met welk progje camd3 erinzetten

C

cyclo0010

met welk proggramma kan ik camd3 of cccam erinzetten?

Hoe werkt dit juist? Moet hem in een temp file zetten?

Ik heb momenteel gemini 3.40 maxvar erop gezet, maar die zitten daar niet in.

Heb het ondertussen al gevonden, nu nog uitzoeken welke cam voor tv-vlaanderen en tps. Ik heb namelijk de orginele abbo's hierop.

Ook hier het antwoord zelf op gevonden.

Vind het wel jammer van de weinige feedback!

Hi Cyclo,

Mooi dat je het zelf gevonden hebt, hoort ook een beetje bij de hobby om zo nu en dan zelf wat uit te vogelen.

Hier heb je in ieder geval nog een leuke link die je in de toekomst kan gebruiken. Ben je altijd up to date.

http://www.dreamboxworld.com/dbw/

Boets.

Laatst bewerkt door een moderator:
V.w.b. de weinig feedback... tja het is niet zo dat je altijd binnen een uurtje antwoord hebt. Waarschijnlijk waren de mensen bezig, ikzelf was bijv. de hele avond weg biljarten en dan kun je niet antwoorden he.:)

Maar normaliter is er wel vrij snel antwoord dus waarschijnlijk hebben de meesten wat anders te doen gehad (bijv. voetballen kijken ofzo).

Via de blauwe knop en dan addons kun je erg veel, maar dat zul je inmiddels wel weten. Persoonlijk gebruik ik dat liever dan emu's downloaden bij dreamboxworld ofzo, omdat je dan alles handmatig moet doen, via de blauwe knop gaat het mooi automatisch allemaal.

De blauwe knop, is inderdaad heel mooi, alle cammetjes op voorraad. Maarja welke cam te gebruiken voor Vlaanderen of TPS? Dat was de vraag van Cyclo.

Bij b.v. http://www.dreamboxworld.com/dbw/ onder emu's kan hij precies zien welke cam hij nodig heeft om zijn kaarten te laten lopen.

Boets.

Ben echt wel vol lof over deze website. Ik heb de forums doorlopen, en gevonden wat ik moest hebben. Leuke hobby! Ik heb gemini 3.40 erop gezet, en cccam geïnstalleerd. Werkt prima met tv vlaanderen.

Wat ik wel niet vind in de gemini soft, is het menu, waar je de keys kunt updaten. Ik de handleiding van de gemini 3.30, en daar staat in het meny onder cam, key, waar je een update kunt doen. Zit die hier misschien ergens anders? Met welke emu hebben jullie de beste ervaringen? Gemini, pli, enz...

Reacties steeds welkom. Dank voor feedback en de link!!!!!

De Key update funktie zit tegenwoordig niet meer standaard in de images, daar moet je apart een plugin voor installeren zoals bijv. de Nabilo plugin.

Gemini en PLI zijn images oftewel firmware, geen emu's. Emu's zijn zaken die kaarten aanspreken of emuleren, zoals gbox, cccamd, mgcamd, newcamd etc. etc. etc.

De ervaringen met Gemini en PLI wisselen, de ene vindt Gemini fijner (zoals ik) de ander heeft toch liever PLI op zijn Dreambox.

Ik zou zeggen probeer ze gewoon allebei eens, bekijk de opties en besluit daarna welke je wilt houden of probeer een multiboot systeem te maken dan kun je wisselen.:)

Even mijn bevindingen hier!

Tv Vlaanderen CCcam 1.6.1

Canaal digitaal nl. Irdeto2 Newcamd.Spider 6.10a + newcamd.spider config file installeren.

Maar als je toch Newcamd installeert kun je toch ook die TVV kaart over Newcamd laten draaien? Dan hoef je geen emu te wisselen, of lukt dat niet?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan