mounten nas

H

Houtjez

wie kan mij helpen hetzij via een script wat ik met dcc in de dm800 kan zetten hetzij met het menu via de afstandsbediening. Het gaat over een DM800 sinds 2 maanden binnen en met enigma2 v2.8.3 image erop. Via dreamboxedit heb ik de zenderlijst erop gezet en via dcc kun je ook veel heb ik gezien. Nu is scripten al niet mijn beste kant en zeker niet met Linux. Ik wil mijn nas ( zyxel nsa220) mounten naar de dm800 , ik zie in verbindings beheer in de dm800 wel de nsa220 server en de share(movie) staat er ook met een groen vinkje bij cifs ook het ipadres is goed( static ip van de nas) ook de user is aangemaakt op de nas en het wachtwoord is ook ingevuld. Het rode kruisje in de verbinding blijft wat ik ook probeer. Graag hulp.
 
NAS kun je het beste via nfs mounten. We kennen die image niet (wij hebben OoZooN experimental image in flash), maar kijk eens of je /etc/auto.netwerk zit staan zo ja zet daar dan eens in:

NAS1 -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.100:/movie

aangenomen dat je NAS als ip heeft:192.168.1.100
en dat je een directory hebt de movie heet (onder / of via een symlink)

Daarna box herstarten en voila....

Overigens scripten hoef je niet zo vaak, eigenlijk helemaal niet.
Gewoon FTP'n (bestanden versturen, ontvangen, verwijderen van/naar je box) en telnet is voldoende.

Overigens voor een DM800 is het zeker aan te bevelen een USB stick te gebruiken en daar het nodige op te zetten (swapfile (afhankelijk wat je allemaal doet), picons, etc). Je harddisk in je box wordt dan niet zo vaak aangeroepen. Als je dan toch een USB stick er aan hebt hangen probeer dan ook eens Barry Allen plugin, dan kun je meerdere images op je DM800 (usb stick) zetten en dus multiboot.
 
eendenteam;207205 zei:
NAS kun je het beste via nfs mounten. We kennen die image niet (wij hebben OoZooN experimental image in flash), maar kijk eens of je /etc/auto.netwerk zit staan zo ja zet daar dan eens in:

NAS1 -fstype=nfs,rw,soft,tcp,nolock 192.168.1.100:/movie

aangenomen dat je NAS als ip heeft:192.168.1.100
en dat je een directory hebt de movie heet (onder / of via een symlink)

Daarna box herstarten en voila....

Overigens scripten hoef je niet zo vaak, eigenlijk helemaal niet.
Gewoon FTP'n (bestanden versturen, ontvangen, verwijderen van/naar je box) en telnet is voldoende.

Overigens voor een DM800 is het zeker aan te bevelen een USB stick te gebruiken en daar het nodige op te zetten (swapfile (afhankelijk wat je allemaal doet), picons, etc). Je harddisk in je box wordt dan niet zo vaak aangeroepen. Als je dan toch een USB stick er aan hebt hangen probeer dan ook eens Barry Allen plugin, dan kun je meerdere images op je DM800 (usb stick) zetten en dus multiboot.

Heb nog even gekeken het betreft de image van newnigma versie 2.8.3
waar zie je dat auto.netwerk kun je dit ook bewerken met dcc? dat wil ik wel eens proberen
 
Hangt van je image af of die een auto.netwerk gebruikt
kijk eens via menu-applicatie-download (groene knop) of je dan bij extensions een mount manager kunt downloaden. Zo ja dan doen en dan gaat het veel gemakkelijker.
Anders een andere image er op zetten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan