Microsoft pauzeert 1809 Oktober update!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.802
Waarderingsscore
1.014
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Microsoft heeft de installatie van de October-update voor Windows 10 stopgezet, zodat het bedrijf gemelde problemen met vermiste bestanden kan onderzoeken. Bij sommige gebruikers bleken na installatie documenten en programma's verdwenen te zijn.

Volgens Microsoft gaat het om 'geïsoleerde gevallen' van missende bestanden. Het is echter niet geheel duidelijk gemaakt hoe groot het probleem is, en hoeveel gebruikers zaken missen na het installeren van de 1809-update voor Windows 10. De klachten bestaan niet alleen uit missende bestanden, maar in sommige gevallen ontbreken er ook programma's na het doorvoeren van de update. Sommige Windows 10-gebruikers melden zelfs dat hun volledige documentenmap leeg is.

Wanneer er onderzoek is gedaan naar de gemelde problemen geeft het bedrijf een update over de situatie, om vervolgens de installatie te hervatten. Wanneer het onderzoek afgerond moet zijn is echter niet duidelijk.

Zie ook ons andere onderwerp hierover.

 
Ik mag het misschien niet zeggen, maar wat een eigenwijs programma! 

Vanmiddag toen ik de computer af wou sluiten zag ik de melding bijwerken en afsluiten, en heb meteen de update op een latere datum gezet. 

Maar ach, Microsoft gaat bij de volgende opstart toch gewoon de update uitvoeren.  :confused:

Nou heb ik misschien wel iets verkeerd gedaan, maar ik weet even niet wat.

 
Dat waren nieuwe 1803 updates waaronder de interne Flash update, die had je rustig kunnen doen.

Er is inmiddels ook al een Fixtool uit voor de mensen die het probleem hadden en binnenkort komt de 1809 opnieuw uit als blijkt dat het euvel opgelost is.

Microsoft schreef dat het om 0,01% van de gebruikers zou zijn, dat getal is niet echt geloofwaardig, anderen zeggen eerder 10%. Misschien is het wel 1%. Bij veel mensen gaat het ook goed dus het is niet zo'n ontzettend groot probleem als dat het lijkt.

Ik zou de huidige updates gewoon doen, dat zijn 1803 updates en die zijn in orde.

 
freggel1 zei:
Maar ach, Microsoft gaat bij de volgende opstart toch gewoon de update uitvoeren.  :confused:

Nou heb ik misschien wel iets verkeerd gedaan, maar ik weet even niet wat.
Jij hebt niets verkeerd gedaan maar MS.

Je kan in W10 uitzetten wat je wil, MS voert gewoon uit wat ze nodig vinden.

Ik heb een miniPC met W10 waar twee weerprogramma's op draaien. Hier gebeurt niets anders mee. Automatische updates staat uit.

Ook heb ik een laptop met W10. Hierop staat ingesteld dat er gevraagd moet worden om opnieuw op te starten.

Op beiden worden gewoon de updates uitgevoerd en opnieuw opgestart zonder te vragen.

Op de miniPC worden op deze manier nieuwe functies geïnstalleerd welke ik niet wil en nooit zal gebruiken. Het neemt wel ruimte in op de SSD kaart die al niet zo groot is. Deze bleek vorige nacht ook weer geupdated  en opnieuw opgestart te zijn.

 
Ik ga wellicht een beetje off topic nu, maar 7 die wordt toch niet meer ondersteund? 

Waarom dan nog steeds updates???

 
Dit gaat inderdaad off-topic dus ga hem sluiten in deze sectie.

Windows 7 wordt nog gewoon tot 2020 ondersteund.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan