Mgcamd herstarten

P

Ptje

Kan iemand me vertellen hoe in bijvoorbeeld Pli, de softcam herstart werkt? Welke telnet strings worden er onderhuids uitgevoerd ? De reden dat ik dat vraag is namelijk de volgende. Als met telnet gewoon "killall mgcamd" doe en daarna "mgcamd" Dan herstart ik em ook, maar is de box daarna erg traag. Ik snap niet waarom. Herstart ik die cam nu middels de bluepanel, dan is probleem weer over. Ook als ik tuner herstart is het over. Ik heb dus het idee, dat de bluepanel in Pli dat anders doet. Kan iemand me helpen ?

afz. Ptje

Vermoedelijk is het een "killall -9 mgcamd" hetgeen het gehele proces killed.

De nieuwe opstart zal waarschijnlijk dan weer zijn "/var/bin/mgcamd &" waar de & er voor zorgt dat het proces op de achtergrond draait.

Net die & achter het commando zou die traagheid dan kunnen voorkomen, maar dit kun je ook via telnet zelf testen of dat het geval is.

Ik ben eens op zoek gegaan en volgens mij klopt mijn stelling. Daarnaast ruimt mgcamd ook nog tmp bestanden op.

In mijn /var/script directory vond ik het "batch"file waar Gemini (en volgens mij ook pli) gebruik van maakt:

Code:
remove_tmp () {
       rm -rf /tmp/ecm.info /tmp/pid.info /tmp/cardinfo
}

case "$1" in
       start)
       echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
       remove_tmp
       /var/bin/mgcamd_1.14 &
       ;;
       stop)
       echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
       killall -9 mgcamd_1.14
       remove_tmp
       ;;
       *)
       $0 stop
       exit 1
       ;;
esac

exit 0
Je kunt het leegmaken van de tmp zien en ook de & achter het startcommando.

In principe moet je alle tmp zooi opruimen, ik doe dat in de reel ook met rm -rf /tmp/ , op die manier wordt alle oude zooi opgeruimd en kan de zaak met frisse pid's em ecm's aan het werk.

met een killall commando worden niet alle sockets gesloten die erbij horen en kan het dus gebeuren dat juist die sockets de zaak tegenhouden.

Volgens mij dus door dat -9 achter het commando killall te zetten.

Zo zie je dat ook terug in het script wat ik net plaatste.

Dus "killall -9 mgcamd.

Ja oke, maar dat helpt niet. Ook het starten met het & helpt niet. De tmp leegmaken scheelt ook niks............................

In dat geval zou je alleen nog eens met "ps -aux" of "ps -x" kunnen kijken wat er blijft "hangen".

Overigens moet je wel het versienr. meegeven, dus killall -9 mgcamd helpt niet, als je dezelfde versie hebt als ik heb moet het volledige commando worden ingegeven dus:

killall -9 mgcamd_1.14

Met ps x kun je zien hoe ie precies heet.

Je zou eventueel ook "prockill mgcamdxxxx" kunnen proberen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan