Met een beetje hulp kom ik er wel (hoop ik )

freggel1;172697 zei:
Tja je hebt in principe gelijk, maar hoe zit het met het geheugen van de 7020?
Past alles op de flash of moet hier ook nog een usb-stick achter...

Ik vind het nu leuk om te testen welke image het lekkerst draait, in het geheugen van een 7020 kan makkelijk 1 image en misschien ook wel 2 of het werkt weet ik niet omdat ik alleen 1 image gebruikt in het geheugen.

Ik gebruik dreamflash op een usb stick om zo te kijken wat welke image ik makkelijk vind. Dat heeft veel voordelen; je kan er meerdere image's op kwijt en je kan ze makkelijk wisselen.

Ik heb het idee echter dat de tuner in een 7020 beter is dan een tuner in een 7000 omdat mijn signaal in een 7020 hoger is, paar procent maar toch.

En dat de prijs hoog blijft, vind ik prima. Als ik hem evt. later wil verkopen dan krijg ik er ook nog wat voor terug. Heb dat ding wel in Belgie gehaald :biggrin::biggrin::biggrin: (en vraag niet hoe want dat lukt me echt geen 2de keer)

;)
Nr.10

Oké dat zijn dus dingen waar ik nog geen ervaring mee heb, maar dus wel al weten wil, want er gaat hier ook nog eens een andere komen, maar dat wordt eerst een 500C of een dbox2 ( kabel) als het aan mij ligt, want daar kunnen blijkbaar ook leuke dingen mee...

Pfoeh het is gewoon een hobby waar geen eind aan komt.

Maar afijn morgen gaan we hier Nollie proberen de antwoorden te geven op zijn vragen onder het genot van een bakkie koffie.

De 7020 heeft een veel groter geheugen dan de 7000. Geen USB stick meer nodig dus. Nu is ook wel de firmware voor de 7020 een stuk groter. Maar ik kan nu 3 emu's op de 7020 zetten naast mijn firmware en dan heb ik nog ruim plaats over.
Dat hoefde ik bij de 7000 niet te proberen dan vond ie dat ie vol zat.

Het klopt trouwens dat het signaal ook beter aangegeven wordt op een 7020. Of het daadwerkelijk ook beter IS (vanwege een betere tuner ofzo), is me niet bekend. De meter geeft wel een voller signaal.

Maar nog even over die prijs... we spraken met 50 tot 70 euri duurder wel over een nieuwe 7020 met een vol jaar garantie.
De 7000 prijs was tweedehands. Als je nu een tweedehandse 7020 neemt zit je ook rond de 350 euri. Het prijsverschil tussen die twee is gewoon te klein om dan aan een tweedehandse te gaan beginnen, want zoals gezegd, nieuw krijg je die 7000 niet meer of iemand heeft nog heel oude voorraad liggen of liegt er over dat hij nieuwe heeft.:)

Nummer10;172699 zei:
Heb dat ding wel in Belgie gehaald :biggrin::biggrin::biggrin: (en vraag niet hoe want dat lukt me echt geen 2de keer)

;)
Nr.10

Ik vindt het nog steeds jammer dat ik toen geen camera bij me had, als die kapster daar toch niet bestaan had... dan heb je mazzel. :stupid:

freggel1;172740 zei:
Ik vindt het nog steeds jammer dat ik toen geen camera bij me had, als die kapster daar toch niet bestaan had... dan heb je mazzel. :stupid:

Ik had toen zoveel geluk. Niet alleen van die kapster maar ook het feit dat hij nog niet naar zijn werk was. Maar ook met de prijs. En nu nog steeds want ik blijf het een wereld ding vinden. Heb er absoluut geen spijt van. Het was het ritje wel waard. Zou het zo weer doen.

;)
Nr.10

Ik ga een 7020 kopen maar wat zou nou het grote verschil zijn met een 8000?
Er is nu toch zoveel software voor de 7020 dat je daar genoeg bij aan je trekken komt (als je die kanalen ook leuk vind)

Maarre,....zit er ook gewoon een positioner op?? Want ik werk nu nog heel ouderwets met een analoge STRONG ontvanger die ik alleen voor de motor gebruik. Ik hoop met een dreambox natuurlijk wel dit ding eens weg te halen zodat ik weer meer ruimte over houd om andere rommel neer te zetten.

Wat de draaibare opstelling hier betreft, kijk ik met een moteck en een 88cm triax, en dat werkt hier op en top.

Wat het exacte verschil is tussen een 7020 en een 8000?

De Dreambox DM 8000 zal ook gebruik gaan maken van het Linux besturingssyteem. Dream Multimedia zal Enigma 2 als basis binnen Linux gaan gebruiken. Verder zal de ontvanger uitgeleverd gaan worden met twee MPEG4/DVB-S2 satelliettuners. Er komen losse, insteekbare, tunergedeelte op de markt waarmee ook digitale kabel en terrestoriale televisie ontvangen kan worden. In totaal kunnen er 4 tuners in de Dreambox DM8000 geplaatst worden. Opmerkelijk nieuw detail, dat Dream Multimedia vandaag bekend maakte, is dat de ontvanger beschikt over maar liefst 4 Common Interface (CI) sloten. Daarnaast zijn er nog drie USB aansluitpunten aanwezig. Voor digitale overdracht van beeld is er een DVI uitgang aanwezig. Daarnaast zijn naast de gebruikelijke scartaansluitingen ook een YUV beelduitgang aanwezig. De YUV en DVI beelduitgangen kunnen worden gebruikt voor High Definition Television (HDTV). Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden. De Dreambox DM8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet, dit meldt het Duitse blad Sat Und Kabel. De Dreambox DM8000 zal wel de mogelijkheid krijgen om in de toekomst HDTV programma's van de HDTV zenders die de Dreambox DM8000 kan ontvangen op de optionele harde schijf op te nemen. Hiervoor is de mogelijkheid aanwezig om een SATA harde schijf in de ontvanger te plaatsen. Een 100 Mbit/s ethernetaansluiting maakt het voor de gebruiker mogelijk om de ontvanger in een netwerk te plaatsen. Op een later tijdstip zal Dream Multimedia ook een WLAN kaart voor Dreambox DM8000 lanceren waardoor het mogelijk wordt de Dreambox DM8000 draadloos in een netwerk te kunnen plaatsen. Wanneer Dream Multimedia daadwerkelijk de Dreambox DM8000 zal gaan uitleveren is nog onbekend. Ook de exacte prijs van de ontvanger en van de extra accesoires is nog onbekend. In een eerder stadium werd er gesproken van een verkoopprijs die rond de 800 euro zou moeten gaan liggen. Dream Multimedia is op de IFA aanwezig op stand 215 in hal 1.1. Bron: ? 2006 SatellietNieuws.nl

nollie;172648 zei:
He Freggel 1 als ik een keer bij je kan komen zou dat mooi zijn 80 km. Valt wel mee
en ik neem wat mee voor bij de koffie rest via de pm.

@Nollie, hopelijk ben je nu tot het besluit gekomen om een Dreambox te gaan kopen na de korte uitleg van mij. ;)

De vlaai was trouwens overheerlijk!

@freggel

Natuurlijk wat mooie specificaties. Alleen raar van die ongecodeerder HDTV uitz. waar de 8000 moeite mee gaat hebben.

Misschien een domme vraag (doe ik wel vaker..^_^) maar,..
4 CAM modules is natuurlijk harstikke mooi, maar ik had begrepen dat je ook via software/image de diverse codeersystemen kan invoeren zonder daad werkelijk die CAM's te hebben.

Ik heb wel een originele TV Vlaanderen CAM en een Aston 1.05, maar je kunt toch ook Nagra, conax etc. als firmware in de Dreambox stoppen?

@nollie

Vlaaien??!!!! wanneer kom je bij mij langs. Ik heb nog een lekkere Crema Catalana,..ook lekker zoet maar kom dan wel met het openbaar vervoer

Freggel 1

BEDANKT voor de uitleg, ben weer een stuk wijzer geworden
ik koop zeker een Dreambox maar dat wordt wel wennen, na dat ik bij jou heb gezien
wat er mogelijk is.

En CostablancaMedia ik dacht dat jij aan het Sonja Bakkeren was???

Groeten Nollie

Die "Crema Catalana" is inderdaad smerig lekker.

Jammer dat mijn echtgenote het ook lekker vindt.

Multispeed

Dat ligt aan jezelf Multispeed, echtgenotes zijn er om ingeregeld en afgesteld te worden. In dit specifieke geval moet je haar gewoon 1 stuk geven en de rest voor jezelf houden met als argument dat dit niet goed voor haar is en dat ze daar dik van word.:)
Overigens ken ik dat geheel nog niet, misschien iets om te regelen bij de volgende bbq ofzo.

Multispeed;172783 zei:
Die "Crema Catalana" is inderdaad smerig lekker.

Jammer dat mijn echtgenote het ook lekker vindt.

Multispeed

Het is ook hier te koop bij Lukas klamer in Nieuwegein dus mocht er een BBQ komen neem ik wel x flesjes mee !!

Gr. Nollie

Daar wilde ik mee beginnen maar het vloeibare spul wat ik dacht naar binnen te moeten werken was toch niet helemaal mijn ding.

Ik denk ook een 7020 te nemen, ondanks de vele toevoegingen van de 8000.
Maar het belangrijkste vind ik toch dat ik er dan weer wat mee kan spelen.
Maar ik zie wel op tegen het inprogrammeren van allerlei software. Zul je zien,..alles op zwart, internet ploft eruit en mijn vrouw die X-factor niet kan kijken.

Nou ja,....dan die fles Crema Catalana maar binnen handbereik houden.
Groetjes,
Costa Blanca Media

Nou ja,....dan die fles Crema Catalana maar binnen handbereik houden.
Ach, als je dat combineert met je vrouw en de 9 maanden die je gratis met de bijgeleverde smartcard naar InXTC TV kunt kijken bij aanschaf van nieuwe Dreambox, dan wordt het misschien toch nog gezellig als internet er uit vliegt.:biggrin:

Hahaha, Juist met die fles erbij wordt het kijken naar die zenders nog eens echt leuk. Leuk dat ik er dan zo'n kaartje met 9 maanden abo bij krijg.
Trouwens,..ik las dat Gay-TV ermee ophoud per 31 januari. De grootste groep kijkers waren gewoon hetro vonden de programma's vooral "grappig".

Zo'n zender was er vroeger ook op Taquilla weet ik nog. Zat je te zappen en opeens zag je een paar leuke boys een partij moeilijk doen.

Black Tiger;172792 zei:
Dat ligt aan jezelf Multispeed, echtgenotes zijn er om ingeregeld en afgesteld te worden. In dit specifieke geval moet je haar gewoon 1 stuk geven en de rest voor jezelf houden met als argument dat dit niet goed voor haar is en dat ze daar dik van word.:)
Overigens ken ik dat geheel nog niet, misschien iets om te regelen bij de volgende bbq ofzo.

BT het is een drankje en nog erger het is goed voor de lijn,het zet de spijsvertering in gang.
Dus ook als je veel gegeten hebt drinken heb je snel weer honger!!!

Groeten Nollie

nollie;172845 zei:
Dus ook als je veel gegeten hebt drinken heb je snel weer honger!!!

Groeten Nollie

Nou is er hier met de jaarlijkse BBQ (vr)eten zat.....

Dus je zuipt er maar op los...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan