mk1 uit mosc

P

prutserjo

hallo,

het uitlezen van de mk1 uit een mosckaart met abbo

met het programma mkfind 4 laat dit sporen na???

die na het indienen van de kaart kan uitmaken

dat er geknoeid werd met de kaart.

indien ja .hoe kan men dat wegsteken?

met het programma progoff word gezegd dat de kaart NIET

meer is wat ze was, en raad men af de kaart terug in te dienen.is dit nu ook zo met mkfind4?

gr prutserjo

 
"Terug indienen"? Beetje vreemd waarom zou je dat doen?

Wat die programma's doen is een key schrijven op de SECA provider. Die heb je nodig wil je toegang tot de kaart krijgen.

Je kunt als je weet hoe het seca systeem in elkaar zit die wel weer verwijderen.

Ik vermoed dat jij een belgische kabelkaart hebt en alleen je PBM wilt aanpassen of je mk01 lezen.

Schrijf een key op "Seca" met zo'n programma (dus de kaart openen voor gebruik). Noteer die key en de keyindex!

Bijvoorbeeld: je hebt een key 06 aangemaakt op 0000.

daarna kun je de kaart uit gaan lezen.

Pas wel op met op die wijze een mk uitlezen, het is best riskant, zeker als je alle 16 bytes wil.

Heb je je mk01, dan stuur je over je eigen key06 deze opdracht: c1 40 00 06 0c 24 00 00 10 06 s1

sowieso eerst met cardmaster+ de cardinfo en records lezen en opslaan als tekst! Dan kun je het later vergelijken.

Heb je eenmaal je mk01 dan kun je daarover je kaart benaderen met c1 40 01 01 LL nano sig.

Is het je allemaal niet duidelijk begin er dan niet aan!

 
Met MKfind v4.0 hoef je bovenstaande allemaal niet meer te doen.

Kaart in de programmer

Conecten en daarna Get Card Info

Daarna ga je naar de desbetreffende provider en kun je onder pbm een nieuwe pbm schrijven.

Daarna disconecten

Als je nu de records van je kaart bekijkt is er niks veranderd behalve je PBM van die provider die je hebt veranderd.

Wat Satslope beschrijft is de methode voor MKFind 4.0 uit was.

 
Heu! Da's weer eens wat anders dan! Hoe creert MKF4.0 dan toegang tot de kaart? Een nieuwe hack? Of wordt je eigen key weer automatisch gewist?

 
Nee hij gebruikt je originele systeem key die al op je kaart staat.

 
Trouwens wel de moeite waard om het prg eens te downloaden.

Het extracten van ALLE key's binnen 10 minuten klaar.

Als je eenmaal dit prg goed kent sta je versteld.

 
En ongeloofelijk snel hoe dit prog de missende stukjes even bij elkaar puzzelt !

Perfect

Robbie

 
Ik ben ook zeer te spreken over MKF4, en bij mij is nog geen system key gewist. Ik heb al 5 kaartjes onderworpen aan alle beproevingen. De kaart blijft perfect werkend. Hij waarschuwt zelfs, en gaat ook niet verder als er voor het vinden van een bepaalde key overschrijvingen gedaan moeten worden die de kaart zouden kunnen beschadigen. MKF4 is gewoon een super programma, en omdat het zo ongelooflijk klinkt wil het nog niet zeggen dat het je kaart zo maar stuk maakt. Er blijft natuurlijk altijd concentratie en enige kennis nodig, zodat je geen fouten maakt, waar je dan achteraf het programma de schuld van geeft. En die kennis hebben we hier (SM) allemaal voldoende om het progje een kans te geven gewoon tot het beste uit te roepen dat er op het moment is. (Ja ik ben enthousiast!, sorry)

 
Bedankt voor de info. Het is me weleens meer opgevallen bij het "bewerken" volgende de "oude" methode dat de kaart soms de MK00 van seca prijs geeft. Ik neem aan dat je die key bedoelt en niet de system key die bij produktie gebruikt wordt.

Misschien werkt MKF4 wel snel, ik wilde het net downen en toen stond er dat dat 47min ging duren.. slik.

Is het waanzinnig groot of is die server uit de tijd van Ben Hur? de meeste progs zijn maar enkele 100 k's .

Enfin, later nog maar eens proberen, of misschien weet iemand een snellere link (post die dan ff in cool links!)

Nu ga ik van het mooie weer genieten zolang het nog kan ;)

 
2,77 MB groot is het zip bestand..

misschien een ideetje om de file te dcc-en via het IRC kanaal van deze groep?

er zitten vast wel een paar lui die je die willen sturen

suc6 ,VL29

 
Ik had geen key voor 0019 maar binnen 10 minuten had ik heel de kaart leeg (zeer leuk voor de logger heeft hij het ook weer naar zijn zin)

Ik heb me nog ff in men wang laten knijpen door mijn vriendin of ik niet sliep !

Het kan niet gekker meer worden

Robbie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan