- Waarderingsscore
- 1.454
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
De Moteck SG-2100 en de Stab HH-120 zijn volgens mij al alles in 1 inclusief positioner. Zij worden gestuurd door het diseqc/usals signaal.Of deze zonder positioner kunnen werken weet ik niet.
Een Dream heeft geen ingebouwde positioner, een @sat bijv. ook niet, maar deze motoren werken hier prima mee.
Wel moeten de mensen ermee opletten dat er inderdaad Usals ondersteuning in zit. Ik heb er namelijk eentje hier gehad, dat was een zuivere copie van de Moteck SG-2100, maar dan dus met een andere naam.
Het ding was niet op juiste wijze aan het draaien te krijgen, ofwel 1 kant op maar dan ook in een keer helemaal tot het einde, ongeacht de keuze, ofwel hij deed niks.
Na goed nakijken bleek deze geen Usals ondersteuning te hebben en daarin lag dus de oorzaak.
Er zijn inderdaad meer mensen die liever niet voor een Moteck of Stab kiezen voor dezelfde redenen als jij, en het is goed als mensen er even bij stil staan wat ze willen.
Persoonlijk zou ik ook adviseren, ondanks wat in de handleiding staat, wil je groter dan 1.10 ga dan ook gelijk voor iets van 1.40, 1.50 of groter en dan met een staafmotor.
Jaeger is wat dat betreft een zeer gerenommeerd merk wat al jaren op de markt is.