Modem Ubee ziet geen dreambox

T

theeke1411

Heb sinds kort een nieuwe modem van ziggo maar hij ziet mijn dreambox niet.

Ik heb al begrepen dat het te maken had met het ip adres.

maar hoe verander je dat heb vanalles al geprobeerd maar helaas:(

Hoi Theeke1411 welkom op Satellite Fun.

Als je alleen het modem van Ziggo hebt, dan gaat het wel een probleem worden vermoedelijk. Want de Ziggo modems hebben maar 1 aansluiting en die is normaliter voor een pc of voor een router. Wil je dus een computer en de Dreambox kunnen aansluiten, zul je een router tussen het modem van Ziggo en Dreambox moeten hangen.

Anders krijgt je Dreambox meteen je externe ip en dat wil je niet, voornamelijk vanwege allerlei veiligheidsredenen.

Dus je hebt echt een router nodig.

Oke heb een hub voor meerdere internet verbindingen er aan hangen,mijn vorige modem van versatel werkte wel en deze niet

Nee dat gaat ook niet lukken. Want ik schreef dat je een router nodig hebt.

Een hub of een switch gaat niet meerdere ip adressen weggeven zoals een dhcp server kan die in een router zit.

Daarnaast moet het apparaat twee netwerken kunnen scheiden, dat kan een hub ook niet. Een beetje een technisch verhaal maar je hebt echt een router nodig bij het Ziggo modem.

Dat het bij Versatel wel lukte was dat het Versatel modem een modem/router was, dus een modem met ingebouwde router. Daar volstaat het om een hub of switch er aan te koppelen. Maar bij Ziggo modems werkt dat zo niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan