Met welke decoder zijn we begonnen, en wat heeft de hobby al gekost?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.167
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja waar ben ik mee begonnen, ik heb het ooit al eens meer geschreven hier denk ik?

Afijn als eerste begon ik hier met een kabeldecoder van Mr.Zap, maar dat was zo ontzettend traag, en je kon er de films niet mee opnemen dat het zo einde verhaal was, dus abbo opgezegd en dat ding aan de kant...

Maar even gesnuffeld aan het goede beeld gaf al snel het besluit tot aankoop van een satelliet-set.

In mijn geval een Philips 6073, met een 64cm triax...
Daarbij kreeg ik bij aankoop een goldcard met de codes voor ...
Setje kostte ongever 1100 gulden een jaartje of 7 terug.

Al snel na meerdere malen vernieuwen van de code op de goldcard zelf een masteraII gekocht en met sleuteltjes gaan stoeien, en zelf gaan maken, en nadien een oslink gekocht voor de firmwares...

Daarna na jaren gebuik en door de hobby met verschillende decoders geoefend, en met mkf, een keuze voor de aanschaf van decoder 2, de Dreambox, echt wat een wereld van verschil, daarbij meteen een andere schotel plus roter, 80cm met moteck...

En wat je dan in korte tijd bijleert, onvoorstelbaar!!!

Maar wat heeft het mij nu gekost: Bloed, zweet, tranen, maar vooral veel plezier, zowel met het kijken naar de tv, naar gehackte kanalen, maar ook naar FTA-kanalen, de aanschaf van een snellere pc, sneller internet en ga zo maar door...

Al bij al ( waar is die trouwens? ) heeft het mij al wel enkele "ruggen" gekost.

Maar dat is nu net wat de hobby is...

Maar ik weet zeker dat ik niet degene ben die het meeste uitgegeven heeft aan geld of tijd. ;)
 
ben begonnen met een page dat was docht ik nog zonder kaart dan weer kasje zus lnb weer veranderen toen een echostar toen strong en toen ph 7072 drbox 500 toen 7000 en nu 7020
gr frans
 
Oké dan ga er maar rustig voor zitten.
De 1e een Echostar 4500met 1,2 meter schotel dat was in 1986 2 jaar later een Echostar 5500 omdat 4500 niet je van het was maar ook een Amstrad 100 en een 200 waren van de partij.
na een onweers bui is de 5500 gesneuveld toen kwam er een Chaparal montery 20 na een jaar de Monterey 40, ik heb ook nog een Zelfbouw ontvanger gehad heel erg leuk.
Daarna een Monterey ik dacht 160 maar kan het mis hebben en een PACE mss1000 met dolby surround en Positioner regelrechte bagger die dingen heb ik een paar jaar gehad tot de wisseling naar digtaal de monterey 40 heb ik nog steeds en staat op de zaak.
Mijn eerste digitale was geen pace maar een Grundig dsr1000 werkt nog steeds daarna een Nokia 9200 en een 9500 die ook nog steeds werkt toen een Pioneer en een Philips daarna een Samsung 9500 was een wereld doos maar na een stroomstoring was dat voorbij ik heb ook nog 2 Humaxen gehad de 5400 zonder z dat waren toch wel de beste toen heb ik 2 Dream's gehad en nu staan er een Sab Explorer cisc een Bec en een Sky Pace ontvanger voor Engeland.

En voor Digitenne staat er een Philips DTR2000 en een Samsung en een Topfield.

Zo dat was het ongeveer ik zal er vast wel een paar vergeten hebben en dan hebben we het nog niet gehad over de externe decoders voor Sky , Sound in sync En de d2mac decoders en vele andere decoders en programmers uit het analoge tijdperk.
 
Ben in 1992 begonnen met een Mirage Ramit receiver . Analoog uiteraard.Met een 1.2m echostar schotel , draaibaar.
Toen het digitale tijdperk aanbrak , ben ik overgestapt op een Nokia MM9500S,
met originele Telepiu abo.
Daarna overgestapt op een Humax 5400s.
Toen de hobby het van het kijken ging winnen , overgestapt op Dreambox 7000s. Later nog een Nokia MM9200S voor de hobby erbij gekocht.
De Dream 7000S heb ik nu nog steeds , en een Dream 500S voor in de keuken.

De draaibare schotel heb ik sinds 1 jaar ingeruild voor een Wavefrontier , waaraan maar liefst 2 (!) lnb hangen :).

Dus komende tijd ( jaren ??) ga ik mijn Wavefrontier in orde brengen.

Appie
 
Ik ben analoog begonnen, geen idee meer met wat, maar het was in elk geval niet zo'n Amstrad ding, die rommel heb ik gelukkig niet in huis gehad.
Het was dacht ik een of andere Pace, toen nog samen gekocht met schotel en videocrypt decoder waar ik nog effe plezier van heb gehad.
Daarna een ander merk, geen idee meer, daarna dacht ik een Strong Mark II of zoiets met een d2mac decoder.
Daarna digitaal met een Pace G500, slechts 1 week gehad waarna de Nokia 9500 kwam, deze na een half jaar verkocht en een 9600 gekocht.
Die heeft heel lang netjes dienst gedaan, op een gegeven moment nog voor de draaibare schotel in combinatie met zo'n Echostar ding met positioner.
Toen is een paar maanden een Dbox2 erbij gekomen (naast de Nokia 9600), maar die beviel niet, en daarna de Dreambox 7000. Toen is de 9600 naar de slaapkamer verhuist.
De 7000 na een jaar weer verkocht en een 7020 gehaald, deze staat hier nog steeds en uiteindelijk nog een Dream 500 erbij voor op de slaapkamer. De Nokia 9600 doe ik niet weg, die gaat een doos in en word m'n reserve ontvanger.:)
 
Analoog/ontvangers amstrad
videocrypt/ontvangers
d2mac/ontvangers amstrad philips
irdeto/ontvangers nokia 9500 Dbox echostar DSB9800 pace G4 G6
seca/ontvangers philips strong nokia enz
3x Dreambox 5620S

schotels zijn er 5 channelmaster 1.20 draaibaar/channelmaster 1.00draaibaar/prime focus1.50

draaibaar/en nog twee van een 1.00 vat aan het huis.

Een heleboel maar dat maakt niet uit.

sat4ever.
 
Ben begonnen in 1986/87 dat weet ik niet precies meer , met een Satmaster image1000 en een lenson & heath 1 meter schotel draaibaar Analoog.
Dit spul zon 10 jaar gebruikt toen verhuist en er niets mee gedaan
voor 4 jaar terug de schotel weer opgezet met een tweedehands Page G4.
na een jaar een premium X 7100 gekocht met een monoblok toen bleek al snel dat de schotel na 20 jaar te oud werd.
Wavefrontier T90 Gekocht maarja dan wil je meer dus ik heb inmiddels 14 LNBs
dit is niet aan te sturen met een Premium X (alleen DiSEqC 1.0)
Daarom voor 3 maand terug een Dreambox 7020 aangeschaft.

Groet g@it
 
Mijn eerste decoder was in 1985 en omgebouwde TV ontvangsmodule en wat aanpassingen om Filmnet te ontvangen via de kabel.
Tevens een geluidsadaptor op een normale PAL televisie tbv. AFN.

Eind jaren 80 kwam de schotel in beeld:

Ik ben begonnen met een STRONG analoge ontvanger.
Daarnaast decoders voor Videocrypt, D2MAC en BMAC (AFRTS) en Luxcript.

De eerste digidoos was de Nokia mediamaster met Dr.Overflow software.
Daarna de Echostar 2110 met 2 common interface en emb. viaccess
En nu de Dreambox 7020
 
Tja ik had ook zo'n ding een combie decoder d2mac en Bmac dat was een van de eerste op de Nederlandse markt die kwam als ik me niet vergis bij satnet vandaan die bestaan ook al jaren niet meer.

Ik had nog niet vermeld wat het allemaal gekost heeft al die jaren ik denk een hele mooie auto.
met weemoed denk terug aan mijn 1,5meter prime focus een mulder schotel geheel met de hand gemaakt.
 
In de loop der jaren heb ik van alles aan sat ontvangers gehad, begon natuurlijk in de analoog tijd met verschillende Armstrong ontvangers, en ook een merkloos ontvangertje met een draaiknop voor de afstemming. Heb er zelf een wijziging in aangebracht, omdat ie alleen Horizontaal of Verticaal werkte. Met een TDA7805 heb ik een "hulpspanningkje"gemaakt voor de omschakeling vert.-hor. Al snel een Nokia analoog met D2Mac een 80cm schotel op een ouderwetse Channelmaster rotor voor VHF/UHF ontvangst. Bleef over toen de harken van het dak af gingen ivm aanleg kabel.. Nu heb ik twee schotels, een draaibaar met een Stab100 en een vaste raster-schotel van Armstrad. Laat lekker veel wind door! In alle schotels zitten de zelfde LNB die ik een halfjaar geleden bij Lidl voor ? 9.95 heb gekocht. Werken prima! Digitaal gebruik ik al heel lang een Nokia MM 9500 en heb laatst een tweede via veilingkijker.nl gekocht. als reserve. Maar om nu te zeggen wat heeft dat allemaal gekost: geen idee, je vraagt toch ook niet wat je andere hobby bv je vrouw of vriend heeft gekost. Hoby is hoby en geen handel. Ik vind het trouwens een goed idee van freggel1 om eens een ander onderwerp aantesnijden dan blote mensen URL's. ik ben toch benieuwd hoe the wizzard zijn Sky ontvanger aan de gang houdt. ik wet zeker dat ik van alles vergeten ben, Maar van de MM 9500 heb ik het meest plezier gehad. Misschien ga ik toch langzaam over op een Humax of wat is aan het einde van deze reeks reacties de beste?? ben echt benieuwd.
 
Het is allemaal begonnen met een reis naar joehoeslavie zo'n 17 jaar geleden , eerst heb ik een setje van armstrad gekocht waarmee je 24 zenders kon binnenhalen daarna eentje van hetzelfde merk met plaats voor 48 zenders
Daarna een Pace , het type ben ik ondertussen vergeten , met een apparte doos die de motor aanstuurde van een 12inch stabilisator
Toen de D2mac er was kwam daar nog een apparte doos bij met de dekoder , zonder de decoder voor NL te vergeten die je bijna wekelijks naar de shop moest brengen voor de upgrade

nadien is de ontvanger vervangen door een analoge Nokia met kaartlezer

Later is er een Nokia 9800 binnen komen waaien om toch die eerste digitale beelden niet te missen , met de nodige modulles voor de diverse coderingssystemen
ook nog een beetje liggen stoeien met een 9200 ,maar dat was niet echt mijn ding
Dan was het eens tijd geworden om van die schreeuwerige stabil af te raken , want die antenne staat op 15m van het huis af en je hoorde hem tot binnen met de deur en vensters dicht . Nu hangt er zo'n Motec ding , en die hoor je tenminste niet

Dan ben ik overgestapt op de Dream en die zal wel nog een tijdje dienst doen denk ik , of ze zouden massaal moeten overstappen op HDtv , maarja dan is mijn tv weeral niet meer goed .............. de prijs van dat alles Pffffffffffffff even nadenken O ja veel te veel zou de vrouw zeggen maar dan geef ik een antwoord zoals dit : jij kost me meer op een maand dan een nieuw ontvangetje

Ik vergat nog iets , de programmers met de benodigde ijskrabbers komen er ook nog bij jaja goeiekope hobby :biggrin::biggrin:
 
RobC;173353 zei:
ik ben toch benieuwd hoe the wizzard zijn Sky ontvanger aan de gang houdt.

Gewoon met een officieel abo in Engenland en betaal rechtstreeks aan Sky ik zal daar wel wonen ofzo ;) ahummmmmm
 
Ik zeg lekker nix.


Bert
 
Tja ben ergens in 1995 begonnen met et ombouwen van die decoders voor de kabel kon je C+ krijgen maar zonder geluid .

Daarna kwam de sat in beeld een setje gekocht analoog bij een duitse keten voor 100 gulden compleet , dat heeft een tijdeje in de kelder gelegen totdat ik de moed nam om et eens te installen achter in de tuin .

Daarna een humax gekocht 5400 z en een master progammer hier veel fun met gehad .

Nu draait een dream 7000 hier met 80 gig hdd en een 500 voor op de slaapkamer van de jongste dochter een oude strong 8000 met origeneel abbo bij de oudste.
triax 88 cm met een smd 12 roter e neen 78 no name voor de kids ,

saat
 
de eerste was een prd900 pace en de bekende voyager programma via de pc erin ,toen een echostar 3000 viaccess toen een humax 5400z <gepatcht>verder een @sat9500 en een id digital 20e een duitse secabox welke bewerkt was en een hollandse kaart erin verder de bekende pace g4 en g6 en dan de pace 600 irdeto en laten we maar niet over de kaarten en proggers praten ,de tijd was leuker dan nu, nu hangt alles aan de share helaas gr jaap
 
Ik ben ooit begonnen, in het najaar van 1988 met een Amstrad kaartloos decodertje. Woonde boven m'n bedrijf, en voordat de gemeente waar ik woonde wist wat 'kabel' betekende, genoten mijn klanten overdag al van Sky Radio.

's Avonds keek ik met plezier naar Eurosport en hun toen nog concurrent sportkanaal wat later door Eurosport ingelijfd werd. Heerlijk, alle formule 1 en indycarraces live volgen met Bert "daar kopt iemand een slick terug de baan op" Devies.

De oprichting en proefuitzendingen van RTL Veronique (met Daphne) meegekregen, en met CNN live de Golfoorlog in........

Na de overgang van analoog naar digitaal heb ik me even op de vlakte gehouden, zwaar in de veronderstelling dat als ik meteen ging meeliften op de ontwikkeling, dit wel eens aardig in de papieren kon gaan lopen..

10 jaar na mijn kennismaking met 'schotel' toch weer opgepakt. In 1998 kocht ik op aanraden van een 'kenner' een Humax 5400 IRCI. Rap na de vaste 64cm triax overgegaan naar de 88cm met rotor......... en geloof me..... die set heb ik nog steeds :) (heb er wel ondertussen van alles naast gehad, zoals @sat, ID-Digital, Dreambox)

Prima spul (één keer de voeding van hummie vervangen)

Nooit een schrijver geweest hier, maar erg veel gelezen, geleerd, en gedaan.

Bij deze: erg bedankt allemaal :)
 
juhuu!!dat is wel tijd geleeden ik ben met een analoog begonnen ja toen was denk ik niks te kraken :)
ik ben eigenlijk begonnen met tv repareren en installeren nu all een tijdje niet meer gedaan ,toen de digital kwam
kocht ik alles eerste een gewone digital receiver zonder CI slot ik denk een amstrad darnaa heb ik eentje met 2 CI slot
gekocht en de reste volgt seca aston module,viacsess,irdeto4.8se,dragoncam,matrix,etc..
de meeste heb ik nog en een paar verkocht tja duck forum was toen de meeste populair ik kwam hier in 2002 alles lid
ik heb heel veel geleert van het forum het is te danken ok aan veel forum liden zoals BT,jack,pikkie en nog veel meer :wijn:
darna beslot ik om meer in de hobby te verdippen ik heb bij meerdere forum laten inschijven arabich ,english, griks en frans
tot slot een hyundai 10000ir,humax5400z,dreambox7020s en een schotel 180cm zeker in afwachtenDM800:zwaai:
grtz roufa!
 
eerst begonnen met een draaibare schotel met als ontvanger de Pace 1000 IR dacht ik dat het is geweest. Hierbij had ik een losse d2mac decoder wat met die d2mac kaartjes geklooid als met een kaart voor Sky.

Daarna over gestapt op de Nokia 9500 met de pace erbij om te draaien. Na enige tijd een Echostar 3000IP gekocht. Deze staat nu op zolder. na de nokia te hebben verkocht een Humax 5400 aangeschaft om te experimenteren.(is verkocht enigetijd geleden). Daarna een 2de onvanger voor op de studeerkamer gekocht een Samsung9500. ook deze heb ik nog. tussen door kort nog een Hyunday 1000 gehad om uiteindelijk over te stappen naar een Dreambox 7000 en als 2de ontvanger een Dreambox 500 erbij. Een kennis zei toen de 7000 uitkwam dat deze ontvanger voor de toekomst veel te bieden zou gaan hebben. Ik moetzeggen wat mij betreft heeft hij 2000% gelijk gkregen mensen wat een hobby.

groeten Math
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan