Mijn favoriete uitje naar de vreetstenen reperateur

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
898
Punten
113
Leeftijd
75
Morgen weer naar de tandarts stuk tand afgebroken.

Waarom heb ik toch zo'n gruwelijke hekel aan die man. Terwijl hij ontzettend aardig is.

Heeft te maken met een opgelopen trauma in de jeugd schooltandarts. Behandelde op alphabetische volgorde.

Tja achternaam begint met een Z dus altijd als laatst aan de beurt en zag 32 kinderen vooraf gaan waar de helft jankend terug kwamen.

Nee ik heb het et niet op.

Een het gekke is dat ik vooraf hyper nerveus ben. Een achteraf het geen bal voorstelde.

Herkend iemand dit ook en hoe daar mee om gaat?

Zeker herkenbaar omdat ook ik aan het einde van het alfabet zit maar hoe hiermee nu om te gaan?
Een beetje stress kan geen kwaad maar ik zou er zeker geen 24 uur per dag aan blijven denken.

Maar heb je geen epoxy meer over voor die tand? :)

Ik heb intussen geen tanden meer van mezelf, en moet binnenkort terug om weer een keer te gaan happen om mijn gebit beter passend te laten maken, zelfs daar heb ik nog een hekel aan!

Met epoxy gaat het niet lukken , zelfs die pot blijft lekken de hele zwanenhals is poreus geworden en dan vindt het water zijn weg wel.

Met mijn gezever houdt die tand ook niet met epoxy lijm.
@freggel. Ik heb nog de helft . Eigenlijk nog te veel  om die er uit te laten rukken..

En van die helft de helft composiet die om de 2 jaar afbreken.

breek me de bek niet los
In februari al mijn vergoeding op en ik moest nog voor een paar honderd euro.
afgelopen driekwart jaar 3 ontstekingen, 1 trekken en een wortelkanaalbehandeling en 3 antibiotica kuren.
sinds paar weken pijn vrij pffff.
Bij mij ook al de helft weg maar nog net teveel om alles te laten trekken.
Tja die schooltandarts echte beulen waren het.

Eigenlijk buiten de zorg voor pijn om voor een behandeling is mijn conclusie dat de tandzorg ook flink pijn doet in iemands portemonnee en dat kan veel langer duren dan een behandeling waarna je feitelijk na 3 dagen weer wat kan kauwen als je nog wat Euro centen in die portemonnee hebt.

Vrij logisch the matrix dat ook jij een trauma hebt opgelopen, ik denk dat de meeste onder ons dit wel hebben.  Zo maar een opmerking van mijn kant, maar wie medicijnen slikt daardoor heeft het gebit ook flink te lijden en holt het achteruit.

ik ben hart long cva en diabetes pati?nt en dat alles heeft ook behoorlijk effect op je gebit.
Wat betreft de zorgkosten worden de chronisch zieken zwaar gestraft.
Vroeger dacht ik altijd eens zullen de energiekosten onze grootste kostenpost zijn maar dat is toch anders gebleken :mad:

Klopt enkele medicijnen die ik slik voor in principe onschuldige kwalen staat in de bijsluiter dat de tanden mogelijk slecht van worden vanwege minder speeksel aanmaak. . Nou als dat mogelijk is dan gebeurd dat ook.

En ik heb grote twijfels aan de duurzaamheid van het gebruikte composiet. 3 seconden uv licht erop en kei hard.

Na en half jaar knak vulling eruit en weer op boren dus weer minder tand en een nieuwe plak zooi . Na 4 keer herstel is de tand niet meer te repareren of er komen een paar keilbouten in de tand om de composiet meer houvast te bieden dat is het laatste redmiddel. Laatst had ik zo'n tand met keilbout enna een half jaar bleek de keilbout los te zitten. Einde tand . Ruk en een extra tand aan het plaatje . Kassa.

Nu een flinke borrel naar binnen kiepen en morgen vroeg om 9u50 naar de smoelsmid

Welterusten

Tja als men over chronisch ziek zijn gaat praten, ik weet er alles van @ ..::Jacob::.. , ik mankeer ook, en ja je krijgt steeds minder vergoed.

Ik heb 1 geluk, mijn mankement staat nog op de lijst waardoor ik alles wat er mee te maken heeft chronische therapie heb, onbeperkt, werkschoenen en polsbraces worden vergoed door het UWV, en mijn eigen schoenen mag ik eens in de 18 maanden een nieuw paar bestellen, die op de eigen bijdrage na, compleet vergoed worden door CZ.
Pijnstillers worden ook vergoed, alleen de medicijnen die ik dan nodig heb voor mijn maag niet, en ook de medicijnen voor de krampen in mijn benen en handen moet ik zelf betalen.

Terugkomend op de tandarts, mannen zolang je nog tanden hebt ben er zuinig op!!!
Ik heb ze afgelopen november de laatste 14 die er nog zaten, allemaal onder narcose laten trekken, nou ze kijken nergens naar en trekken heel je bakkes kapot!
3 weken met gekneusde kaken gelopen, en drie maanden botsplinters aan het vissen geweest, die blijven omhoog komen!
1 voordeel ik werd met mijn nieuwe kunstgebit in wakker, het bleef 1 dag goed zitten, maar daarna...
Gelukkig vielen de bijkomende kosten mee, ?55,- voor de protheses.

Daarna moet het minimaal 3 maanden genezen, en kun je opnieuw gaan happen bij de tandarts, zodat ze het gebit passend kunnen maken, gaat dit niet, dan mag je na 1 jaar een aanvraag doen voor een klikgebit.

Past dit ook niet goed, dan gaan ze of bot wegslijpen, of een bottransplantatie.

Al met al loopt Freggeltje nu alleen met een bovengebit in, waarmee ik niet te hard moet hoesten of niezen, want dan ligt het vijf meter verder. :biggrin:

niet te hard moet hoesten of niezen, want dan ligt het vijf meter verder. :biggrin:
:) :pfff:

@freggel werkschoenen doe ik niet meer aan, hebben ze ook vrijetijds schoenen :)

Ja die hebben ze ook. ;)

Fo, dat if gefchied, waf nog te repareren  :klappen:
maar moeft blijvend affpraak maken voor controlef
En alf ik laft blijf houden van een gevoelige kief weer even een affpraak maken. :pfff:

the matrix zei:
maar moeft blijvend affpraak maken voor controlef

Zo weet ie dat zijn inkomen de komende tijd gegarandeerd is zeker als ie dit aan al zijn cli?nten voorlegt. :)
Maar ik denk dat je weer opgelucht bent dat het weer achter de rug is. Vandaag nog even vloeibaar eten en morgen kan je weer je kiezen als een blender inzetten. :)

Het is ook een heel bedrijf , dental clinics.

Melden bij de balie.

Een schoonheid komt vervolgens je ophalen

Kijkt de te repareren tanden en kiezen na en maakt in de computer de plaatsaanduiding zichtbaar. En legt alle spullen klaar

Vervolgens komt de tandarts kijkt op de computer pakt de boor en rang rang rang maakt het gat nog groter.
Vervolgens de stompe boor opruwen voor hechting zodat je tenen krom in je  schoenen staan.

Daarna de meest gore bijtmiddel in de gaten en composiet erin.

En daarna uv uitharden en fijn slijpen zodat de boven tanden de onder tanden het composiet niet raakt.

Klaar 2 tanden gerepareerd in 5 minuten .

Het is gewoon een bouwvakker buiten stond een cementmolen ??? :rolleyes:

Tegenwoordig zit je langer in de wachtkamer dan dat je in de stoel ligt.

Ik vraag het me af of die tandartsen ook andere gaatjes aanboren bijvoorbeeld die van een (mooie) assistente? Ze selecteren hun personeel wel heel erg goed op het uiterlijk.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan