Momenteel diverse torrentsites gesloten na de actie van Brein.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Na een aktie van brein 9 februari 2006 gericht tegen de Torrentsite "dikkedonder' zijn enkele andere sites op voorhand al gesloten of verhuist naar een andere server.

Enkele Quotes van torrentforums

"09-02-2006 -
De Stichting Brein heeft in samenwerking met Justitie en Politie vandaag donderdag 9 februari
een huiszoeking gehouden in mijn woning.
Ze hebben alle apparatuur die in verband stonden met de DDT server in beslag genomen.
De server waar de Tracker op draaide is ook weg.
De gezelligste Tracker van Nederland is nu verleden tijd.

Iik zeg alvast bij deze dat wij niet meer terug komen onder welke naam dan ook.
Ik wil alle leden bedanken voor de leuke en vooral gezellige tijd die we de afgelopen jaar hebben gehad.

Mensen BEDANKT voor alles"

Tasty torrents is momenteel ook weg, en op dit moment is ook BCrelease naar een niet nader te noemen adres aan het verhuizen, forum ligt momenteel ook plat.

Verder is weer te lezen:

Rechtbank Frankrijk: uploaden legaal

Uitgegeven: 10 februari 2006 09:43
Laatst gewijzigd: 10 februari 2006 09:57

AMSTERDAM - Een rechtbank in het district Parijs heeft geoordeeld dat het delen van muziek- en filmbestanden via peer2peer hetzelfde is als het maken van priv?-kopie?n. Dit is volgens de Franse wet toegestaan. Het is voor het eerst dat een rechtbank zowel het uploaden als downloaden legaal verklaard. De rechtbank in Frankrijk lijkt daarmee geschiedenis te schrijven, aldus Webwereld.

De zaak kwam aan het rollen in september 2004. Op de computer van Anthony G. werden toen 1875 mp3- en divx-bestanden aangetroffen na een inval. De Franse muziekindustrie diende vervolgens een aanklacht voor 1212 nummers in.


Anthony werd bijgestaan door de Association of Audionautes (ADA), een organisatie die zich richt op de verdediging van claims van de muziekindustrie. de ADA heeft in het verleden al viermaal vrijspraak gekregen voor het downloaden van bestanden, maar niet eerder werd uploaden ook legaal verklaard.

Overigens is in de zaak van Anthony hoger beroep aangetekend. De ADA verwacht in het hoger beroep een gelijke uitspraak

(nieuws over Kazaa blijkbaar)

Al met al weer het uploaden wat aangepakt wordt, het bericht wat vanmorgen op teletekst te lezen was is helaas weer weg, maar daar stond in te lezen dat bij de eigenaar van Dikke Donder zijn auto en nog wat andere spullen in beslag genomen zijn, en dat men samen met de uploaders voor een waarde van ?220.000 aan dvd's en software had.

Hoelang nog?
 
De Stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland (Brein) heeft beslag laten leggen op servers van de website Dikkedonder.nl. De auteursrechtenorganisatie heeft ook beslag gelegd op de auto en de bankrekening van de eigenaar van de website. De illegale website had volgens Brein ongeveer zesduizend geregistreerde gebruikers.

Brein schat het bedrag van de in beslag genomen zaken op meer dan tweehonderdduizend euro. Brein voert sinds vorig jaar campagne tegen illegale zogenoemde p2p-sites. Volgens Brein hebben sindsdien zestien sites hun activiteiten gestaakt. Uitwisseling van auteursrechterlijke beschermde bestanden via deze sites vormt volgens Brein een aanzienlijk financieel risico voor het bedrijfsleven. De sites bevatten een gratis aanbod van films, muziek, games en software. [Novum/Radio.NL]
 
Het is jammer dat je niet een antilaster campagne mag doen, bv een oproep om www.brein.nl elke keer onderuit laten gaan oid....

Maar dat mag niet he....


G
 
BiG_G zei:
Maar dat mag niet he....


G

Er zijn zoveel dingen die niet mogen!

Maar, wat zijn het eigenlijk? , instellingen net als brein liggen mensen iets wat men samen wil delen af te pakken, tenminste dat is mijn gedachte.

Er is al eindeloos over gediscussi?erd en dat zal altijd wel zo blijven.

Maar ik zie het op dit moment zo dat men hier in dit "nederlandje' alles aan het doen is om ons als werkende mens alle plezier te ontnemen.

Maar dan hebben ze met mij al een probleem....

Maar afijn dat is mijn gedachte hierover, ik sta er toch al van te kijken dat dit alles toch nog steeds kan ( mogen niet want dat is allang afgelopen! ) :confused:

Tumme als iets niet mag, breng dan ook niet de middelen op de markt waar het mee kan!!!

Dan moet men ook stoppen met "buma stemra" op lege cd's / dvd's, en ook met de verwijderingsbijdrage op dvdbranders, computers en al dat ander spul waar dit allemaal mee te doen is!

Een brommer mag toch ook niet over een bepaald decibell meer komen? Sluit dan de fietsenmaker zijn tent ook maar!

Pffffttt... moet ik nog door gaan?
 
Neu, je hoeft niet door te gaan... Denk dat iedereen er wel overeens is.

Tracker in het buitenland openen, dan heeft Brein niets meer te doen...


G
 
zo lang ze maar niet aan de nieuwsgroepen komen.
zoals bv newsleecher.
enz enz.
 
Ik heb geen idee hoe het werkelijk geregeld is.
Maar ik heb ooit eens horen zeggen of gelezen dat stichting brein helemaal geen partij is.
Dat zou betekenen dat deze stichting weliswaar namens de industrie zou mogen spreken (als woordvoerder dus), maar niets in beslag zal mogen leggen.
Dat in beslag leggen moet dan dus gebeuren door (??n van) de bedrijven in die industrie, en niet door brein.

Het is dus te hopen dat er een hele goede advocaat ter zijde zal staan voor die'n dikke donder.
Maar dat is nou juist waar een dergelijke brein-mafia sterk in is.
Ze hebben belachelijk veel geld (en middelen) van de industrie ter beschikking zodat ze het heel lang kunnen uithouden tegen de gewone man.
Die zal dan dus eieren voor zijn geld kiezen en gaan voor de schikking die hem zal worden aangeboden.
Inclusief de schandpaal waaraan die gewone man genageld zal gaan worden.
 
Voorzover ik weet ben je behoorlijk aan het goede eind.

Het is maar een stichting... met veeeeeeel geld en middellen. Denk nu niet dat de muziekindustrie hier nog wat van terugziet.



G
 
Nou snap ik een ding niet.
We hebben het over de stichting brein.
En de link die je geeft is een BV brein.
Nu zijn een stichting en een BV twee verschillende rechtvormen.
Je kunt dus kiezen tussen een stichting en een BV, maar niet beiden tegelijk!
Overigens is een stichting een vieze construktie want daar is niemand hoofdelijk aansprakelijk.
En BV's zijn beroemd om hun constukties waarbij BV's leeggemaakt worden, zodat ook niemand aangesproken kan worden.
Een stichting heeft echter geen enkele opsporingsbevoegdheid.
Justitie wel, maar geen verplichting.
Als ze opsporen dan zitten er waarschijnlijk wat stromannen of politieke vriendjes in de buurt.
Als echter de gewone man via internet gewoon opgelicht wordt, dan duikt de opsporing gewoon weg!
Dat was deze week op tv te zien!
Grtz.
 
Brein pretenteerd een stichting te zijn en draagt dit ook uit. Als nu blijkt dat ze (tevens) een B.V. zijn dan klopt er iets niet.

Maar ik heb ooit eens horen zeggen of gelezen dat stichting brein helemaal geen partij is.
Correct, dat was af te leiden uit een uitspraak van een rechter betreffende het verstrekken van NAW gegevens van providers aan "rechthebbenden".
De rechthebbende is degene bij wie het auteursrecht huist, dus de softwarefirma, muziek-uitgever of film-uitgever.
In elk geval niet bij Brein want die zijn geen rechthebbende, doch slechst een belangenbehartiger van rechthebbenden en da's juridisch toch even iets anders.
Van de andere kant is het wel link, want zij spreken uit naam van de rechthebbende in veel gevallen, althans als je tegen ze in gaat middels een rechtszaak, zullen ze dit geheid wel gaan aantonen.
Immers, de rechthebbende is al lang blij dat men zaken aanpakt en Brein is ook niet gratis dus daar betalen ze zelf aan mee.

Aldus kom je in een evt. rechtszaak tegen Brein vrijwel zeker tegenover zowel Brein als de rechthebbende te staan en zul je het onderspit delven, om nog maar even niet te discussieren over eventuele kosten die een rechtszaak tegen zo'n organisatie met zich meebrengt.

Idem met de stichting Thuiskopie, die nu gelukkig wel onderzocht gaat worden naar ik uit geruchten vernam, maar die feitelijk ook illegaal (is dus ook diefstal) heffingen op lege media legt die de klant moet betalen terwijl het niet bewezen is dat ook -elke- klant deze media voor muziek of film gebruikt.

Daarnaast is het plaatsen van eigengemaakte films op lege media niet te belasten door Thuiskopie, noch als je de lege media alleen voor backups gebruikt. Op die manier gebruikt, betaal je dus kosten waar je geen baat van hebt. Dat is hetzelfde als iedereen wegenbelasting zou moeten betalen terwijl een hele doos mensen gewoonweg geen auto heeft maar wel een rijbewijs.
Ik noem het pure diefstal.

Als laatste blijft het verboden om software te kopi?ren voor eigen gebruik (auteurswet, copyright). Feitelijk is dat ook deels strijdig met de heffing van Thuiskopie, aangezien die heffing net bedoeld en opgelegd is vanwege het zogenaamde "verlies aan inkomensten auteursrechten" en er is nooit gesproken over "uitgezonderd software" integendeel zelfs, die klaagden tot voor kort nog het hardst.
Dus tegen die firma is wellicht nog wel een zaak te beginnen, maar da's net zoals een zaak beginnen tegen C+... kosten, advocaten, procedures, gaat jaren duren.... tegenwoordig denken rechters vaker "in het belang van" dan dat ze de daadwerkelijke letter van de wet opvolgen etc. etc.
Mij niet gezien dus.

V.w.b. dit soort zaken kunnen we feitelijk dus beter in Frankrijk wonen.:)
 
Maar eh, bt.
Dan blijven we met de vraag zitten: wie is brein?
Zoals ik al zei is het wettelijk alleen maar toegestaan 1 rechtsvorm te hebben.
Hebben we een brein BV dan moet die bij de kamer van Koophandel staan ingeschreven met een eigenaar (stroman).
Bij een stichting heb je een (benoemd, niet gekozen) bestuur, dat eigenlijk geen eigenaar is, als ik me goed herinner.
Kortom, brein bv is andere rechtspersoon dan stichting brein, of vereniging brein (ook weer een rechtspersoon).
Natuurlijk kun je door stomannen overal in zitten.
Verder is iedere burger automatisch een natuurlijke rechtspersoon.
Grtz.
 
Er is idd een bedrijf met de naam Brein in de buurt van Enschede.

Stichting Brein: Anti Piracy.

(Kom op boyzzz, waar hebben we nou Google voor???)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan