mpegII via dvbrecorder naar svcd ?

@MAS en Activ So far so good, maar de codec is reeds in tmpgenc ingebouwd. Voor het afspelen is natuurlijk weer een zelfde codec nodig.

Wat Ilya moet doen in Tmpgenc is uit te leggen, zonder een Codec in het verhaal te btrekken, deze is nl. al geïntegreerd.

Wel nuttige info trouwens om het verhaal te begrijpen, begrijp me niet verkeerd!

@Ilya: In tmpgenc staat Video- en Audio Source, hier dien je de gestreamde PVAstrumento in te laden, zowel video als audio dezelfde file. geef nu de outputfile aan.

Via Setting (rechtsonder) staat de MPeg2 reeds ingevoerd met alle juiste settings (zo niet, load dan de SVCD setting)

Klik op start en wachten maar!

De outputfile kun je via NERO (bijv) branden op een CD! Je hebt nu een SVCD.

Deze SVCD kun je afspelen op een standalone DVD player (die SVCD aan kan natuurlijk) of via de Mediaplayer (Nu komt de Codec van Activ om het hoekie kaiken) Deze moet wel geinstalleerd zijn.

Suc6

Grtz Mike

PS ik zou de 1e keren een CD-RW gebruiken!!!

 
@Mike, kan je duidelijker zijn mbt TMPGE

Je gaat niet volledig in op mijn laatste posting.

Waar , dus in welk menutje moet ik de file PVA of MPGE stoppen.

Ik dacht bij Tools

Maar je jouw opmerkingen over videosource en audisource vind je in elk tabladje.Dus in welk tabladje.

I hope so :) :)

En.... is de audio dan ook gelijk juist verwerkt voor het branden.

ILYA,

 
@ilya,

Als ik een film met DvbRecorder heb opgenomen en een vcd/svcd wil maken doe ik het volgende:

Open tempgenc

Start Project wizard

Selecteer Super video cd(of wat ik meestal doe,vcd)

Video file selecteren(brows)Audio file wordt auto-ingelezen met de zelfde naam(zie uitleg Mike)

Next..source range aanvinken!

Move to Start frame en Set start frame.

Move to End frame en Set end frame.

Next(nu zie je de bitrate settings staan)

Output file selecteren.....Klaar!

Vervolgens brand ik met Easy cd creator (adaptec 2904)

de cd

Gr Ghost.

p.s

In het begin had ik wel problemen met de juiste codec.

Door de Elecard Mpeg2 Player te installeren,waren alle probs verholpen.

 
@Ilya

Ik snap je niet, hoezo tab blaadje??????

Ik gebruik versie 2.51.33.127 Daar staat de video en audio source in het opstartvenster!

Tuurlijk kun je met die tabbladen werken, maar in 1e instantie zou ik me daar niet mee bezighouden, probeer het eerst eens op de easy way

Of..... probeer als Ghost t beschrijft via de project wizard dat is echt de meest simpele manier om tot een prima resultaat te komen.

Grtz Mike

 
Oke, boys, ik had nl op een MD forum gelezen dat het proggie TMPGE niet goed kan om gaan met MD.Via de wizard kreeg ik steeds de melding dat ie de file niet kende , vandaar. De oplossing was via MP tools. (Volgens MD forum)

Als je die opent krijg je de diverse tabbladen.Ik zal opnieuw met een nieuw opgenoemen record file alles nog een keer proberen.Verder heb ik de aller nieuwste versie, TMPGE Plus.

Thankx

ILYA

 
Zojuist een nieuwe file gemaakt met MD 82.Via PSa aangpast.Ik heb eerst de stappen van Ghost gedaan. Al bij de allereerste stap via de Wizard krijg ik , nadat ik de video source browse had aangeklikt de melding " Cannot open or unsupported "

Gewoon dus klo....

Dus dacht ik ik doe nu Mike zijn methode , wat dacht je!!!!

Idem de zelfde problemen.Keurig de juiste settings MPEG2 /SCVD

Dus niet....

O ja, wat me verder opvalt , nadat je een recording gedaan hebt er 2 files zijn t.w voor 5 minuten fim :

10 KB MDI file en 30.660 KB Inter Video Media file !!!!Ik heb alleen de Inter Media File geladen.

Korotm , tot nu geen bal opgeschoten.Boys bedankt voor jullie inzet.

Jammer

ILYA

 
Wat vergeten.Ik gebruik de versie van TMPGE PLUS 25, 2.57.41.146 en Windows 98

version 190.138

ILYA

 
IK krijg nu nog steeds de melding in TMPGE, ondanks dat ik nu naast MD82 ooknog Progdvb206 en Watchpro 147 gebruik.

Ik krijgt geen " meldingen" bij het menu MPEGTOOLS, echter hier zijn diverse tabladen ,Als newbie weet ik niet welke ik moet gebruiken.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan