Microsoft oplichting nu met NL telefoonnummer

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste gebruikers, zoals u weet proberen zogenaamde "Microsoft medewerkers" u telefonisch op te lichten en van virussen te voorzien.

Dit gebeurde normaliter in het Engels met buitenlandse telefoonnummers.

Daar hebben de oplichters iets op gevonden, ze bellen nu weliswaar nog in het Engels, maar met een Nederlands telefoonnummer en doen alsof ze kunnen aantonen echt van Microsoft te zijn.

TRAP ER NIET IN!!!

Microsoft zal u NOOIT uit eigen beweging bellen en zeker niet in het Engels want ze hebben hier een Nederlandse vestiging.

De oplichters maken momenteel gebruik van het volgende telefoonnummer:

0159756324

Dus als iemand u belt met dit nummer, gewoon negeren en ophangen.

 
Is het nummer zichtbaar dan , meestal bellen ze anoniem of zijn ze oliedom en tegelijkertijd slim?

 
Ja dat is zichtbaar. Ik heb ze nog nooit anoniem gezien, normaliter altijd een buitenlands nummer, veelal 0091 van India.

Het is relatief nieuw dat ze nu een Nederlands nummer gebruiken en gelukkig zijn ze nog niet zo slim om de callerid uit te zetten.

 
@Sat-ed: Het artikel waar je naar verwijst is van een ander telefoonnummer wat al sinds september verleden jaar misbruikt werd.

Het nummer 0159756324 wat hier genoemd is komt uit de regio Delfsgauw en schijnt niet bestaand te zijn.

Als je diverse links gaat bekijken over dit nummer blijkt dat het pas sinds eind januari dit jaar gebruikt wordt door deze fake Microsoft oplichters.

Het is echter niet onmogelijk dat ook dit nummer door de oplichters is overgenomen of gespoofed wordt. Tegenwoordig wordt er bijna nog uitsluitend van voip nummers gebruik gemaakt en die zijn wat gevoeliger voor hacken en spoofen.

 
Toen ik nog in Duitsland woonde had ik via voip een gewoon Nederlands telefoonnummer.

Het is simpel aan te vragen. Het kengetal kan je zelf kiezen. Je krijgt een klein kastje dat je op de router aansluit. Je prikt er een telefoon in en kan bellen.

Ik kon alleen met dit nummer niet anoniem bellen. Misschien stuurt deze vogel daarom ook zijn nummer mee. Degene die door mij gebeld werd kreeg het Nederlandse telefoonnummer te zien.

Dit is overal bruikbaar waar internet is, ongeacht het land.

 
Dat klopt, in het begin kon dat niet voor buitenlanders, daarna wel met een 085 nummer en nadien is het gewoon mogelijk ook om een regionaal nummer te nemen.

Maar zo'n nummer kun je dan over het algemeen wel terug bellen, krijg je hooguit een melding dat er niet opgenomen wordt.

In dit geval schijnt men de melding te krijgen dat het nummer niet bestaat. Als je dat combineert met het krantenartikel zou het goed kunnen dat daar ook gebruik is gemaakt van spoofing.

Maar het kan ook heel goed dat ze een of meer NL nummers gekocht hebben want dat kan inderdaad.

Het blijft hoe dan ook opletten met deze gasten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan