Mogelijk 40 graden in Zuidoost-Brabant?: het wordt snoeiheet volgens MeteoGroup

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
798
Punten
113
Leeftijd
60
EINDHOVEN - Het wordt puffen, zweten, veel drinken en een schaduwplekje zoeken, want de temperatuur stijgt zaterdag mogelijk tot 40 graden in Brabant. Dat zei weerman Reinout van den Born van meteoGroup dinsdagochtend Op Omroep Brabant. ?Zaterdag wordt de topper van een zeer warme week.?

Volgens Van den Born kan het in Zuidoost-Brabant 39 of 40 graden worden. ?Het hangt wel af van het tijdstip waarop de zeewind invalt. Met de wind komt de verkoeling. Duurt het wat langer voordat de wind opsteekt, dan krijgen we te maken met de zeer hoge temperaturen.?

Onweersbuien
In de aanloop naar de snoeihete zaterdag krijgen we te maken met tropische temperaturen. ?Na een warme dinsdagnacht wordt het woensdag al zo?n 33 of 34 graden. ?Er steekt wel een stevige wind op?, aldus Van den Born.

Donderdag en vrijdag worden warme dagen met temperaturen tot 36 graden. Van den Born: ?Mogelijk ontstaat er lokaal een onweersbui. De kans daarop is niet heel groot, maar valt er een onweersbui, dan is het een flinke.?

Verslaggever Marieke Boerefijn reist door onze provincie en stelt de vraag: 'Hoe ga jij met de warmte om?'

Om alvast een antwoord te geven op een vraag die Marieke kan stellen:  Het zwembad staat gevuld met 6000 liter heerlijk gekoeld water, vandaag een nieuwe koelkast bijgekocht om deze vol te leggen, met water/fruit/bier!!!

De kamelen zijn hier in Almelo al uitverkocht.
Blij dat ik airco heb.  :rolleyes:

Ik ga ook mijn zwembroek maar eens opzoeken bij deze temperaturen wil ik weleens een baantje gaan trekken.

heb de zwembroek ook aan, neem zo op zijn tijd een frisse duik, pffff vervelend hoor zo'n zwembad in je tuin  :p :p :p

B.

airco aan is hier goed uit te houden
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

@Boets, ik geloof er niks van dat jij jou zwembroek aan hebt???!!! 

Sapphira ligt aan de waterkant te zonnen... :sex:

zwembroek gewoon aan hoor maatje. Zoals je weet ben ik gelukkig getrouwd enne  btw het is toch veel te warm voor al dat  :girl:. Sapphira mag gerust aan mijn zwembad liggen zolang ze haar handjes maar thuis houdt.

B.

bij het zien van Sapphira hoef ik niet meer , een beetje liggen soppen aan het rand van het zwembad, :rolleyes:

Gelijk de airco die nu toch op de zonnepanelen draait een graadje lager gezet .  :pfff:

Toch wel twee goede investeringen split level Airco van Samsung en zonnepanelen  heerlijk temperatuurtje in de woonkamer, 22 graden

Geen zwembroek en extra drinken nodig en liggen te okselklotsen

Pfffff.........wat gaat het toch snel heb ik sinds vandaag een nieuwe medewerkster staat ze al weer op internet.
Zal morgen wel even op het kantoor roepen. :biggrin:

Wij zijn hier ook gezegend, zou een 40 a 41 graden gaan worden zaterdag. Pfffff.

Als ik zo naar de radio luister, de laatste dagen, vraag ik me af, of Nederlanders idioter zijn geworden, nadat ik in het buitenland ben gaan wonen...  :confused:  :confused:
Er wordt gesproken over tropische temperaturen, en toch worden er in Utrecht een kleine miljoen mensen verwacht, bij de tijdrit van de Tour de France???
Je moet wel een echte liefhebber van wielrennen zijn, om niet naar het strand te gaan...
Vooral ook, omdat afgeraden wordt alcohol te drinken... Omdat dat je "beoordelingsvermogen" zou beinvloeden...  :confused:
Als je in die warmte zo'n drukke stad opzoekt, zou het misschien een positieve zaak zijn, als je
" beoordelingsvermogen" door een lekkere slok Heineken op het rechte pad gebracht wordt...

Aangezien op dit forum hoofdzakelijk verstandige landgenoten zitten, zal ik er wel weinig tegenkomen onder de Domtoren....
Sterkte, en geniet met mate van zon en alcohol, maar met volle teugen van luchtig geklede vrouwspersonen,
Gr. George

Hahaha, nou als het al pers? zou moeten dan kijk ik de Tour de Zweet wel op de TV maar zelfs dat zal niet gebeuren.
Lekker binnen zitten, Westmalle dubbel met Grenadine erbij en genieten maar bij de frisse lucht.:biggrin: :biertje:

@Marie
Ze hadden het over het nuttigen van alcohol oa bier  , en dan heb jij het over Heineken?????? Uiilenzeik smaakt beter.

:bier: Het begint met een G en eindigt op rolsch
:bier: Het begint met Hertog en eindigt op Jan
:bier: Het begint met een T en eindigt op rappist
:bier: Het begint met een T en eindigt met ripple,
:bier: Het begint met een W en eindigt op estmalle dubbel met Grenadine  :rolleyes:
Duidelijk

citaat:

Aangezien op dit forum hoofdzakelijk verstandige landgenoten zitten, zal ik er wel weinig tegenkomen onder de Domtoren....
Meen je nou serieus dat jij onder de domtoren gaat staan? :stupid: :stupid: :stupid: :stupid:

Ik ken ook nog:
:biertje: Het begint met G en eindigt op ulpener
:biertje: Het begint met B en eindigt op rand

En dan ken ik er nog eentje wat met B begint maar dat komt uit Brabant en dat is waterbier dus dat hoort niet bij de echte biersoorten thuis. :biggrin: :) :p

Als ik uit mijn hart spreek, zou ik opmerken, dat er tussen " verstandige landgenoten" op dit forum, enkele zitten, zonder goede smaak....  :-\

Die zouden moeten verkassen naar Finland, waar je 70 vreemde soorten bier in de schappen tegenkomt, maar een van de meest verkochte merken op de wereld juist weer niet.... Tot mijn grote spijt!!!

Maar ik houd deze beoordeling maar voor me.... Want over smaak valt in feite te twisten, maar daar is het nu te warm voor....  :pfff:

Ik heb over de hele wereld vele " klap in de nek"-soorten bier gedronken, maar blijf Heineken toch het beste vinden, wil ik wel nog even als mijn mening kwijt...

@Matrix: je bent nog erg scherp, voor je leeftijd....! -Wat betreft je opmerking over mij en de Domtoren.... Carillion muziek werkt op mijn zenuwen...., Prettig weekend, en een smakelijk pilsje, ieder naar eigen smaak, gr. George

Ik ben ff de weg kwijt mannen!!! Nou lees ik zojuist op teletekst dan het komende nacht ( nu dus! ) ,dat het vlak boven de grond kan gaan vriezen????  :confused:

Wat is er met het weer/klimaat aan de hand, een verschil van 40 graden, vergeleken met vorige week!!!! 

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p480x480/10660305_539694429498250_1507383690123936731_n.jpg?oh=5ee1012e9cdffcaab4844212ec827e56&oe=5615C986

Nachttemperatuur was vorige week toch geen 40 graden  ???? dus niet overdrijven Freggel1!!!! Maar wel .

Frweber , die is voor Marie

@frweber & @matrix: Of het nu onder de noemer "uilezeik" of " paardepis" is, voor mij blijft Heineken het lekkerste bier.

In een redelijk ver verleden werd ik eens uitgedaagd door onze kapitein, uit 6 verschillende glazen bier, Heineken eruit te pikken.
Dat werd ook nog eens geblinddoekt gedaan, omdat ik, bij een eerdere whiskey proeverij, ervan beschuldigd werd de merken op kleur te herkennen....
Volgens betrokken, zeer eigenwijze kapitein, zou ik het niet eens proeven, als er een glas met water tussen het bier zou staan....
Ik won de weddenschappen, maar wacht steeds nog op de dozen bier, die er op stonden...

Ik durf te betwijfelen, of jullie, bierdrinkers, eenzelfde test met goed gevolg kunnen doorstaan.
Daarbij sluit ik wel deelnemers uit, die grenadine door hun brouwsel mengen.... Dan is het al geen " bier" meer...

Wij hebben wel smakelijk om je foto kunnen lachen, Frans, ???
Gr. George

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan