Mikobu 111 Ultra Glitcher?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.199
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zit nu op een site te kijken om een unlooper aan te gaan schaffen, maar er rijzen toch een paar vraagjes...

Misschien dat er iemand is die mij toch even wat uit wil leggen want ik wil dat ding aan gaan schaffen maar ik wil wat dingetjes weten, want ik vindt $89,- toch een aardig bedrag...

De manier van bestellen: "pay by money order or by cash" is dit van te voren betalen of achteraf als je hem ontvangt?

S$H method? de manier van versturen, wat is het beste? Ups international bijvoorbeeld? (kost $20,-)

De link van waar ik zit te kijken zet ik om commerci?le reden hier niet weg! ;)

Als er iemand is die voor mij een antwoord of tip heeft dan zie ik het de komende dagen wel verschijnen.
 
Is er nou echt niemand die dit weet? (vieuwers zat anders ;) )
 
Freggel,

pay by money order or by cash zijn in bijde gavallen vooraf betalen. Money order is iets wat via de pank of postkantoor gaat (allen in de desbetreffende land). Het beste is met een credit card te betalen want dan ben je ook nog verzekerd voor 90 dagen of meer. Volgens mij kan je via UPS ook rembours zending weet niet of het web winkel die je ophet oog hebt dit doet, ander moet je ze een mailtje sturen!

mvg
MadMacx
 
Bedankt voor je antwoord, zal er dus toch aan moeten geloven om op voorhand te betalen, en het gokje toch maar te wagen, want ik heb geen creditkaart ;)
 
Freggel1:

Wat kun je dan met zo'n geval? we hebben hier toch geen dishnetwork?

Ik heb wat gezocht op het net, kaarten in virgin state brengen en dan...... ;-)

Altijd benieuwd in nieuwe mogelijkheden
 
Tja wat ik er precies mee ga kunnen dat weet ik ook nog niet, ik ben voor mezelf nu op een eindpunt aan het komen met lezen, wat betreft de "unloopers" en het "glitchen" dat ik nu wel eens wil zie wat er mee kan ;)

Vandaar het besluit om een andere programmer aan te gaan schaffen, want de programmer die ik nu heb kan nu net niet alle software de baas die er op het I-Net te vinden is, althans dat denk ik, en ik denk ook dat er heel veel software op de markt is waar ook nog veel mee gedaan kan worden...

En dat wil ik nou ??nmaal uit gaan testen. ;)
 
Maar ik kan hem zelf niet bouwen ;)

Schema's en alles heb ik, wie was er nou ook weer handig met een soldeerbout? (uhhhh Hangslot? )

Enjoy! Mikobu!

Partlist
Part Value DIGIKEY PART# NEWARK ELECTRONICS PART#
C1 10uf P2038-ND $0.58
C2 10uf P2038-ND $0.58
C3 10uf P2038-ND $0.58
C4 10uf P2038-ND $0.58
C5 27PF PCC270CCT-ND $1.00
C6 27PF PCC270CCT-ND $1.00
C7 .022UF PCF1050CT-ND $4.96
C9 .0047UF PCF1042CT-ND $4.20
C10 33uf P6740-ND $0.81
C11 220uf P6706-ND $1.10
C8,C12-21 .1UF PCF1088CT-ND $7.56
CON1 DB9F/90 A2100-ND $2.36
D1 Red 67-1106-ND $0.32
D2 Red+Grn MV5491AQT-ND $0.43
D3 bridge PB605DI-ND $1.80
IC1 74HCT04 MM74HCT04N-ND $0.45
IC2 90S2313-10 arrowelectronics.com AT90S231310PC $$3.12
IC3 74HC74 MM74HC74AN-ND $0.48
IC4 MAX232 MAX232CPE-ND $3.31
IC5 40HC53 MM74HC4053N-ND $0.66
IC6 40HC53 MM74HC4053N-ND $0.66
IC7 74HC00 MM74HCOON-ND $0.45
R1 47k 1/2 watt resistor 47KH-ND $0.27
R2 430 1/2 watt resistor 430H-ND $0.27
R3 4.7K 1/2 watt resistor 4.7KH-ND $0.27
R4 47K 1/2 watt resistor 47KH-ND $0.27
R5 430 1/2 watt resistor 430H-ND $0.27
R6 100k 1/2 watt resistor 100KH-ND $0.27
REG1 7805 NJM78M05FA-ND $0.54
SCK1 CARDSOCKET 91F5428 $4.64 www.newark.com haal de link maar weg als het niet mag ;)
SW2 SW_DIP-4 A5304-ND $1.23
U1 LM358D LM358AN-ND $0.49
X1 18.432mhz CTX061-ND $0.94
POWER JACK CP-102A-ND $0.38

Ik vindt het jammer dat hier het schema niet geplaast kan worden...

Wie wil er eens meekijken dan stuur ik het bestandje wel op.
 
zit er ook een printlayout bij?

gr blokker
 
De printlayout zit erbij @Blokker1, maar zoals ik al zei ik kan hem hier niet wegzetten, helaas.

Vandaar mijn vraag of dat er iemand is die er iets mee kan, ik heb hierover al wel een PM gekregen, maar de beste man die daar genoemd wordt heb ik "nog" niet gevonden ;)

Maar kun jij er iets mee dan @Blokker, want daar stuur ik je wel een mailtje.
 
Dat vindt ik vooralsnog een beetje riskant om te zeggen waar ik het gedownload heb, maar het is ook op een forum zoals dit hier, met een downloadsectie, en daar stond het onder "NDS" ;)
 
stuur maar zal ik eens kijken of het te maken is.

gr blokker
 
Misschien kunnen we een kleine serie bouwen, kunnen we ook de kosten delen.
ik heb wel een adresje om printjes profesioneel te laten etsen en boren, voor niet te veel geld.
Moeten we wel eerst even nagaan of alle onderdelen te krijgen zijn.
Dus Blokker en Freggel, als het interesant is wil ik wel helpen.
 
Blokker en Hangslot, jullie krijgen van mij vanavond nog een emailtje!

Bekijk ??n en ander maar eens, of dat er iets mee gedaan kan worden.

Over de kosten praten we nog wel bij een BBQ ;)
 
90 % van de onderdelen heb ik hier al liggen dus dat is het probleem niet. maar inderdaad het etsen heb het vroeger wel vaak gedaan maar me ets bakje is helemaal ingedroogt denk niet dat ik die nog schoon krijg.

als we er eenmaal een hebben moeten we maar eens een dag bij elkaar komen. ik heb nog wel een kontakt die er heel veel van af weet maar alleen help als je het zelf probeerd en dan met serieuse vragen komt.

zelf heb ik totaal geen programmeer knobbel maar als ik er eenmaal mee bezig ben dan kom ik er meestal wel.

gr blokker
 
Zelf heb ik ook geen programeerknobbel @Blokker, maar oefening baart kunst ;)

Laat het maar weten als je hem gaat maken.
 
Zijn de etsbakjes al schoon? :biggrin:
 
nee ben bang dat dat ook niet meer gaar het spul is helemaal gekristaliseerd en ook het verwarmings ellement is het glas van geknapt.

misschien dat hangslot kan gaan vragen wat het kost om ze te laten maken?

gr blokker
 
De lay-out ligt al bij de etser, maar hij was er niet echt blij mee.
De kwaliteit was niet zoals het hoort te zijn, met name de "eilandjes" zijn niet zwart genoeg.:(

Ik heb ze doorgemaild naar een vriend van me, die al begonnen is de lay-outs overnieuw te tekenen.
Ik ben hier dus afhankelijk van anderen, en moet even geduld hebben:zzz:

Zoals ik het nu inschat heb ik die printjes niet voor volgend weekend, maar er wordt aan gewerkt.
 
tipje van de Twilight..

Waneer een sheet een zwart genoeg is, deze gewoon 2x afdrukken en dan met 10seconden lijm op elkaar plakken, dan is het wel zwart genoeg!!!!

Het op elkaar plakken doe ik altijd op het raam van de schuur, hang sheet1 op oog hoogte zodat je er goed doorheen en op kan kijken, plak deze dan op de hoeken vast met plakband, dan op de vier hoeken van de sheet een druppie 10sec.lijm, en dan deel 2 er tegen aan drukken, en schuiven tot het presies op elkaar ligt...

FF laten drogen en je hebt een perfecte layout om te etsen...

GR Fred.
 
Na het nog eens doorlezen van de topic, begint mij nu iets te dagen...

Moest er iets geetst worden voor mijn vrienden???, laat het maar ff weten....

GR Fred.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan