Message versturen naar dreambox ? scriptvraagje

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
80
Punten
48
Leeftijd
122
http://192.168.100.5/cgi-bin/xmessage?timeout=20&caption= 0%t %h&body=We hebben een beller!!!!

Met bovenstaande code stuur ik een melding naar mijn dreambox en dit gaat goed. Nu is het zo dat er telkens een nieuw internet explorer scherm geopend wordt als er iemand belt.

Weet er iemand een script zodat wanneer er een melding aan de dreambox verstuurd is, en internet explorer een bepaalde tekst in de header bevat, deze automatisch na circa 10 seconden gesloten wordt. Dit om te voorkomen dat internetexplorer straks 50 keer geopend is???

gr Eendenteam

Geen probleem, ligt aan mij. Ik begrijp het niet helemaal... Er wordt een xmessage gestart. En dan is er nog iets met een internet explorer?

Een browserwindow kan zelf gesloten worden met javascript. Is dat de bedoeling? Dat is geen punt. Even dit in de header zetten:

<script language="JavaScript"><!--
setTimeout('self.close()',20000);
//--></script>

@Kerstkonijn

Dit werkt helaas niet zoals ik dit wil want dan moet ik het afsluiten van het venster alsnog met de hand bevestigen en dat is helaas geen geen optie.

Misschien kan ik op een andere manier een x message naar de dream sturen middels een batch file of zo misschien dat iemand hier iets op weet.

Alvast bedankt

Greetzzz

Met javascript kan je de browser zelf idd niet sluiten. Dat ivm security. Dan kan je nog wat blijven zien wat er gebeurd is. Een nieuw window kan je wel afsluiten. Dus als je de browser open hebt staan, en een windowtje opent die na een aantal sec weer sluit, ben je er ook.

Een andere methode is in de /etc/services een portnr op te nemen waarmee je een script start wat xmessage aanroept. Bijvoorbeeld port 8005. Dan nog de /etc/inetd.conf toevoegen en de service herstarten. Kan waarschijnlijk wel met een kill -HUP [procnr].

Vergeet niet in het aangeroepen script de standarderr en stanardout dicht te zetten. Omdat xmessage zelf naar stdout wil schrijven, gaat ie ervan uit dat er een stdin bij zit. En dan gaat ie daarop wachten... en wachten... en. Right.

Dichtzetten doe je zo (voor stnderr): 2&>-

Vervolgens doe je een telnet naar het portnummer, en je message komt op het scherm:
telnet dreambox 8005

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan