Mr. Rumbold (Nicholas Smith) overleden.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.417
Punten
113
Leeftijd
61
Vandaag is Nicholas Smith overleden. Hij is 81 jaar geworden.
Smith was de laatste nog levende acteur uit de cast van de bekende warenhuisserie "Are you being served" en speelde als adjunct directeur Mr. Rumbold. In Nederland was deze serie bekend onder de naam "Wordt u al geholpen" en was van 1972 tot 1985 te zien.

Een hilarische serie waar veel van onze ietwat oudere leden nog hartelijk om hebben kunnen lachen. Echte komische Britse humor en zeker voor die tijd erg toepasselijk.

Gelukkig hebben we nog internet en zijn zowat alle afleveringen op Youtube (klik) nog te bekijken.

Nou niet alleen om gelachen; je bleef er voor thuis.
Tja flapoor was na captain Peacock de laatste  nog levende, bijna niet te bevatten dat allen nu zijn heen gegaan.

Mijn favoriete serie was en blijft falty towers gevolgd door maried with children.

Maar deze mocht er ook zijn, altijd lachen en de beste was de directeur die altijd met twee prachtige meiden uit de lift kwam.

Inderdaad Mr. Blue Sky, wij bleven daar ook voor thuis, zo geweldig vonden we dat.

@The Matrix: Fawlty Towers is enkele jaren later op de buis gekomen, maar hebben wel vaak tegelijk gedraaid, hoorde ook tot de favorieten.
Married is een Amerikaanse serie en wel leuk, maar kan toch niet aan Engelse humor tippen. Dat kan echter verschil van smaak zijn.

Hahaha, ja die directeur met die lekkere wijven en dan zo bibberend op z'n wandelstock zeggen "you've all done very well" en dan bijna omvallen en opgevangen worden door die nurses. Dat was "young" mr. Grace.. hahaha.:biggrin:

Raar dat ze allemaal dood zjin, je zou toch verwacht hebben dat de twee jongste acteurs nog zouden leven, de wulpse Miss Brahms (Wendy Richards) of Mr. Lucas (Trevor Bannister) als jonge medewerkers. Deze zijn helaas al in resp. 2009 en 2011 overleden.

Je hebt nog meer van die vergeten leuke Engelse comedyseries: 

Dad's Army

Maar hoe heet die serie ook weer wat zich in Indi? afspeelt, met den dieje met zijn grote snor??? 

Dad's army is elke zaterdagavond nog om 21.30 op BBC te zien, soms zelfs nog in zwart-wit, daar zullen ook nog weinig van in leven zijn, als d'r geen interessante voetbalwedstrijd is, kijk ik daar naar.
Falty Towers is inderdaad ook hilarisch, maar Soap en Men behaving badly behoren zeker ook tot mijn favorieten.
Van Soap wat nooit wordt herhaald, heb ik slechts alleen seizoen 1 kunnen kopen bij die bolle, want ik ben ze helaas nooit in de nieuwsgroepen tegen gekomen.

@matrix  Die was ook geweldig!

@Multispeed: Is dat niet Shut Up Williams, van de serie "Oh moeder wat is 't heet" waar freggel en ik het al over hadden?
Of is dat shut up weer van iets anders?

@BT Ik dacht/ denk dat the matrix daarop doelde/ doelt!

Ik vraag af hoeveel verschillende series Croft en Lloyd hebben geschreven.
Moeten er heel wat zijn.

Ik zou niet weten hoeveel het er zijn, maar de series wat hier genoemd zijn waren toch geweldig.
Eigenlijk kun je jezelf afvragen waarom die niet nog eens herhaald worden i.p.v. series die pas 3-4 maanden geleden nog getoond zijn.

Ja die kon ook geweldig uit de hoek komen... Schitterend. Ik mis dat soort series echt. Gelukkig hebben we tegenwoordig youtube.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan