MK01 tov MK00

W

Wimpie

Ik heb al verschillende keren gelezen dat het voor de providers mogelijk is om PPUA en MK01 te veranderen over de 00 key.

Waarom gebruiken ze deze mogelijkheid niet???

Wel een beetje lastig als ineens de ppua's en mk01's niet meer werken wegens updates langs de 00.

TVBS zou volgens de geruchten zo updaten. (?)

Is dit de manier die ze gebruiken als een mk01/ppua combinatie 'public' wordt? Ze kunnen toch moeilijk naar +-200 mensen een nieuw kaartje sturen hé!;-)

Grtz,

Wimpie

 
Ze gebruiken die mogelijkheid echt wel. Als de mk01 en ppua bekend is, schrijven ze een nieuwe mk01 naar die 256 kaartjes waar die combi (mk01 en ppua) voor geldt. Daardoor wordt voorkomen dat andere kaartjes uit dezelfde serie uitvallen omdat er geen update meer is. Daar merkt niemand wat van, behalve diegene die een piratenkaart heeft, want die is ineens niet meer au.

Groeten Mustang.

 
even een klein vraagje ik logede deze nacht het volgde =van provider 0019 seca kan iemand dit ontcijferen ????

ECM:

A6 3C 9E D4 DA [bC] => DA

F2 3C 30 F2 F6 04 0C 10 EC FE 78 86 FE FE EE 86

7C BE F4 A9 DB 73 F0 07 C7 E7 4F 8F CF CF D8 9E

3F 00 78 C6 BE 9E 36 C6 62 FE FE FE FE FE FE FE

36 AE 6A 2E 7E 68 88 7A 3A 84 1C 36 20 D6 D2 D4

6C 5A 5E B2 46 C8 BC C8 50 7C 72 3C 4A 8C D0 EC

FE 78 86 FE FE EE 86 7C"8F

[66 1C]

 
Maar waarom gebruiken ze deze techniek niet FREQUENT op ALLE ppua's???? Dan kunnen we wel fluiten achter de AU!!!

 
wilt dit ook zeggen dat er 256 kaartje zijn met dezelfde mk00?

groetjes

 
Waarom beginnen we eigenlijk niet 00's te ruilen?

Grtz,

Wimpie

 
00's ruilen betekent dat je de volledige identiteit van je kaart prijsgeeft want daar hoort ook het UA bij.

En dat betekent dat als die public wordt, je naar je originele kaart kunt fluiten plus dat je genoteerd staat als potentiele oplichter. Ik zou die maar lekker voor mezelf houden.

 
Is toch hetzelfde geval bij de irdeto hexserial/plainhexmasterkey???

begin nu te twijfelen of dit ook met groepen is...?

(wie helpt?)

Grtz,

Wimpie

 
Iedere kaart heeft een unieke UA en Mk00. De MK01 geldt inderdaad voor een groep en dat is tesamen met in theorie 256 andere gebruikers. Je zou de Mk01 kunnen vergelijken met de PMK en de MK00 met de hexserial. Hexserials vind je ook niet zoveel op het net.

Een MK01 is dus nog redelijk anoniem. Cnl Dgtl kan er niet acher komen van wie uit de groep deze komt.

MTB

 
Die vergelijking met irdeto klopt vrij aardig. Het enige verschil is dat er op de S*Ca provider ook nog een 00-key zit en die is ook over het UA adresseerbaar (die gebruiken ze om pakketten toe te voegen, frankrijk). De 00-key die op een provider staat zou in een groep van 256 kunnen zitten, lijkt logisch maar het hoeft niet per se. De 00 key zit namelijk al in de kaart als ie nog nieuw is en dan zou de groep van tevoren al vastliggen??

Verder vraag ik me af waarom ze zoveel records voor MK's gereserveerd hebben (00-0B) en wat key 0F doet.

Wie het weet mag het zeggen...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan