Mijn email geeft engels systeem, in plaats van Nederlands

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes,
Mijn emails geeft een Engels uiterlijk, sinds een paar dagen. Ik draai W10.

Ook Engelse spelletjes, ipv Nederlands.

Wat heb ik gedaan.

Instellingen naar taal en datum en kijk of er iets in het Engels is geinstalleerd, niks!

Naar games ook geen Engels geinstalleerd,al  deze spellen heb ik allemaal verwijderd.

Naar Microsoft spellen nederlandse versie, heb enkele geinstalleerd maar kwamen er in het Engels er uit.

Wie heeft er een idee.

gr
rolsat :confused:

 
Toetsenbord op NL zetten
Naast de tijd helemaal rechts onder op taakbalk staat waarschijnlijk;
NLD
US

En ik denk dat je per ongeluk op US geklikt hebt
 
Hallo Matrix,
In de taakbalk op mijn laptop staat engels dan verander dat in NLD, maar geen verandering.
Nu op desktop staat Deu, heb dit veranderd in nld en is nog steeds nederlands.
gr
rolsat :cool:
 
https://www.youtube.com/watch?v=GNfe7hK8Ipo

http://tipsentrucs.net/windows-10-taal-wijzigen-engels-naar-nederlands/
 
Beste Jacob,
Bedankt voor de tip, nu weer Nederlands.
Ben er bijna want de emails in nl, behalve de gmails en online die ontvang niet.
Dus nieuwe emails toevoegen van gmail en online, die doen het weer maar er staat op online en de gmails een 2 ervoor.
Verder geen problemen denk dat het bovenstaande is gebeurd bij het updaten van W10.
Bedankt
vgr
rolsat :biggrin:
 
Toetsenbord op NL zetten
In Windows 7 zeer zeker -niet- doen.
In Windows 10 staat hij volgens mij standaard goed en heb je normaliter ook niet meerdere toetsenbord indelingen, of anders haal ik ze weg. :)

In W10 kun je ze op NL laten als de indeling wel op VS-Internationaal kan, anders krijg je problemen met bijv. @ en trema.
 
In de taakbalk staat bij mij Taal = NLD  en Indeling op US internationaal.

Ik doelde op de taal want sommige stellen US als taal en toetsenbord in .

Misschien onduidelijk maar jij hebt volkomen gelijk BT
Trouwens Office kijkt naar de ingestelde taal voor spellincontrole toch?
 
In de taakbalk staat bij mij Taal = NLD  en Indeling op US internationaal.
Dat klopt, bij W10 is dat op deze manier gedaan. Ik had daar bij W7 alleen de toetsenbord indeling staan maar misschien is dat bij anderen weer anders.

Je moet daar inderdaad niet ook de taal op US gaan instellen, daar heb je gelijk in, dan krijg je weer andere aparte dingen. De VS-internationaal is puur en alleen voor de toetsenbordindeling.

Office kan voor spellingscontrole automatisch detecteren welke taal je gebruikt als je een bepaald aantal woorden geschreven hebt. Ik weet niet zeker hoe dat zit met de grammaticacontrole.
Echter standaard gaat hij wel uit van de in Windows ingestelde taal dus het is zeker handiger als de taal dan correct in het Nederlands staat. Dan werkt het standaard ook goed.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan