Mgcamd, hoe moet dat nu?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Nu ben ik toch al een tijdje aan het stoeien met die mgcamd maar ik kom er niet uit.

Het volgende is het geval. Mgcamd installatie is goed gegaan, van een echte uit de satscene heb ik ook een mg_cfg file gehad en die zit er bij mij ook in.

De instellingen staan zo dat mgcamd gebruik maakt van radegast, die is niet geinstalleerd, maar er is wel een radegast.cfg bestand aanwezig.

In dit bestand staan 4 verbindingen naar mijn servers voor 4 verschillende providers die elk hun eigen codering hebben. Uiteraard met officiele kaarten zoals het zich hoort.:)

Het vreemde is nu het volgende.
Voor het NL pakket verbind hij zonder problemen met mijn server boven en geeft ook netjes aan "radegast route = 192.168.5.3".
Dat laatste ip is een voorbeeld van mijn server boven.

Maar voor Premiere maakt ie geen verbinding, voor UPC ook niet bijvoorbeeld.
En dit terwijl die wel op dezelfde manier zijn opgenomen in de radegast.cfg en het komt nog gekker.
Als radegast wel geinstalleerd is, met exact dezelfde radegast.cfg file, dan werken alle servers perfecto.

Weet iemand hoe het nu kan dat alleen die Seca connectie maakt met mgcamd en de rest niet?

wat heb je in de netroute staan voor Premiere ? 17:10 zeker, maak daar maar 17:0 van en doe dat zelfde voor crypto, dan zal het wel werken. Bij de andere die caid zoveel mogelijk laten staan, want dat werkt wel beter. Alleen bij die nou net niet.

Niemand ervaring hiermee?
Misschien nog een aanvulling dan. Ik heb nu hydra erop gezet. Ben er niet kapot van, maar daar werkt hij wel in zoverre dat het resultaat hetzelfde blijft.

Ga ik echter kijken met telnet, blijkt dat hij wel verbinding probeert te maken met de server, doch network error krijgt en wrong key enzo.
Zoals gezegd op radegast zelf 0 problemen.

Hopelijk heeft toch nog iemand een ideetje.

@Ptje: Ik zie net dat je gelijk een reply schreef met mij.
Maar alle net routers staan op :0: dus 01:0: voor seca en 17:0: voor premiere, 05:0: voor viaccess etc.

gebruik je de laatste mgcamd versie?

en post je mg_cfg file eens hier

Volgens mij wel de laatste, van juni is die. En dit is de config file, niets speciaals. Als ik de log aanzet zie ik dus ook dat ie verbinding probeert te maken, maarja, met wrong key en network error meldingen kom je niet verder.

De mg_cfg:

# EMM messages
# 00 don't show any EMM's (default)
# 01 show only valid EMM's
# 02 show valid and bad EMM's with complete data display
M: { 01 }

# ECM messages
# 00 don't show any ECM's
# 01 show only valid ECM's (default)
# 02 show valid and bad ECM's with complete data display
C: { 01 }

# AU
# 00 is ignored (default)
# 01 enable AU
# 02 AU Auto
A: { 01 }

# key update
# 01 update only new keys, default setting
# 02 update all keys (used for valid PMK checking)
U: { 01 }

# key files folder
# 00 keyfiles in /var/keys
# 01 keyfiles in /var/tmp
T: { 00 }

# network mode, use summ for several clients
# 00 no network (default)
# 01 newcamd netclient
# 02 radegast netclient
# 04 camd3 netclient
G: { 02 }

# network retry, use summ for several options
# 00 disable (default)
# 01 retry every new ecm
# 02 try to connect to offline shares every Q: seconds
# 04 try to detect and fast reconnect to lost (and not used atm) server
N: { 01 }

# network ecm timeout in seconds
K: { 10 }

# newcamd dead routes connect retry, sec
Q: { 300 }

# network shares priority
# 00 newcamd, radegast, camd3 (default)
# 01 camd3, radegast, newcamd
# 02 newcamd, camd3, radegast
P: { 00 }

# on screen display type
# 00 No OSD (default)
# 01 neutrino
# 02 enigma
O: { 00 }

# on screen display Options
# 03 default
# 01 show emu ecm
# 02 show network shares messages
# 04 show decoding failed / fta
# 08 show emm keys update
S: { 03 }

# Log options
# 00 Off (default)
# 01 Network
# 02 console
# 03 both
L: { 00 } 127.0.0.1 28007

# cache ecm pids and data used to open channels,
# store pids in /tmp/ca_cache.list at exit, load at startup,
# same syntax as restore.list
# 00 Off (default)
# 01 Ecm pids cache
# 02 Ecm data cache
# 03 both caches
H: { 03 }

# reread files on zap:
# 00 No (default)
# 01 config (including priority and ignore, but not replace/cache)
# 02 config and keys
# 03 both
R: { 01 }

# debug
# 00 off (default)
# 01 on
D: { 00 }

moet je in je var/keys geen radegast.cfg hebben staan ?
ik werk namelijk ook met de mgcamd en heb mij newcamd_client.txt ( is een newcamd server ) in de var/keys staan.

Kan het daar ook aan liggen ?

Voor zover ik weet moet die radegast.cfg in /var/etc staan waar hij origineel ook thuis hoort. Ik heb althans nergens gezien of gelezen dat hij bij de mg_cfg in de /var/keys zou moeten staan.

Klaarblijkelijk word ie van /var/etc uit ook gelezen anders zag ik via telnet niet dat er een verbinding gemaakt werd, toch?

Met newcamd werk ik niet via mgcamd, althans nog niet, dus mij is niets van een newcamd_client.txt ofzo bekend.

Wat ik hier gebruik is gewoon een bijna standaard installatie met dezelfde radegast file die ik ook gebruik voor radegast zelf.

Maak je newcamd.cfg eens leeg, misschien probeert ie eerst daar servers te vinden

Dat zou ik al knap vinden, ik heb niet eens meer een newcamd.cfg aanwezig.:)
Dus dat kan het ook niet zijn.

Ik heb een 7000. Ik had er rudream op staan, daarom ben ik nu maar eens met Hydra begonnen, probleem blijft hetzelfde.

Je zegt dat het wel werkt als Radegast geinstalleerd is.

Kennelijk maakt MGCAMD dus gebruik van meer files dan alleen radegast.cfg om te connecten naar andere dan seca-servers

Misschien even de maker van MGCAMD vragen welke file dat is en hoe en waarom :)

Maar wat is het probleem precies dan om radegast te installeren?

Ik bedoelde daarmee dat als ik radegast installeer, met dezelfde radegast.cfg er dan totaal geen problemen zijn om de cardserver te benaderen. Op dat moment word er dus geen gebruik gemaakt van Mgcamd.

Mgcamd gebruikt de gewone radegast.cfg zoals die van radegast zelf is heb ik begrepen van een paar kenners die ook mgcamd gebruiken doch die begrijpen mijn probleem ook niet.

Als ik het goed heb staat die radegast.cfg ook goed in /var/etc en de mg_cfg in /var/keys.

Wat het probleem is om radegast te installeren? Nou met rudream zit ie niet meer bij de addons, maar da's op zich niet zo erg. Een paar shares die ik heb werken sneller met newcamd dan met radegast, de meeste connect ik met radegast.
Maar dan moet ik steeds wachten als ik tussen die zenders switch, totdat de nieuwe emu gestart is om beeld te krijgen.

Mgcamd kan van beiden gebruik maken en dan hoef ik niet te wachten op het switchen omdat je in dezelfde emu blijft, mgcamd namelijk en dat werkt sneller.
Maarja, het heeft weinig zin om met Newcamd te proberen als ik mgcamd met een radegast config niet eens fatsoenlijk aan de praat krijg.:(

Ik kan wel wat errormeldingen posten, maar dat zal waarschijnlijk ook weinig soelaas bieden.

Dus momenteel heb ik wel radegast zelf geinstalleerd staan en daar draait de zaak dus ook volledig op. De paar zenders op newcamd draaien nu ook tijdelijk op radegast totdat de oplossing van mgcamd komt.:)

Ja is toch raar. Ik draai gebruik MGCAMD voornl. voor newcamd servers. De radegast servers benader ik nu met CAMX. Kan wel eens testen met wat ingevuld in de radegast.cfg, alleen ik had op de 7020 het probleem dat ik de radegast server niet goed kon benaderen met de radegast emu als client. Daarom gebruik ik CAMX daarvoor.

Test anders een of anderen die radegast server wel met MGCAMD kunnen gebruiken....

Probeer anders ook eens CAMX, werkt prima. Zowel radegast, camx als newcamd servers. Je moet alleen de config file regels even overzetten naar de camx.config

Ah dus camx zou hetzelfde kunnen als mgcamd dan als ik het goed begrijp? Met alleen het verschil dan dat je de configfiles moet implementeren in plaats van los erop hebben staan?

Oke, goede tip, ga ik die volgende week denkelijk eens proberen, als het wat afgekoeld is.:)
Thanks!

Klopt, en je kunt er ook mee connecten naar een camx server als je die zou hebben.

Elke emu heeft zou zijn voor en nadelen natuurlijk, ik vind MGCAMD beter op de Sky UK kanalen, maar daar wordt voor camx ook hard aan gewerkt dacht ik

Camx heeft dus zijn eigen config file met daarin de regels van al je servers. Iets andere semantiek dan bij newcamd.

MGcamd op Sky UK? Oh, weer wat bijgeleerd, BskyB bedoel je dan toch he? Ik dacht dat die alleen enigszins op Gbox werkten.;)

Volgende week ga ik effe proberen, heb het nu wat druk, van het weekend effe weg en daarna als het wat afgekoeld is ga ik weer eens beginnen, dan laat ik nog weten hoe het me vergaan is.
In elk geval al heel hartelijk dank voor de hulp tot nu toe!

Kan idd ook met een newcamd server (gepatchte versie) en dan als client emu camx, newcamd, of mgcamd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan