multifeed ontvangst

M

master28

Ik heb een triax 78cm en heb hier 3 lnb's inhangen, astra 28E, astra19E & Hotbird 13E.

Wat is de beste opstelling van dit geheel, ik heb nu de schotel uitgericht op astra19E en de andere 2 er links en rechts bij hangen, wat ik niet snap is dat de afstand van de lnb's tussen astra19E & Hotbird ongeveer een 1cm is en de afstand tussen astra19E & astra 28E is zeker 8cm, terwijl de afstand maar 3 graden meer is als van astra19E naar hotbird.

Hierdoor heb ik maar een matig signaal kwaliteit op astra28 E (20%).

Is een andere opstelling beter, bv schotel op hotbird uitrichten en de overigen er naast hangen.

graag advies hierover

bvd marcel

 
Tenzij je een speciale multifocus schotel hebt is het niet aan te raden satellieten die zover uit elkaar zitten met 1 schotel te ontvangen.

Een betere oplossong zou zijn om de schotel die je nu hebt te gebruiken voor astra en hb en er 1 bij te zetten voor astra2.

 
ik weet het, maar ik heb ook al een 1meter op sirius gericht, deze kan ik overigens draaien met mijn oude analoge ontvanger, maar dit vind ik te omslachtig (lui?). en nog een schotel erbij?

misschien maar eens een stab motor proberen?

kan de humax daar goed mee overweg en draait zo'n motor sneller als met een analoge actuator?

ik snap nog steeds niet dat die 3 graden verschil zoals in mijn bovenstaande posting, 7 cm meer is

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan