mkfind4

S

satfreakholl

Alleen jammer dat je het Unique address nog niet kunt veranderen .dan zou je een perfecte cloon kunnen maken

.is er bij iemand bekend of dat al gaat met een ander programma ??

 
Heb ik al eens eerder verteld. Het UA kun je allen wijzigen als je de kaart in productie(high)mode brengt. Dat kun je aan de ATR zien. Is mij niet bekend of het met Num41 kan, met Num30 schijnt dat soms te lukken.

Daarna moet je een string timen met SeTi over de produktiekey die in de kaart zit en in deze mode wordt gebruikt om het UA te schrijven en Prov.0 te creeren.

Heb je een kapotte kaart (dus zonder prov.0) kun je eens proberen met cardwizzard1115 (het irdeto progje) of je met de kill00 functie de kaart in high modus kunt krijgen.

Zo doen ze het volgens een duitse faq met de oude premiere kaarten maar dat gaat niet altijd goed.

Het is iets waar de makers eigenlijk niet in voorzien hebben, een kaart wordt gepersonaliseerd en daarna "afgesloten". Door hem gek te maken met resets en rare commando's wil ie nog wel eens in de produktiemode terugspringen. Bij Irdeto lukt dat, bij seca heb ik het nog nooit gedaan.

 
Ik las gisteren iets over het "afsluiten" van cards wat gebeurt in de fabriek door middel van het door smelten van een verbinding. als dit bij de c* kaartjes ook zo is, zou dat betekenen dat de dus niet in de highmode kunt komen zolang je die verbinding niet hebt.

Als ik vandeweek nog effe tijd heb dan type ik dat artikel wel even in en post em hier.

Groet,

C4

 
Tja, ze kunnen natuurlijk van alles bedenken. Maar wat je in het oog moet houden, is dat de kaartjes zo goedkoop mogelijk moeten zijn. Dat betekent meestal een processor met een stuk geheugen erbij, en dan kun je softwarematig een deel ervan afschermen. De grap is dan de soft zo gek te krijgen dat die bescherming (=een of ander bitje ergens) te wissen. Opblazen van een diode bijvoorbeeld zou kunnen, maar die moet dan apart toegankelijk zijn.

 
In de "Kijk" van deze maand staat een computerspecial waarin ze beschrijven hoe ze smartcard's kraken.

Hierin staat beschreven dat ze de complete chip uit de kaart snijden of smelten en dan met behulp van een goed vergrootglas en een fijne soldeerbout deze doorgesneden verbinding weer herstellen zodat je de chip op een programmer kan plaatsen en de data kan copiëren.

Het is even een intensief werkje maar als je toch niets te doen hebt lijkt het mij een leuk hobby project!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan