microclient server en cccam upgrade

Henkie1

Jr. Member
Lid sinds
18 aug 2002
Berichten
63
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
69
Ik heb een microclient op zolder staan als cccam server met puppy linux als besturing.Tot nu toe draai ik daar de cccam 2.0.9 op naar volle tevredenheid.Nu er versie 2.1.2 uitgekomen is dacht ik weet je wat ik ga die er boven ook maar eens opzetten.
Zo gezegd zo gedaan. Oude cccam stopgezet nieuwe erop en starten maar. Dus niet.
Krijg de volgende melding:CCcam.x86:/usr/lib/libstdc ++.so.6: version 'GLIBCXX_3.4.9' not found (required by cccam.x86). Nu heb ik wel de drivers gevonden maar weet iemand hoe je die installeerd op de microclient.
 
Nee geen idee. Misschien iemand anders wel. Zelfde euvel heb ik ook als ik 2.1.1 wil gaan gebruiken op Centos 5.2 of 5.3 of wat heb ik draaien.:)
 
download en copy de file libstdc++.so.6.0.9 naar /usr/lib/ (permession mode 755)
step 1: $> cd /usr/lib/
step 2: $> unlink libstdc++.so.6
step 3: $> ln -s libstdc++.so.6.0.9 libstdc++.so.6
step 4: $> /sbin/ldconfig


Hierna deed ie het bij mij op open-suse 10.1
 
Die hele zooi is anders ook te vinden als rpm op rpm.pbone.net.
Bv als libstdc++42-4.2.5_20080612-2.1.x86_64.rpm of andere voor je cpu.
Daar zitten al die .so files in en ook die GLIBCXX_3.4.9.

In dit geval voor de diverse Suse/opensuse versies en Mandriva en Arklinux.
Dus als je de rpm installeert zou het ook gebakken moeten zijn.

Grtz.
 
Dat denk ik niet, want GlibCXX heeft volgens mij nogal wat dependencies, als ik me niet vergis heeft die hele handel ook met GCC te maken. En die zit weer grotendeels in het OS verweven.
Vandaar dat ik niet denk dat je het effe oplost met alleen die ene rpm.
 
Over het algemeen worden die dependencies juist opgelost door hem als rpm te installeren.
Tenminste in opensuse.
Bovendien krijg je in pbone juist te zien welke dependencies er zijn.
In de info over de file en wat erin zit.

GCC is gewoon een C compiler collectie.
Die je ook installeren moet.
Hij is niet onderdeel van het OS.
Die heb ik overigens wel draaien op de suse versies die ik gebruik.
Om een kernel te compileren heb je hem zowiezo nodig.

Grtz.
 
Over het algemeen worden die dependencies juist opgelost door hem als rpm te installeren.
Tenminste in opensuse.
Bij mijn weten is rpm gewoon 1 soort, die werkt hetzelfde in Suse als in Centos en Fedora bijv.
Je krijgt gewoon te zien welke dependencies je mist, ze worden echt niet opgelost.
Dat moet je zelf doen door de rpm's van de dependencies weer te downloaden. Als er dat een hele reeks zijn, dan begin maar eens.
Pbone is overigens wel handig, die kende ik nog niet, eerst gebruikte ik rpmsearch.net maar die is ook niet meer wat het geweest is.
Maar het liefst gebruik ik gewoon stabiele versies die door yum zelf aangeleverd worden.

GCC is geen onderdeel van het OS maar wel verweven met vanalles en nogwat, die ga je niet zomaar effe eenvoudig vervangen, want dan krijg je weer een waslijst van dependencies die ook vervangen moeten worden.

Dat was het probleem en c.q. de oorzaak dat ik zelf bijv. CCcam 2.1.0 niet kon draaien.
Met de nieuwere Fedora ging dat wel, met de Centos dus niet, want die loopt er altijd iets achteraan.
 
Niet als je via de download manager installeert.
Of via de opensuse site en de install.
Dan wordt doorgaans alles geinstalleerd wat noodzakelijk is.

Maar inderdaad, als je alles met het handje doet dan krijg je wat je omschrijft.
Desalniettemin zitten er doorgaans readme's of todo's bij.
Oftewel RTFM (read the fucking manual).
Maar dat is bekend.

Grtz.
 
Ja dat zal dan anders zijn inderdaad. Maar dat heeft Centos niet bij mijn weten.
Die heeft wel de yum, en yum heeft ook wel een optie dat je eigenlijk ook al nieuwere pakketten kunt installeren, dan gaat het ook helemaal vanzelf.
Heb je dus ook een nieuwere GCC nodig, zul je die moeten kunnen updaten want die zit dan in het systeem verweven omdat ik bijv. ook mysql en apache, ftp en mailserver heb draaien.

Met Fedora is dat bijv. geen probleem, maar persoonlijk hou ik het liever wat stabieler en schakel derhalve die extra Centos update voor yum niet in.

Binnenkort eens kijken, wil toch die 2.1.2 proberen, eens zien of Centos dan nog wat te mekkeren heeft of dat het inmiddels in orde is want er zijn al weer wat updates geweest.
 
Heren jullie hebben het over een materie waar ik niks van begrijp maar even terug naar de vraag hoe krijg ik de laatste cccam versie aan het draaien met de micro client en linux pupy .
Nogmaals ik heb de drivers wel gevonden maar ik weet niet hoe ik ze moet installeren. De laatste versie die op dit moment wil draaien is 2.0.11. Daarna is de cam niet meer op te starten.
 
Henkie1, je hebt volledig gelijk, we raken enigszins off-topic.
Maar v.w.b. jouw vraag, heb je het antwoord van Guardian al gelezen en ook uitgeprobeerd? Die had namelijk een mijns inziens eenvoudige oplossing geboden.
Alleen is zowel hem alsook mij niet bekend of dat ook werkt met Microclient server.
 
Puppy linux heb ik eens geprobeerd.
Dat is een echt leuk ding, en vooral snel omdat het alles in het RAM zet.
Je zet het op een cd en je kunt er dan in booten.
Het is een compleet iets, met alle appz erin, en GUI.
Mooi dus!

Maar die microclient heb je daar ook een monitor aanhangen?
Of doe je het via ftp?
Verder moet je zien wat er gebeurt voordat je iets kunt zeggen.

Grtz.
 
Ik heb er inderdaad een monitor aanhangen. Het besturingssysteem draait op een cf kaartje.Ik wil bovenstaande wel proberen maar ben bang dat als het misgaat dat er dan geen enkele cam meer werkt. Dus ik zit te overwegen om er een cf kaartje bij te kopen en dan eerst een backup te maken. Of is dat niet mogelijk, zoja hoe gaat dit dan in zijn werk. Ik weet het een heleboel vragen maar ik ben ook niet zo thuis in het linux wereldje.
 
Nou ik heb nog maar effe naar puppy kunnen kijken, en naar microclient.
Maar het is verstandig nog een cf te hebben, en die hoeft niet groot te zijn.

Puppy linux wordt namelijk verspreid als een 100 Mb iso, en die brand je op een cd.
Hierop boot je dan en kun je verder installeren op elk medium, HD, CF, USB stick etc.
Dit via de universal installer die erin zit als puppy loopt.
Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Het is dus zaak een bootable CF puppy te krijgen.
Zover ik heb begrepen draait puppy volledig via de RAM.
Dus zou je een lege CF in de microclient moeten doen en dan een install daarheen.
Een backup zou op dezelfde manier moeten werken.
Maar nogmaals, dit is giswerk mijnerzijds.

Ik neem aan dat er in de microclient geen HD zit.
Anders zou je ook hierop kunnen installeren.
Of je puppy direkt van de cd naar de cf bootable kunt zetten weet ik niet.
Anyway, iemand heeft puppy ooit op de cf gezet die je nu gebruikt.

Grtz.
 
Inmiddels een 4 gb cf kaartje erbij gekocht. Zal eens kijken of ik daar puppy op kan krijgen en zal dan eens gaan testen of ik de nieuwere versies van cccam aan de praat kan krijgen.
Even voor de goede orde als ik er een cccam inzet en het startscript kopieer en mijn cccam.cfg heb ik dan voldoende of moet ik nog meer backuppen.Ik doe dit trouwens per ftp met total commander.
 
Heb je dan geen desktop (bureablad) op de monitor van de microclient?
Met alle puppy appz?
Je kunt toch ook een toetsenboard aan de microclient hangen.
Zo kun je toch ook direkt de microclient bedienen.

Grtz.
 
Ja ik heb er een monitor muis toetsenbord aanhangen dus ik kan er alles wel mee bedienen maar ik zou niet weten hoe ik dan de software op de cf kaart krijg. In de micro zit een aansluiting voor een cf kaart dus als ik die vervang door de nieuwe start de micro toch niet meer op. Ik was van plan om op een gewone desktop mijn cf kaart te voorzien van de software en dan deze te vervangen door de nieuwe cf. Ik heb trouwens ook nog even de laatste puppy gedownload.Het is nu ook meer een spel geworden om dit te veranderen want een echte nood zaak is het nog steeds niet want de server draait perfect.
Maar goed ook hier leer je weer een hoop van.
 
Als je geen harde schijf in je microclient hebt dan staat puppy inderdaad op de CF.
En als je hem boot dan laadt puppy zich in het RAM geheugen van microclient.
Bepaalde settings worden dan terug geschreven naar de CF.
Je kunt proberen of puppy blijft draaien als je de CF verwijdert.
En dan een nieuwe erin en puppy erop zetten.
Maar daar kan ik van hieruit niets over zeggen.

Je kunt proberen puppy op de CF te zetten.
Door de files die op de cd staan op de CF te zetten.
Maar dan zal de CF op een linux ext2/3 file system geformateerd moeten zijn.
En dat doe je via een pc die op linux draait.
Ik weet niks van CF maar neem aan dat het zo moet.
Je kunt ook eens op een pc kijken wat er op de CF staat, als die CF in je pc kan.

Je kunt ook altijd eens op je pc booten op de puppy cd.
En zo kijken hoe het allemaal uitziet.

Grtz.
 
Inmiddels een cf kaart voorzien van een volgens mij (bootable) pupy linux versie 4.2.1 Dit is volgens mij de laatste puppy linux. Voor vandaag houdt het even op want vrouwlief wil ook nog even tv kijken. Morgen de micro maar eens open schroeven en de cf wissen. Stel dat hij dan opstart (bij mij is het meestal niet het geval) kan ik dan via total commander de cccam en het startscript er op zetten of moet ik nog meer doen om de server weer aan het draaien te krijgen. Bij voorbaat dank voor de hulp van een ieder
 
Inmiddels de cf gewisseld en warempel hij start nu op met linux puppy 4.2.1. Maar nu het volgende probleem: Als ik nu met totalcommander een ftp verbinding op wil zetten dan gaat dit niet omdat er om een wachtwoord gevraagd wordt. Wat heb ik tot nu toe gedaan. Ik heb in linux puppy onder utilities met Gexec het volgende gedaan:Ingetikt passwd enter
daarna paswoord ingegeven gevolgd door enter. Dit nogmaals herhaald. en daarna server afgesloten zodat alles gesaved is. Daarna op nieuw opgestart en met total commander opnieuw ingelogd maar logt niet in. Vraag 1 hoe kan ik wel via ftp verbinding krijgen om cccam er in te zetten.Vraag 2 Kan het ook nog op een andere manier via een usb of zo iets.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan