member chatboard

S

salmonella01

gewoon even een vraag (idee)

is het ook iets om een soort van member chat op te zetten ??

als ik dit board zo lees zie ik vaak vragen waar niet of laat op wordt gereageerd.

mijn ervaring is dat een chat board vaak erg goed loopt om ideeen uit te wisselen en problemen op te lossen

ook valt mij op dat er heel veel members vrij lang online zijn om te wachten op een andwoordt op de vraag die ze hebben gepost.

wie denkt hier ook wel eens over en heeft hier ideeen over

het is geen must maar een vraag "idee"

ik wil graag alles leren !!!!!!!!!!!!!!!!

jacob

 
Dit hebben we eens geprobeerd maar werkte toch niet omdat velen toch met een inbelverbinding zitten en beperkt online zijn.

Er is echter momenteel een chat waar iedereen in terecht kan en waar altijd wel iemand is.

Dat is op irc.irccity.nl poort 6667 in #satlounge maar daar moet je wel mirc voor hebben.

Dat is echter overal te downloaden en vrij gemakkelijk in te stellen, daar kan men dus terecht (er zijn er al velen die dat doen, vooral in het weekend).

 
moi BT

de irc chat was mij reeds bekend

het probleem wat ik daar mee heb is dat het zeer makkelijk is om via een irc server in te breken in mijn pc of je moet socks5 gebruiken en een paar anon socks proxy's maar dit gaat vaak ten koste van je snelheid

vandaar dus de vraag ?????????

 
Huh ?

Dan neem je toch een simpele client van IRC ?

Ik zit vaak te chatten onder Linux,

laat ze maar inbreken :) Denk niet dat je

daar al te bang voor moet zijn.

Als je DCC disabled en dergelijke dingen lijkt het

me sterk dat er serieuze attacks gebeuren.

Tenzij er allerlij backdoors in je client zitten.

Wat betreft die Socks4 dat is dolle pret.

Hoeveelheid mensen die zo'n ding fout configureert is

ongelofelijk. Als je een simpele scan doet op een

stukje A2000 netwerk met bv angry ip scanner en dan

naar poortje 1080 of 8080 dan vind je vele die

de poort van twee zijden toegangkelijk hebben.

Daardoor kom je dus direct op hun interne netwerk terecht.

En vandaar af kan je weer weeldig op hun file server browsen *lol*

Verder het idee van een member board:

Doordat je de club door druk van buitenaf minder toegangkelijk maakt ben ik bang dat je op den duur

ook kennis gaat verliezen. Laten we wel wezen

iedere Seca-pro die hier op seca rond loopt heeft het ook weer

van een frendly mede netter geleert :)

Langleve het sharing idee van internet :))

WebSel

 
Klopt volledig! Zelf zit ik ook vaak op irc en ook bij groups die echt wel eens gaan testen of je hackable bent, maar het is precies zoals websel zegt, je neemt een goede client (op irccity.nl staat een goede te downloaden) zet de dcc opties uit en het automatisch binnenhalen van dingen, of je zet ze op de optie "ask" of "popup window" zodat je weet wat er gebeurd, dan wordt het al een stuk moeilijker.

Overigns.. een chatboard op www is minder te beheren dan een eigen of een publieke irc server.

 
moi

oke ik heb het begrepen heren het was ook maar een idee !!!

en wat betreft sock4 websel inderdaad dat is niet echt een progje voor een newbie

hehehe en dat scannen was mij ook niet onbekent werkt harstike leuk

BT

wat betreft het beheren van een chat dat is niet veel meer werk dan een board als dit denk

met een goed script heb je ook god mode manager en admin2 en admin mode dus instellingen genoeg voor een redelijke taak verdeling

verder denk ik dat de topic hier mee wel is afgesloten voor mij altans wel dit is ten slotte een sat board en geen safe surf en hack board ...........neemt niet weg denk ik dat er best wel eens aandacht mag worden geschonken bij het brede publiek wat er zo al mogelijk is op het net en met de boards en chats

salmonella01

 
Beste Salmonella.

Ik hoop niet dat je ons commentaar voelde alsof we je een hoek in wilde trappen want dat is echt niet zo bedoeld, wij zijn blij met alle ideeen.

Alleen een www chatboard zien we niet zitten temeer daar we al een mirc ding hebben gezamenlijk met anderen. En als we iets liever niet laten doorgaan, willen we liefst ook meteen aangeven met argumenten waarom niet, zodat die vraag dan niet gesteld hoeft te worden, want het "waarom niet" komt gegarandeerd altijd wel van iemand op een gegeven moment.

Overigens... Het beheren van een chat kanaal is stukken minder werk dan het beheren van een board als dit.:)

Je hebt inderdaad gelijk dat je zegt dat er wel eens wat meer aandacht mag worden geschonken aan het brede publiek wat betreft wat er mogelijk is op het net met de boards en de chats etc.

We waren daar met ons vorige board een beetje mee begonnen maar zijn daar heel vlug mee gestopt.

Alles wat nu stil gehouden wordt mag je danken aan Ome Freek en C+ die elk strohalmpje aangrijpen om te gaan kijken of er niet iets "illegaals" gebeurd en aldan dat betreffend "iets" te sluiten.

Maar zoals je ziet, het brede publiek kan ook vragen stellen hierover, en vragen zijn er om beantwoord te worden, dus waarom altijd de akties van de boards en sites uit? Vragen staat vrij dus het publiek mag best ook eens vragen of iets bepaalds mogelijk is.

Alleen is nu een hoop niet meer mogelijk vanwege ome Freek en da's jammer maar voorlopig is het niet anders.:sad:

Mocht jij of anderen nog ideeen hebben, laat ze gerust komen, we zien ze echt graag.

Dit board is voor iedereen en indien mogelijk proberen we het ook iedereen naar de zin te maken.

 
@Salmonella

Ik sluit me daar volledig bij aan wat BT zegt.

Dat is ook zeker niet mijn bedoeling, zeker nu C+ zulke razzia's houd op alles wat maar enigsins lijkt op HEX codes is het goed om te onderzoeken of er wat meer besloten mogenlijkheden zijn, maar daarnaast zal dit ook meteen een minder sociale inslag hebben op de internet community.

Ik zelf ben heel erg voor share the knoledge :)

En ideeen gewoon spuien hier,

WebSel

 
joo moi

maak jullie niet ongerust ik had het commentaar van jullie

positief gezien ,en ik kon er ook niks negatiefs in vinden

ik vindt dat je dingen altijd met een open vizier moet bekijken

je wild tenslotte toch zo veel mogelijk leren !!!!of niet dan.

en wat BT naar voren brengt vindt ik persoonlijk erg goed (een antwoord altijd onderbouwen).

en ik denk inderdaad dat het een hoop werk is om een board met zoveel leden te beheren

Ik heb dan ook niks dan lof voor de Boardowner en de moderators

en als ome freek het echt te dolmaakt kun je altijd nog onderground gaan

websel: als we de kennis niet meer kunnen delen of door geven zal het met de mensen en de techniek hard achter uit gaan denk ik

 
even helemaal terug naar waar het in dit topic om ging . `n chat . kom gewoon inderdaad eens langs op irc.city.

is niet echt een server waar je bang moet wezen voor scan en andere shit . gelukkig is de irc server niet aangesloten op het groot irc net . dus min of meer is de server al prive en behoorlijk veilig . er komen dus niet al teveel lui die even willen proberen hoe een scannertje werkt .

ja de server kijkt wel even zelf of je niks open hebt staan is er wat mis (poortje open) kom je er gewoon niet op .

ook is de server via een java applet te bereiken . welke op irc.irccity.nl staat

gr dj

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan