mijn laptop is super traag als ik download

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.514
Waarderingsscore
647
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Als ik iets aan het downloaden ben bv een mooie natuurfilm dan is de PC verder niet meer vooruit te branden,

internetten gaat niet, pagina's worden niet geopend, time out , programma's starten niet op

Maakt niet uit of ik met volle snelheid download 11MB/s of 5MB/s alles stockt als het ware

Mijn interne Wifi kaart , Intel(R) WiFi Link 5300 AGN , zou dit allemaal goed moeten kunnen bijhouden.

OS windows 7 download via Grabit 1.7.3 wat de laatste versie zou zijn.

Hoe dit op te lossen , het lijkt erop dat downloaden altijd voorrang krijgt.

Op het moment dat het downloaden en controleren en uitpakken klaar is dan heb ik weer de normale toegang tot programma's en internet.

Iemand enig idee??
 
IE of Firefox?? 

Ik heb hier geen problemen als ik iets aan het slurpen ben. ;)

Ik zie bij jou dat je Grabbit gebruikt, maar probeer eens Sabnzbd.
 
sabnzbd Die zit in spotnet ingebakken en dat is even erg.

Chrome geen ie en zeker Firefox niet
 
Dus jij vindt Firefox nog erger dan IE? Jij moet duidelijk naar de arts. :biggrin:

Nieuwste versie Grabit is 1.7.3. beta (build 1010). Heb ik hier ook, is afgelopen nacht zelfs nog een fix op het zoeksysteem uitgevoerd n.a.v. een melding van mij.
Opeens werden bestanden met namen als ASLSER9WVSLDB.part1.rar niet meer gevonden. Nu dus wel weer.
Je kunt de prioriteit van het downloaden zelf aanpassen onder Edit -> prefences -> batch.

Als je daar de schuifregelaar lager zet bij "download priority" en misschien ook bij "decode priority" zal het vermoedelijk wel beter gaan.
Maar gezien het met Sabnzbd en spotnet even erg gaat, weet ik niet of dat wel gaat helpen. Misschien begint je laptop oud te worden. :)

Andere opties zijn:
a.) zorgen dat er geen malware aanwezig is
b.) zorgen voor een optimale wifi verbinding zodat deze ook grote bandbreedte heeft
c.) zorgen voor de nieuwste wifi drivers.
 
Nee ik vind chrome beter dan Firefox.
Huisarts zegt dat daar niks mis mee is.

En heeft niets met de traagheid te maken want ook is gezegd dat het openen van lokale programma's rete traag is..

A) super anti spyware draait op volle toeren
B) tja :)  ziggo is aan het rommelen om de overdracht naar caiway hier goed te laten verlopen zou dus potentieel verdacht kunnen zijn
C) schijnbaar heb ik volgens w10 de beste alhoewel de kaart op zich al zijn tijd gehad heeft
 
Je mag Chrome beter vinden dan Firefox, ieder zijn hobby, maar zoals je het schreef leek alsof je IE zelfs beter vond dan Firefox, dat is ook wat ik schreef en daar zou de huisarts bedenkingen bij hebben. :biggrin:

A.) Een enkel programma haalt niet altijd alles weg. Verstandig is om af en toe ook eens iets anders te gebruiken, een scan met Malware Bytes bijvoorbeeld. Maar het zou best kunnen dat hij toch malware vrij is.
B.) Als het aan de kabel leverancier ligt zou het euvel zich ook voor moeten doen als de laptop via UTP kabel werkt.
C.) Oh je hebt W10 er op draaien? Daarvan wordt ook al gezegd dat hij langzamer is dan windows 8.1 en windows 8.1 heeft al kuren met de nodige wifi adapters.

Andere idee?n heb ik ook niet meer.
 
Stik hoe kom ik daar nu bij zit dingen door elkaar te halen. had ook net de w10 topic van mij bekeken. Nee mijn systeem zit nu op w7 ultimate.
Tijdens downloaden processor op 95%
Hdd op 90 %

Nu geen tijd maar zal morgen er gedetailleerder naar kijken welke processen allemaal actief zijn met bijbehorende %

En idd bedoel ik dat ie het eerste is wat ik verwijder. Heb daarna chrome ge?nstalleerd en daarbij gebleven omdat die me bevalt. Firefox ken ik niet alleen van naam

 
hier wat getallen tijdens downloaden
Heb in grabit onder batch alles op de laagst mogelijke instellingen gedaan en het downloaden de laagst mogelijke prioriteit geset

Maakte volgens mij niks uit hij ramde met 11MB/sec (Ziggo 9MB/900KB) de dat binnen

CPU gebruik 94%
onderverdeeld in
Antimalware service :36,5%
system interrupts:  25,5%
Grabit download:    19,5%
en nog enkele kleine zaken ieders van rond de 2%

Hard disk 44%
Memory  62%

Na het herstellen unrarren:
Hard disk 100%
CPU 38%

Tijdens de hele download sessie onmogelijk om te internetten timeout , tijdelijk niet bereikbaar en nog meer van die kreten
Lokaal een programma openen lukte allen pas wanneer het unrarren begon dus na repareren.

Na het unrarren is internet weer normaal te gebruiken.

Ga eens kijken of dit aan Chrome ligt en ga FF instaleren.


 
Phuuu da's behoorlijk. zeg 95%.

Geloeiende zeg. Zet die Antimalware service dan maar even uit... hahaha 36,5% dat is wel heel erg veel.
Tja die system interrupts dat kan de netwerkkaart zijn die dan behoorlijk aan het werk is. Grabit valt me dan nog mee. Die Antimalware gebruikt 2x zoveel.

P.s. dat percentage bij die harddisk begrijp ik geen hol van. Bij harddisken worden normaliter alleen percentages gebruikt om te laten zien hoeveel procent dat in gebruik is (dat ze vol staan dus).
 
heb net FF geinstalleerd en daar begint de ellende 
www.nu.nl geinstalleerd als startpagina en krijg melding
nu.nl gebruikt cookies Akkoord
Tuurlijk

En dat vraagt hij nu al voor de 100e keer
 
The Matrix

Optie 1:

Misschien moet je eens kijken of Windows 7 de aantal verbindingen niet beperkt in het register.
Ik kan mij namelijk herinneren dat je een registerkey kon wijzigen wat er weer voor zorgde dat men meer verbindingen kon maken met het internet.
Nu regelt de download manager van Windows dit ook een beetje als je veel download en zet die download manager bij meerdere downloads er een aantal in de wachtrij of op een heel lage download snelheid.

Zoals jij die problemen nu hebt komt dit bij mij als vrij herkenbaar over.

Optie 2:

Eigenlijk zou je intern (externe HD naar PC) een flink bestand moeten overhevelen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet, bij mij was dit het geval.

Mijn oplossing toen:

Ik heb toen alle verbindingen verwijdert, de drivers van de netwerkkaart en Wi-Fi verwijdert. Opnieuw opgestart en alle drivers en netwerk opnieuw ge?nstalleerd waarna alles weer normaal werkte.

 
Had ik maar eerder naar BT geluisterd, waarom Firefox niet te gebruiken,
Soms kies je iets en blijf je daarbij

Ik zit dit te typen tijdens downloaden maar dan in Firefox.
Totaal geen probleem ermee downloaden gaat met 9,5MB/s en internetten is wel een pietsie trager dan normaal, maar niet noemnswaardig om te zeuren,

Dus de grote boosdoener is Chrome, vraag me niet waarom en hoe en welke instellingen daarvoor verantwoordelijk zijn. Daar ga ik me niet in verdiepen.

Chrome en IE eraf en Firefox ge?nstalleerd, in eerste instantie gezeik met de herhaalde cookies bevestiging op Nu.nl (mijn startpagina)
ik  las ergens dat je een nieuw profiel in FF moest aanmaken en dan van dat gezeik afwas en idd.

Even moeten puzzelen hoe mijn favorieten onder de status balk (of hoe heet die balk bovenin ) moest krijgen maar is inmiddels ook gelukt en heb de favorieten uit chrome ge?mporteerd en opgekuist .

Probleem opgelost
 
Inderdaad wel vreemd dat Chrome zoveel resources weg vreet, zou niet moeten. Raar genoeg duurt het bij mij nogal lang voordat ie start vergeleken met FF. Ik heb IE, Chrome en FF er op staan, zodat ik altijd kan testen met een andere browser als er ergens iets mis gaat. Maar dat is meer vanwege m'n werk en hobby.

Firefox lijkt in veel opzichten op IE qua opties, ook met tabbladen.
Nog een dingetje wat je misschien wel handig zult vinden is de addon "adblock plus", die is goed te gebruiken.

Mochten nieuwe berichten op forums niet snel genoeg als nieuw tevoorschijn komen of op sites (alleen doen als ie niet doet wat je graag wilt) kun je nog even deze instelling aanpassen:
Extra -> Opties -> tabbladen bovenaan klikken op Geavanceerd -> dan kleine tabblad er onder op netwerk en dan kiezen voor:
Automatisch buffer beheer negeren en de grootte op 0kb zetten en nog even op 't knopje "nu wissen" klikken en dan onderaan oke. Dan cached ie niet meer maar laadt elke keer een versie pagina.
 
die adblock had ik ook op chrome zitten , maar die vertraagd wel het binnenhalen van pagina's met veel reclame , bv nu.nl

Maar zal eens die plugin erin zetten.

Wowwwww het openen van Nu.nl  gaat super snel in vergelijk met chrome  met die ad blocker

BT thanks
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan