MM 9200 ziet smartcard niet

Kan dus toch wel ook de kaartlezer zijn dan. Ik hoop het niet.

 
Ik heb het kapje van de kaartlezer gehaald, hier is niet veel aan te zien, het zijn gewoon een paar contacten, en die card-switch is gewoon een schakelaar met een breek-contact.

Wat kan er hier kapot aan zijn?

En wie kan hem repareren?

John

 
Geen idee. Misschien heeft iemand nog ergens een oude sloop Pace of Nokia staan waar ie hem uit kan halen en overzetten.

Zelf ben ik geen soldeer- en electronicatechnicus anders wilde ik het wel voor je doen.

Misschien iemand anders op dit board?

 
Solderen is geen probleem.

Maar ik vraag me wel serieus af of je kaartlezer wel echt kapot is.

Wanneer die vervangen moet worden, ik heb hier wel een kaartlezertje liggen die van betere kwaliteit is dan die die standaard in je nokia zit.

Dan duwt het verende contactje van de cardswitch je kaartje niet meer zo ver naar buiten dat het switchje niet meer werkt.

Die past er niet 1 op 1 in omdat de pennetjes van het switchje anders zitten.

Maar dat is geen onoverkomelijk probleem.

Dus: kijk ff in het menu of je kaart wel gezien word (je kunt dan het serienummer zien).

Overigens, er komt geen melding wanneer je kaart eruit gaat, maar wel wanneer je m er weer in stopt.

 
@Johnbl . Ik neem aan dat je dit hele topic hebt gelezen , incl. mijn posting .

Heb je er al eens opnieuw de firmware in gezet ?

 
JA, in mijn eerste bericht staat dat ik er DVB2000 ingezet heb, en vervolgens weer NoOneManIt ....

 
MAS3:

Ik krijg ook geen melding als ik er een kaart instop.

Waar moet ik trouwens het nr. van mijn Fun-kaart kunnen uitlezen?

 
Menu 8-3-4 geeft het volgende:

Allsas 4.1

Nokia Forever

508443238A080

5085A200000011

0000

Vervolgens met een blauwe kaart:

00 01 00 02

ser: 00012505004

Nat:

EMM/ECM 1000 / 102B

Met een Funkaart:

00 01 00 02

Ser: 35002703565

Nat:

EMM/ECM: 012C E504

Dus hij ziet de kaart wel ?

Settings van SatKoos van 04-09-2003 icm 6-in-1 file van Xamuh

van 19-09

Wie heeft er nog een idee ????

 
Ff in het menu op het rode knoppie drukken en omschakelen naar een andere volgorde, en reorder uit zetten zou ik zeggen..

 
Menu - C

6 staat op I-S-V, ook geprobeerd op andere standen, en op OFF

7 (SECA Reorder staat OFF)

Geen beeld ......

 
Ook nog een keer de originele Nokia FTA software erin gezet. Deze software geeft uiteraard geen beeld, maar reageert wel op de kaart (No Card of Wrong card bij NL zenders)

Hierna weer NOOneManIT erop, echter nog steeds zonder resultaat.

Wie heeft er nog een idee?

 
Is het al opgelost ?

Probeer anders eens een andere cam .

Ik heb ook al een een cam omgebouwd die ondanks dat cam-info gaf , toch niet goed was .

Na opnieuw doorsolderen van de socket alles OK .

 
Nee, ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb ook geen andere CAM of fun-card, en ken verder ook niemand met dezelfde ontvanger.

Ik heb al wel zitten denken om een andere Nokia te kopen, en dan eea proberen uit te wisselen, maar dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van mijn euro-centen.

Maar als er iemand in de (zeer ruime) omgeveing van Zwolle woont die me wil helpen met het uitwisselen van CAM en Fun-kaart hoor ik dat graag .....

 
Tja , je kunt bij mij langs komen , maar Zwolle / Nijmegen is nou niet direkt in de buurt .

 
Als omgeving Hardenberg geen probleem geeft,ben je van harte welkom.

 
ik woon in Deventer en heb genoeg van die ontvangers verder kunnen we hem helemaal leeg halen en anders opnieuw aan de bdm interface zetten dat is vaak het beste

je zou dan langs moeten komen zodat ik je dan kan helpen maar goed mail me dan maar

Rinus

 
Rinus, ik wil je wel mailen, maar je hebt geen email-adres ingevoerd in je profiel.

En Goto: je email-adres klopt niet.

Trust: bedankt voor je aanbod maar Nijmegen is inderdaad een beetje verder dan Deventer en Nijmegen

John

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan