mogelijkheden dm8000

J

jeeper2

Ik overweeg een dm8000 aan te schaffen. (originele)
eerst dacht ik een mediacenter in combinatie met mijn dm800 te gebruiken maar ik denk dat ik goedkoper en vooral handiger af ben met een dm8000HD
toch heb ik een paar vragen aan de huidige gebruikers.
dit is wat ik graag zou willen;
1; dubbele tuner + kabeltuner ->werkt dit in Belgi? op analoge kabel van Telenet?
2; Blueray/dvd lezer ->heb ik hiervoor een extra fan nodig? Ik heb liever niet te veel lawaai
3; harde schijf 2TB (iemand een idee welke best geschikt is ivm lawaai?) extra fan nodig?
4; kan ik een film bekijken die met een pc op usb stick werd gezet?
5; kan ik online een film bekijken die ik huur van een of andere website (legale verhuur van films voor pc) ik veronderstel dat ik wel het draadloze toetsenbord zal nodig hebben.
6; kan ik opnames kopieren naar mijn pc of naar een usb stick?

hoe zit het verder met het vastlopen van het toestel? Ik heb momenteel een dm800 clone en ik heb daar nogal wat last van. Ik had vroeger een van de eerste originele dm800Hd en ook daar had ik last van vastlopen en zeer warm worden.
met de 800 kan je normaal ook wel een harde schijf gebruiken maar dat doe ik niet ivm het vele vastlopen.

verder heb ik wel wat kennis van dm, ik krijg er dus wel een image enz in
 
Op de meeste vragen een JA, behalve voor de fan en de analoge kabel. Er kunnen zo zonder meer een DVB-S (satelliet) tuner en een DVB-C (kabel) tuner in de dm8000. Er zitten standaard al 2 satelliet tuners in en je kunt er minstens nog 2 andere bij nemen. Echter of een DVB-C tuner ook werkt met de analoge kabel in Belgi? weten we niet. Een extra fan is niet pers? nodig, maar beter is het wel. Wij hebben een 120mm fan (is wel groot) er in gezet; wel een 4 pins fan, en kunnen deze prima via de plugin fancontrol2 van joerg prima regelen. Deze fan zit uiteraard niet op de plaats waar de fan normaal zit (voor foto's van onze fan kijk hier).

Wat het opnemen/afspelen van al dan niet gehuurde films is het een kwestie van je PC goed mouten in je dm8000; hetzelfde geldt voor een - op je dm8000 - aangesloten USB.
Ja je kunt dus een interne harddisk hebben, een of meerdere usb's aangesloten en die gebruiken. In goede images worden deze automatisch goed gemount. Verder kun je allerlei andere harddisken die zich in je lokale netwerk bevinden mouten in je dm8000 zodat je deze via je dm8000 kunt benaderen. Kijk wel uit met de aanschaf van harddisken en blue ray/dvd spelers want niet elk merk/type zal in je dm8000 werken. Voor meer informatie hierover kijk op het forum of de website van Dream Multi Media: hier of hier
 
1; dubbele tuner + kabeltuner ->werkt dit in Belgi? op analoge kabel van Telenet?nog op te lossen
2; Blueray/dvd lezer ->heb ik hiervoor een extra fan nodig? Ik heb liever niet te veel lawaaiBlue ray komt er in, alleen weet ik nog niet welke dat moet worden
3; harde schijf 2TB (iemand een idee welke best geschikt is ivm lawaai?) extra fan nodig?extra fan komt er in elk geval, misschien eentje van astrasat die voor DM dient? zijn er trouwens harde schijven die niet geschikt zijn voor DM of beter nog schijven die zeker wel goed zijn en niet te luidruchtig
4; kan ik een film bekijken die met een pc op usb stick werd gezet?opgelost, ik weet ondertussen hoe het moet
5; kan ik online een film bekijken die ik huur van een of andere website (legale verhuur van films voor pc) ik veronderstel dat ik wel het draadloze toetsenbord zal nodig hebben.you tube kan, maar een website raadplegen? Ik heb ooit nog eens met een dm600 proberen te streamen, dat was toen een ramp. lukt dit vandaag de dag beter?
6; kan ik opnames kopieren naar mijn pc of naar een usb stick?opgelost, hier weet ik al hoe het kan.

Bedankt voor de info.
ik ben ondertussen al wat verder op zoek gegaan, helaas is mijn Duitse kennis evengoed als Chinees. Daar kan ik dus helaas niks verder mee.
Zit uw fan niet op de plaats waar normaal de dvd speler komt? of zie ik dit verkeerd?
Ik heb me al een jaar wegens tijdgebrek niet meer met al deze toestanden beziggehouden. De parate kennis is dus wat verloren gegaan.
 
Voor in te bouwen apparaten: raadpleeg de eerder door ons genoemde webpagina's.
Streamen zoals van youtube gaat prima; je hebt zelfs een duitse plugin waar (toegang tot) youtube in zit. Je kunt ook e.e.a. op PC zetten en probleemloos op je dm8000 bekijken zonder te kopi?ren.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan