Monoblok

V

vdsj

Heb een monoblok geinstalleerd op een Strong schotel van 90cm en heb goede ontvangst op Astra en Hotbird? Maar een vraagje :
er wordt steeds gezegd richt uit op Hotbird en je hebt vanzelf ontvangst op Astra dit was bij mij niet het geval ik ben een beetje moeten terugkeren in de richting van Astra om hierop ontvangst te hebben met als gevolg dat de signal level op Hotbird nu merkelijk lager ligt dan eerst. Is dit normaal of moet ik verder uitrichten ( eventueel de elevatie en of de lnb vooruit of achteruit enof omhoog of omlaag zetten ) ?

Dank voor de antwoorden

Hoeveel is merkelijk lager ? In procent ? Eens je boven de 70 procent ontvangst zit zou ik hem laten staan. Perfect krijg je het toch niet met een Monoblock

heb dit pas gedaan bij een kennis van mij
had ook dat probleem (nouja probleem)
heb net iets terug tussen de astra en hot gezet en schotel iets omhoog gekanteld
signaal is nu dik 4,5 dus goed
ik zit zelf ook op 4,5 en heb altijd goed beeld.

Een monoblock is altijd een compromis. De fabrikant kan nooit weten hoe groot de schotel is en waar die op de wereld geplaatst wordt. Dus is de afstand tussen de lnb's een gemiddelde van wat het meest voorkomt. Dus is de kans groot dat het niet zo'n goede ontvangst wordt als 2 losse lnb's.

Maar de Astra heeft een erg sterk signaal. Dus zet het monoblock eerst goed op de Hotbird, en neem dan de Astra erbij.

Maar hoort dit niet bij: DuckForum > DIVERSEN > Schotel(afstelling), LNB, DiSEqC, e.d. ???

90cm is nou eenmaal te groot; een monoblock "doet" het in schotels tussen de 64 en 90cm, maar echt goed in een exemplaar van 78/80cm.

Heel erg leuk is dan ook dat alle arabische handelaren op de zwarte markt, en elders, altijd een monoblock in kombinatie met een echte waaibomen Golden Interstar 100cm verkopen om de Astra en Hotbird te ontvangen, ondr het motto: "hoe groter hoe beter".

En al die arme klanten maat aan die schotels draaien, gniffel, gniffel.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan