motech sg 2100

D

duco

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn moter, hij is van de week door de harde windplotseling naar hetvolledige oosten gaan staan!

Heb geprobeerd om op de moter hand matig op de moter te bedienen, werkt helaas niet je hoort hem allen maar klikken!

Heb ook nog geprobeerd te reseten echter oon zonder resultaat!

Heb de moter al op gegeven, alles er al af.

Of heeft iemand nog een wijze raad!

mvg marc

 
hoi,.

het resetten moet op de disecq motor gebeuren.

aan de onderkant ervan zit een klein gaatje naast een vd beide lampjes/drukschakelaars.

je kunt daar met een dun voorwerp bv een speld de motor resetten.

hou deze reset wel ca 4 seconden vast.

als het goed is kun je nu weer draaien.

controleer gelijk al je F conectors of ze niet per ongelijk eruit geschoten zijn of kortsluiting maken door het omwaaien.

ik hoop dat het je probleem oplost

 
De moteq is niet de hoogst haalbare kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook naar.

Dat klikken wat je hoort, is waarschijnlijk een slippend tandje van een van de tandwielen.

Daardoor zal je motor dus ook niet meer draaien.

Het enige dat je zou kunnen proberen, is met een gelijke, stevige kracht je motor over dat zwakke punt heen terug te duwen.

Ik bedoel dus dat je niet moet gaan rukken aan dat ding want dat gaat je probleem alleen maar groter maken.

Als je heel veel mazzel hebt doet ie het daarna weer.

Ik ben bang dat je hem inderdaad moet opgeven, maar je kunt het altijd proberen.

 
De moteq is niet de hoogst haalbare kwaliteit
Welke is dat eigenlijk wel? De enige andere die ik persoonlijk ken met Usals is de Stab. Deze ziet er echter uiterlijk kwalitatief niet beter uit.

Voor de prijs van zo'n Stab heb je echter wel 2,5 Moteck en dat scheelt.:)

 
niet zo negatief Mas3..

mijn reply refereert aan een veel voorkomd probleem met een moteq,

ik heb het zelf onlangs mogen beleven.

 
weet iemand tot hoe groot de schotel max mag zijn om naar behoren te werken met een Diseqcmotor en of het gewicht van de schotel ook een rol kan spelen, Ik probeer te draaien vanaf Turksat 42 graden oost tot Hispasat 30 graden west, ik gebruik een ovale Triaxschotel van 1 meter hoogte en 86 cm breedte ,is deze afmeting genoeg, dank je en groertjes .

 
Normaliter op de Moteck is de maximale schoteldiameter 1 meter. De maten die jij noemt doen mij denken aan de 88cm Triax schotel en die moet hij goed aan kunnen.

Ik heb namelijk dezelfde er op hangen. Daarnaast zijn de Triax ook niet zo zwaar.

 
I stand corrected, xgabox !

Zoals je ziet kwamen onze antwoorden vrijwel gelijktijdig, jouw antwoord was me gisteravond niet opgevallen.

Ik heb mijn "wijsheid" van een moteq exemplaar van een aardige tijd terug, wellicht gaat het nu om een moderner type waar een dergelijke reset mogelijkheid inzit.

Weet jij of het ding waar jij recent mee te maken had ook klikte ?

 
Bedankt voor de reacties,

reseten heb ik al op de moter gedaan, en ook al de moter terug gedraait met behoorlijke kracht!

Nog een vraag mag ik op de moter ook 13.8 spanning vanaf een voeding zetten om zo nog wat te kunnen proberen in de bankschroef?

mvg marco

 
Ik zou dat eigenlijk niet doen. Met kracht terugdraaien was ook al niet zo'n goed idee.

Normaliter lukt het wel eens om een andere ontvanger er op aan te sluiten en dan te kiezen voor "goto 0" en daarna "recalculate" dan wil hij ook nog wel eens goed gaan.

Bankschroef... nja... da's ook een methode om een nieuwe aan te schaffen lijkt me.:)

 
Dat klopt Mas3.

ik had ook een storm uitval. dwz de tegelvoet was met alles omgevallen en de arm was een tandje opgeschoven en zat vast,

zodra ik de O stand drukte op de motor zelf gaf ie enkel een "klik".

dit was ook zo via de dreambox bij het veranderen vd sat postitie,

na het resetten op de motor( enkele seconden vast houden, anders reset ie niet)

liep alles weer.

 
btw .... in de bankschroef gaat ie echt ter ziele.

mocht er helemaal niets meer gaan, 50 euro en je hebt een nieuwe.

 
Dank je Black Tiger voor je antwoord ,het is echt niet gemakkelijk om de schotel perfect uit te richten, ik ben al 3 volle dagen bezig, 100 maal hoge ladder op en af, heb nu zowat overal ontvangst ,behalve op Badr 26 Oost, Amos 4,4 West en Nilesat 7,5 West ,maar dat zal wel aan de grote van de schotel liggen denk ik

 
Graag gedaan.

Overigens weet ik niet hoe groot de schotel moet zijn voor de Badr en de Amos, daar zou ik eens met mijn schotel naar toe moeten draaien om te zien of die het ermee kan redden. Dat is ook een ofwel 88 ofwel 1m van Triax.

Echter voor de Nilsat op 7,5 west weet ik uit mijn hoofd al dat je daar het meeste niet van zult ontvangen met een 88cm, zelfs op een 1m is dat nog een probleem.

Ik heb ooit een Echostar 1.50m gehad en daar was het signaal wel op te vangen. Nilesat is echt moeilijk, althans van mijn positie uit sowieso.

 
Jongens bedankt voor de reatie,

maar met de bankschroef bedoel ik echt niet dat ik de boel wil vermoeren maar aaleen ff testen zodat ie wat stevig zit.

Maar nu mn vraag kan ik er zo spanning opzetten?

mvg marco

 
coaxje knippen en lekker mee naar binnen nemen, vergeet die bankschroef. :biggrin:

 
Hallo,

Zonet de moter uielkaar gehaald, wormwiel zet hem vast in plastic grote tandwiel.

Ik denk dat hij zijn eindstand niet weet!!, zo te zien kan hij dat weten door de kleine switt onder de plastic tandwiel!!

Wie heeft hier ervaring mee!!

moter is overigens 2 jr oud!

gr marco

 
Ik heb het ding nooit open gehad. Wel bij zo'n staafmotor ehmz... polarmount of hoe heet zo'n ding? Die had ook een klein apart dingetje waarmee hij aangaf dat hij aan het einde van zijn latijn was na een x aantal omwentelingen.

Maar hoe je dat verder af zou moeten stellen is mij een raadsel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan