Modem update Experia box V8 en opeens een lagere down/upload snelheid.

Nou dan ben ik benieuwd. Ik was vroeger altijd zeer tevreden over TweakDSL, dus als die er ook zit dan is dat misschien een optie.
Ik zou in elk geval niet meer voor KPN gaan als je vrije keuze hebt. :biggrin:
 
Ik zou in elk geval niet meer voor KPN gaan als je vrije keuze hebt. :biggrin:

Dat hangt er eerlijk gezegd helemaal van af @Black Tiger hoe die uitspraak zal gaan uitpakken van de geschillencommissie. Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet zo van in om straks een 500Mbits downloadsnelheid of meer te hebben tegen een veel hogere prijs.

Zolang als er koper ligt kan ik daarvan gebruik blijven maken het zij wel misschien via een andere aanbieder dan de KPN als de uitspraak in het voordeel van de KPN is. Of ik wacht nog een ander half jaar omdat de extra kosten al gauw tussen de €200,- tot €300,- p/j zijn.

De verwachting is wel dat de prijzen over glasvezel in de toekomst wat zullen gaan dalen.
 
Vandaag de uitspraak van de geschillencommissie ontvangen inzake mijn geschil met de KPN.

Standpunt van de consument

Voor het standpunt van de consument verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. Het standpunt van de consument luidt als volgt. Geachte heer, mevrouw, In de loop der jaren is mijn internetsnelheid regelmatig ge-upgrade door Telfort. Na de overname van Telfort door de KPN is 6 maanden nadat mijn KPN abonnement is ingegaan en na een modemupdate mijn internetsnelheid opeens verlaagd door de KPN. Dit is volgens de KPN in lijn met het TFT internet instapabonnement van KPN wat in 2020 is ingegaan. Maar over de snelheidsverlaging is nimmer iets gecommuniceerd door de KPN. Ten tijde dat de informatie op de website van Telfort stond, zou er niks gewijzigd worden als KPN Telfort zou overnemen.

Standpunt van de ondernemer

Voor het standpunt van de ondernemer verwijst de commissie naar de overgelegde stukken. In de kern komt het standpunt op het volgende neer. Medio oktober 2020 is het account van de consument overgeheveld van Telfort naar KPN. Dit was een uitsluitend administratieve handeling. De overgenomen diensten en tarieven zijn één op één overgenomen. Kennelijk heeft Telfort uit service overwegingen vanaf 2017 aan een aantal consumenten bij wie dat mogelijk was, hogere internetsnelheden aangeboden dan waar zij op grond van de met hen gesloten overeenkomst verplicht waren. KPN is van mening dat de consument daar geen rechten aan kan ontlenen, nu zijn abonnement administratief feitelijk ongewijzigd bleef. De internetsnelheid 30Mbps wordt binnen de abonnement structuur van KPN niet geleverd. Dit kan ook niet handmatig worden aangepast. De oplossing zal zijn een wijziging van het abonnement naar een KPN internet hussel 50 Mmps. Wij hebben de consument aangeboden om de kwestie te schrikken door zijn abonnement om te zetten naar een Brussel 50 Mbps met verrekening van de meer kosten ten opzichte van het bedrag dat hij nu betaald voor een periode van een jaar. Dit aanbod is door de consument afgewezen.

Beoordeling van het geschil

De commissie heeft het volgende overwogen.

Uit de stukken blijkt dat na de overgang van Telfort naar KPN aan de consument aanvankelijk de oorspronkelijke internetsnelheid is geleverd, maar dat dit pas veranderde na een modem update. Naar het oordeel van de commissie mocht de consument verwachten dat de overgang voor hem geen gevolgen in negatieve zin zou hebben. Naar het oordeel van de commissie maakt het niet uit of Telfort oorspronkelijk al dan niet verplicht aan de consument een upgrade heeft gegeven. Intussen kan die internet snelheid door KPN om technische redenen niet meer geleverd worden. Naar het oordeel van de commissie is daarom de oplossing die KPN aan de consument geboden heeft in beginsel een adequate aanpak van het probleem. Naar het oordeel van de commissie dient de periode waarover de verrekening van meer kosten zal plaatsvinden uitgebreid te worden tot twee jaar. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. Daarom wordt als volgt beslist.

Beslissing

De ondernemer gaat met de consument een nieuw contract (Hussel 50) aan met verrekening van meer kosten ten opzichten van zijn huidige abonnement voor een periode van twee jaar. Het meer of anders verlangde wordt afgewezen. Bovendien dient de ondernemer overeenkomstig het reglement van de commissie een bedrag van € 50,-- aan de consument te vergoeden ter zake van het klachtengeld. Overeenkomstig het reglement van de commissie is de ondernemer aan de commissie behandelingskosten verschuldigd.
 
Laatst bewerkt:
H ussel
die is er wel
auto correctie probleem zie ik...
 
H ussel
die is er wel

Een Brussel 50Mbps zou in de toekomst kunnen wanneer Brussel providers in de EU extra verplichtingen oplegt. :)

De internetsnelheid 30Mbps wordt binnen de abonnement structuur van KPN niet geleverd. Dit kan ook niet handmatig worden aangepast.

Alleen dit klopt niet want tijdens het geschil heeft de KPN na de verlaging de snelheid voor mij weer verhoogt en dat is handmatig aangepast.
 
Alleen dit klopt niet
Inderdaad, maar dat zal een handmatige aanpassing zijn geweest inderdaad, niet iets wat binnen de standaarden valt die gebruikt worden.
Al met al netjes dat je gewonnen hebt, en ook wel mooi dat ze de periode verlengen naar 2 jaar.
Maar persoonlijk ben ik van mening dat als er niets veranderd wordt, dit gewoon volgens consumentenrecht behandeld moet worden. En dat betekent bij fysieke artikelen, dat men een gelijkwaardig of beter product moet leveren tegen dezelfde prijs.
Ik vind het dus vreemd dat KPN niet veroordeeld is om jouw gewoon tegen dezelfde prijs dat Hussel 50 abo te leveren. Het is immers hun fout.

Maar goed, zolang je er niet langer aan vast zit kun je in elk geval 2 jaar tegen dezelfde prijs door hobbelen en dan evt. overstappen naar iets anders.
Het is terecht dat de geschillencommissie je in het gelijk gesteld heeft.
 
Maar persoonlijk ben ik van mening dat als er niets veranderd wordt, dit gewoon volgens consumentenrecht behandeld moet worden. En dat betekent bij fysieke artikelen, dat men een gelijkwaardig of beter product moet leveren tegen dezelfde prijs.

Helemaal met jou eens @Black Tiger.

k vind het dus vreemd dat KPN niet veroordeeld is om jouw gewoon tegen dezelfde prijs dat Hussel 50 abo te leveren. Het is immers hun fout.

Ook waar, daarom ging ik niet akkoord met die aanbieding voor één jaar als tegemoetkoming.

Maar goed, zolang je er niet langer aan vast zit kun je in elk geval 2 jaar tegen dezelfde prijs door hobbelen en dan evt. overstappen naar iets anders.
Het is terecht dat de geschillencommissie je in het gelijk gesteld heeft.

Voor hetzelfde geld was het aanbod wat de KPN mij deed (1 jaar) voor de geschillencommissie al voldoende geweest. Zou dat zo uitgepakt hebben dan was ik waarschijnlijk wel naar de rechter gegaan, al is het maar vanuit mijn principe omdat na een overname er andere regels gelden dan dat als Telfort failliet was gegaan. Misschien dat de geschillencommissie ook gekeken heeft naar de communicatie vanuit de KPN naar de Telfort klanten toe.

Ik kan nu inderdaad afwachten wat er in die 2 jaar voorbij komt als straks glasvezel ligt.

Ik moet jou nogmaals hartelijk bedanken @Black Tiger voor jouw inzet zoals de brief want die heeft ook enorm geholpen.

Ik ben benieuwd wanneer de KPN contact mij mee opneemt. ;)
 
Voor hetzelfde geld was het aanbod wat de KPN mij deed (1 jaar) voor de geschillencommissie al voldoende geweest.
Ja dat klopt, maar dat was dan onredelijk geweest. Ook nu vind ik het ene jaar meer nog ietwat weinig, maar gezien de techniek zo snel gaat is het enigszins redelijk.

V.w.b. mijn inzet betreffende die brief uiteraard graag gedaan. Ben ook graag strijdbaar in oneerlijke situaties. ;)
 
Ben ook graag strijdbaar in oneerlijke situaties.

Ik ben net terug van een rechtszaak o.a. als getuige i.v.m. een onredelijke situatie en de KPN belt mij. Complimenten aan de KPN dat zij zo snel reageren.

Ook nu vind ik het ene jaar meer nog ietwat weinig, maar gezien de techniek zo snel gaat is het enigszins redelijk.

Daarom kan ik met 2 jaar leven.

Alleen wat nu het voorstel was van de KPN en hoe het dus opgelost gaat worden daar had ik toch wel wat moeite mee.

Qua administratie wilde de KPN het Hussel abbo direct omzetten voor de periode van 2 jaar alleen moet ik dan maandelijks het volle abonnementsbedrag betalen. Ter compensatie wil de KPN dan in één keer een bedrag aan mij overmaken met het verschil tussen het Telfort abbo en het KNP Hussel abbo maar ik zit dan wel 2 jaar vast aan het Hussel abbo. Ik heb de KPN nu een voorstel gedaan en daar gaan ze nu achter de schermen samen overleg plegen.
 
KPN heeft nog geen email gestuurd of ze wel of niet akkoord gaan met mijn voorstel, voor beide zou het feitelijk geen extra kosten met zich meebrengen.

Zoals de KPN het voorstelde over 2 jaar.

KPN Hussel 50 down 5 up Mbps: 24 x €57,12 = € 1370,88 (incl. onbeperkt bellen)
Telfort TFT 20 down 2.7 up Mbps: 24 x 35.60 = € 854.40 (incl. onbeperkt bellen)
Te ontvangen van de KPN €516,48 ter compensatie.

Mooi toch zou je dan zeggen, ik wordt gecompenseerd maar wat als ik nu tussentijds wil/moet opzeggen of plotseling het leven laat omdat ik iets schokkends zie op internet? In dat geval betaal ik aan de KPN de resterende maanden + een bedrag van de compensatie terug.
Stel na 12 maanden is dat bedrag dan €685,44 + €258.24 =€943.68.

Mijn voorstel was daarom aan de KPN.

Alles laten zoals het nu is (download 30Mbps, Upload 30Mbps) en het abbo per maand opzegbaar en schriftelijk vastleggen dat ik hier 2 jaar recht op heb.
In dat geval hoeft niemand te schuiven met geld en moeilijk te doen omdat het gewoonweg ook simpeler kan. :)
 
Up! Zie de RSS feed.... arme xs4all abo's, die gaan nu hetzelfde meemaken.
Lijkt er wel op dat KPN van jouw situatie geleerd heeft en ze gaat voorlichten wat er gaat veranderen. Ben benieuwd.
Denk dat er heel veel gaan lopen nu.
 
Ik mag het hopen dat de KPN er iets van geleerd heeft maar hopelijk ook de andere providers.
En het staat de xs4all klanten natuurlijk vrij om hun ervaringen over de migratie naar de KPN hier met ons te delen. :)
 
Probleem met die ‘All in 1‘ abo’s is dat je door de kat of de hond gebeten wordt. Prijzen liggen dicht bij elkaar (lees: net zo duur). Ergo: je kunt tegen de KPN zijn, maar Ziggo, T-Mobile doen hetzelfde… Als de KPN mijn XS4ALL vaste IP sloopt gaat het hele internet eruit… Dan nog alleen via mobiel.. We doen alleen nog maar wat surfen en e-mail..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan