MPEG2 capturing via SCSI

S

Stingertje

Bestaat er nu al een proggie die de stream tesamen opneemt in 1 bestand (audio + video) en waarvan dat bestand dan nog eens goed compatible is met andere software, bijvoorbeeld software waarmee je DVD kunt mee bewerken.

Thanks,

stingertje

 
Probeer dvb2000 recorder eens, die produceert 1 bestand die je kunt kijken met dvd soft.

 
ik ben inmiddels ook een beetje aan het streamen geslagen via scsi machtig mooi maar dat proggie dvd soft heb ik nog niet kunnen vinden dus kan ik wel streamen maar het alleen niet afspelen dat is jammer en kun je deze files ook omzetten naar svcd dan zou het helammal mooi zijn

wat is de wereld toch mooi met de nokia

 
DVD soft is een algemene term, die slaat op de diverse software pakketten die MPEG2 (en 1) weergeven op je computer scherm.

Doe maar es een saerch op een willekeurige zoek machine naar de woorden "mpeg2 player".

Dan moet je voorlopig weer ff vooruitkunnen

 
ik heb inmiddels het proggie power dvd gedownload en ik moet zeggen dat het perfect gaat dat afspelen er zaten alleen wat digitale blokken in maar dat kan aan het orgineel liggen ik heb niet zo'n geduld dus tijdens het streamen was ik ook andere dingen aan het doen het is tennslotte experimenteel maar het ziet er veelbelovend uit nu nog proberen om te zetten naar svcd op een cd rw en dan in de dvd speler met die scsi gaat er echt een mooie wereld open

hou jullie op de hoogte

groeten herbies

 
het streamen gaat niet fijlloos ook als ik de pc met rust laat

dus pentium 2 350 is mischien te traag of de harde schijf houd het niet bij ik krijg teminste foutmeldingen van data los

ben ook aan het proberen geweest om het op cd te zetten dit wil niet omdat adaptec zegt dat het geen goed formaat is ik heb het om proberen te zetten met het proggie PVAStrumento.exe

maar dan word het nog niet herkend moet ik nu nero burning rom gebruiken of winon cd het probleem is dat deze twee adaptec direct cd niet verdragen zodat mijn comp niet meer opstart maar ja wat moet dat moet

 
Je meld niet hoe je het wilt hebben op cd.

Wil je videocd/svideocd/minidvd ?

Ik ga er vanuit dat je videocd wilt, dan zal je eerst de boel om moeten zetten naar die standaard.

Programma's die je daarbij kunt gebruiken zijn: flaskmpeg en tmpgenc.

 
s vcd is mischien wel het mooiste maar vcd kan ook die proggies heb ik al maar nu de instellingen nog flas k is wel een van de wijnige die de stream wil lezen kan flas k en tmpgenc achter elkaar aan werken en moet je dan nog veel instellen ik heb al wel een faq gevonden met flas k en een ander proggie maar dat moet gepatchd en dat lukt niet bij mij ik heb nog wel wat te experimeneteren vrees ik

groeten herbies

ps sorry voor de late reactie maar ik had de posting gemist in de nieuwe postings van de dag

 
bij flas k loop ik gelijk al vast daar moet je een uitvoerformaat kiezen bij de 0.6 versie kun je kiezen tussen drie opties maar niet tmpgenc ik heb dus mischien een plugin nodig of kan ik daar avi kiezen want de optie bbmpeg doet er weel heel lang over echt uren en uren over 5 min video

help

 
Hoe lang het met bbmpeg duurt hangt af van hoe snel je pc is. 5min duurt bij mij ongeveer 20min omzetten.

Je kunt ook naar avi en dan in tmpgenc verder.

Daarmee krijg je betere sync als met bmpeg.

 
Tsjonge 20 min encoden voor 5 min video is wel bloedje snel hoor..:) m'n PIII 500 doet daar toch nogwel een uurtje over...

@Herbies

Als je één goede mpeg2 file hebt (opgenomen via scsi) en deze is goed aftespelen in bijv, WinDVD dan is de source goed.

Je zou in TMPgenc bij 'enviromental setting' onder de tab VFAPI plug-in de priority van mpg files wat hoger kunnen zetten, van -2 naar 0 bijv.

In het hoofdscherm moet je nu de eerste frame van je file zien, dan pas kan je gaan encoden.

Voor VCD laad je onder settings 'Video CD (pal).mcf' dan heb je direct de juiste instellingen voor een goede mpeg1 file welke door een standalone DVD speler kan worden gelezen.

Wil je er een XVCD van maken, laad dan onder settings eerst 'Video CD(pal).mcf en laad dan 'unlock.mcf' (staat in de dir extra van TMPgenc)

Verhoog de resolutie naar 720x576 met een een bitstroom van 2500Kbs (dit is het hoogste wat bijmij nog goed werkt in een normale DVD speler)

Voor SVCD of XSVCD geldt eigenlijk hetzelfde, alleen zijn er heel weinig standalone DVD spelers die deze goed! afspelen.

Maar ik zou eerst beginnen om eens een klein filmpje te nemen, en een stapeltje RW-cd's en dan net zolang uitvogelen wat het beste werkt, het kost een hele! hoop tijd, maar met een beetje 'tweaken' hier en daar kan je hele leuke resultaten krijgen...:):)

Gr FranX

 
ga weer wat klooien het gaat niet van een leie dakje kaartjes is haast nog makkelijker maar ja de vakantie gaat zo wel snel om shit als het resultaat dan maar goed word

 
het is imdiddels gelukt om een mini svcd te maken maar nog verre van perfect het schalen is niet goed gegaan omdat het een opname was van tmf deze was niet 4:3 heb nog een hoop te ontdekken voor de eerste stap gebruik ik flasch k en die gaat niet met tmpgenc samen ik kan daar allen maar kiezen uit bpmpeg

of twee maal avi mis ik soms een plug in of heb ik andere software nodig

dank u voor het antwoord herbies

 
Wat raar, bij mij genereert die DVB RECORDER nog altijd apparte files hoor ????

Stefaan

 
Ik heb sinds kort ook een SCSIverbinding met de 9500 en ben al aan het expirimenteren geweest.

Opnemen van audio en video gaat wel maar ik heb na het encoden met tmpgenc soms rare plopjes in het geluid zitten en de video speelt maar tot de helft ongeveer.

Is er misschien een goede site met informatie over dit onderwerp?

 
Probeer het eens op http://www.vcdhelp.com, op het board van http://www.dvb2k.de wordt ook veel over dit onderwerp gesproken. Moet je wel een beetje duits kunnen lezen.

Ik ben zelf ook vaak bezig geweest om films van Nokia9500 naar VCD of DVD te krijgen, maar ben nog geen ideaal EN snel En gemakkelijk programma tegengekomen.. Wat wel redelijk werkte was Ulead DVD Workshop en DVD Factory. Erg dure programma's, die bovendien nog erg langzaam reageerden op commando's. Deze programma's kunnen wel meteen overweg met de bestanden die met DVD2000Recorder gemaakt zijn. Zoeken naar een bepaalde passage duurt erg lang. Het reageert allemaal erg langzaam op commando's. Gebruikte PC: AMD 1800+ met 512MB ram

Peter

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan