Met een beetje hulp kom ik er wel (hoop ik )

Oke het gaat mij erom dat ik 2-3 speelfilms kan op nemen .
Maar ken je de kwaliteit ook instellen dat verklaard het verschil dan
dus is 80 gig genoeg al is een 160 gig maar 20 euro duurder

Groet Nollie

Je moet ook eerst die tietenfilms er dan afhalen frans.:biggrin:

Nee kwaliteit kun je niet instellen, is gewoon digitaal dus dvdkwaliteit wat je opneemt. Het enige wat je kunt instellen is de grootte van de files die hij gaat aanmaken, standaard staat dit op 1 gigabyte per deel.

2 a 3 films is geen kunst op 80 gig krijg je er wel meer.

Sat vrienden
Ik ben vandaag op pad geweest en ben weer wat wijzer geworden ,al kan je in een sat winkel niet veel informatie krijgen over het Hobbyen Zelfs als ik vroeg? kan dit? kreeg ik het antwoord weet ik niet (vraag ik me af waarom je dan in zo een zaak werkt)
Maar weet nu wel dat ik een Db 7020 ga kopen anders moet ik een coax kabel er bij trekken en dan moet ik het plafond weer gaan slopen
ik ga nu effe kijken waar ik hem het beste kan kopen ( Iemand een suggestie? )

Groet Nollie

Morgen naar de Horecava dus Donderdag ziek !!!

BT hoef niet heb er ongeveer 25 open dus heb altijd wel iets tezien
gr frans

nollie;172063 zei:
Hoy Freggel 1
Ik dacht een DB 7025 te kopen omdat ik dan kan kijken en opnemen van twee verschillende zenders. Dat kan toch niet met een 7020??
dat kan inderdaad met de 7025 omdat er 2 tuners in zitten, de zg, twintuner waar freggel het ook al over had

nollie;172063 zei:
er wordt veel gesproken over software maar hoe kom ik er achter wat ik nodig heb voor bepaalde dingen te ontvangen
(vroeger keek ik naar de Formule1 en kom je kiezen welk beeld je wilde zien )
het gaat dus om een uitleg van welk je waar voor moet gebruiken ( is dit op het randje ?)
Dat kan met de dreambox ook, mits de zender dit mogelijk maakt. Op de afstandsbediening eerst links boven 1 keer opd e SHIFT toets klikken en daarna op de groene toets en je krijgt de overige zenders uit dat pakket (veelal met verschillende camara's bij de F1) te zien. Inderdaad kun je zoals freggel aangaf bij sjerom het nodige lezen.

Heb je dan nog vragen dan stel je ze gewoon hier en wees nooit bang om iets te vragen. Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.

nollie;172557 zei:
Sat vrienden
Ik ben vandaag op pad geweest en ben weer wat wijzer geworden ,al kan je in een sat winkel niet veel informatie krijgen over het Hobbyen Zelfs als ik vroeg” kan dit” kreeg ik het antwoord weet ik niet (vraag ik me af waarom je dan in zo een zaak werkt)

Of men heeft zich aan de geldende regels gehouden?

Gaat zo'n ding kapot, en er is mee gerommeld dan kun je de garantie vaak ook vergeten...

Misschien heb ik nog een andere tip voor jou @Nollie;

Geef eens aan in welke regio je woont, wellicht is er bij jou iemand in de buurt die jou een demo wil geven van een Dreambox? ( kijk anders even in de Helpdesk alhier )

Zit je dicht bij mij dan staat "de koffie klaar" ;)

Op deze manier steek je veel meer op!!!

He Frweber
Staan er bij jou 25 open (stinkt dat niet ??) ik zeg altijd maar "beter 1 in de hand dan de lucht van 10"

Oke Freggel 1
ik zit in Utrecht dus is het wel erg ver maar bedankt voor het aanbod
het is inderdaad makkelijker als ik een keer bij iemand langs kan komen
dan neem ik wel wat mee voor bij de koffie!!

Eendenteam
Dat zou Fantastisch zijn als de F1 weer te zien is met meerdere camera's
ik wist het al maar nu is het zeker er komt een Db

Bedankt Gr.Nollie

en nu rusten morgen een zware dag (Horecava)zie er nu al tegen op (al dat bier, hapjes en mooie vrouwen)
Wat een kut leven heb ik toch

nollie;172567 zei:
Oke Freggel 1
ik zit in Utrecht dus is het wel erg ver maar bedankt voor het aanbod
het is inderdaad makkelijker als ik een keer bij iemand langs kan komen
dan neem ik wel wat mee voor bij de koffie!!

Dat valt toch wel mee, iets van een 80 kiklometer, of moet je met de fiets komen? :biggrin:

nollie ik heb geur vreters staan
gr frans

Dat valt toch wel mee, iets van een 80 kiklometer, of moet je met de fiets komen? :biggrin:
Nou, met de fiets of te voet is het ook zo'n 80 kilometer hoor, echt niet meer. Het duurt alleen een paar minuten langer.:lol:

Hoezo op de grote weg mag je ook 100 lopen HAHAHA
gr frans

Nee Jongens, ik kom niet met de fiets (ik ben al twee keer geflitst ) het kost me teveel ga wel weer met de auto.
He Freggel 1 als ik een keer bij je kan komen zou dat mooi zijn 80 km. Valt wel mee
en ik neem wat mee voor bij de koffie rest via de pm.

Gr. Nollie

nollie;172648 zei:
He Freggel 1 als ik een keer bij je kan komen zou dat mooi zijn 80 km. Valt wel mee

@Nollie, voor mij is het geen probleem, ik hoor het wel via pm. ;)

Let wel ik heb hier een 7000s, maar het principe is hetzelfde, je wordt wel wegwijs gemaakt in het Dreamboxwereldje.

Laat hem anders zijn 7020 meenemen naar jou, kun jij ook eens een echte ontvanger zien.:biggrin::biggrin::biggrin:

Waar lees jij dat @Nollie een 7020 heeft?

Ik heb nu al een paar keer mogen stoeien met een 7020. Maar ik vind de 7000 gewoon hetzelfde. Ok. bestanden erin zetten doe je op een iets andere manier. Maar verder valt het allemaal wel mee.

En de films die ik bekijk zien er hetzelfde uit. :biggrin::biggrin::biggrin:

;)
Nr.10

de dreambox 8000 zal over niet al te lange tijd op de markt verschijnen. de laatste berichten zijn februari op de duitse markt. zeker weten doe je het pas als ze er daadwerkelijk zijn.

overweeg goed wat te doen. als je nu een 7020 koopt geef je toch behoorlijk wat geld uit. Bedenk of het het waard is even te wachten totdat de 8000 er is. Wie weet krijg je al snel spijt als je nu een 7020 koopt. Natuurlijk is er een aantal onwetendheden: wat wordt de prijs van de 8000 (rond de 700 euro???), hoe zit het met de kinderziektes, etc. Software zal in een snel tempo beschikbaar zijn voor de 8000, daar zijn we niet bang voor.

De 8000 zal zeker een stuk duurder zijn dan de 7020.

Kortom overweeg goed wat te doen: nu paar honderd euro uitgeven voor een 7020 of nog even wachten op de 8000.

Tip: Misschien goedkoop ergens een goedwerkende 2e hands dreambox (7000 of 7020) aanschaffen; ervaring op doen en na een tijdje overwegen of je alsnog een 8000 aanschaft. Voordeel hiervan is dat je toch wat ervaring opdoet en tevens kunt kijken hoe de 8000 zich ontwikkelt in de sat-wereld.

Aan jou de keus.

Als ik er nu op dit moment eentje bij moest kopen dan ging ik nog steeds voor de 7000S, echt een fijne decoder!!!

Maar afijn zoals het er nu voor staat gaan we @Nollie komend weekend even laten zien hoe een Dreambox werkt...

Eigenlijk wordt het weer eens tijd voor een satellietdag!!!

Ik weet trouwens niet of de dream van Woutje al verkocht is?

En een goed lopende 7025, staat er nog eentje bij satellitefun. ;)

@Freggel1: Nou ik heb een 7000 gehad, ik zou m'n 7020 er niet meer voor willen inruilen.:)
Het prijsverschil met een 7000 is ook niet meer zo groot aangezien de 7000 niet meer gemaakt word. Zie hem dan nog maar eens nieuw uit te halen en tweedehands word er ook al vaak 350 euro voor gevraagd. Voor 50-70 euro meer heb je een nieuwe 7020.

Tja je hebt in principe gelijk, maar hoe zit het met het geheugen van de 7020?

Past alles op de flash of moet hier ook nog een usb-stick achter...

Waarom dat de 7000 zo duur blijft weet ik ook niet zo goed, maar het is gewoon een fijne decoder, en idd een 7020 nieuw is maar een 50 tot 70 eurootjes duurder. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan