde ik naar landelijk nieuws. dat tussen 12 en 13.00 op onze regio radio wordt uitgezonden dat er een ongeluk daar was gebeurt. voor twee a 3 weken geleden.

vg/sth.

Onderstaande hoorde ik op radio bt.

Twee personen besmet door incident in lab Petten
Uitgegeven: 15 november 2007 09:09
Laatst gewijzigd: 15 november 2007 21:30

DEN HAAG - In een laboratorium van Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN) in Petten zijn vorig jaar mei bij werkzaamheden radioactieve stoffen vrijgekomen waardoor twee werknemers besmet zijn geraakt.

Dat staat in de jaarrapportage over ongewone gebeurtenissen in Nederlandse nucleaire installaties van de Kern Fysische Dienst (KFD).

Het rapport is onlangs door het ministerie van VROM naar de Tweede Kamer gestuurd, maar het incident was tot op heden onbekend gebleven. De besmetting ontstond door werkzaamheden met onder meer het radioactieve strontium.

Volgens de dienst waren de gezondheidsrisicos van de besmetting gering, ook op langere termijn. Het bewuste laboratorium bleef sinds het incident buiten gebruik.

anp

vg/sth.

Kijk da's tenminste een betrouwbare bron, vandaar dat ik het ook even vroeg, want men hoort zoveel tegenwoordig. En vaak worden hoax mails rondgestuurd etc. die sommige lezers dan toch weer als "echt" vertellen.
Hoe dat nu met verleden week zit weet ik dan niet, maar er is dus wel degelijk iets gebeurd in mei verleden jaar.

Het mag wel zijn dat het betreffende lab buiten gebruik is sinds het incident, maar het is toch zeer kwalijk dat dit soort nieuws feitelijk buiten de grote media is gehouden.:(

Bedankt voor je aanvulling hieromtrent!

Het mag wel zijn dat het betreffende lab buiten gebruik is sinds het incident, maar het is toch zeer kwalijk dat dit soort nieuws feitelijk buiten de grote media is gehouden.

Ze hebben beterschap beloofd en zullen voortaan direct dit soort nieuws naar buiten brengen.
Ze willen trouwens wel laten geloven, dat de besmetting minder was dan van 'n r?ntgenfoto bij de tandarts.
Ovrigens heb ik begrepen, dat het lab niet is gesloten, maar dat de veiligheidsmaatregelen verder zijn aangescherpt.
(Er waren tijdens 'n test op het lab mensen naar binnen gekomen, waardoor er iets mis ging.)
Ik kom zomers nog wel eens in Petten (strand) en ik heb net voor de lol 'n peertje in mijn mond gestopt.
Je wil niet weten wat er gebeurde (lol)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan