Multifeed

Sjef

Jr. Member
Lid sinds
25 apr 2012
Berichten
79
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
46
Nu wil ik een multirail aangeschaffen met 4 quatro LNB's. Moet ik dan ook 4 diseqc switchen hebben ( 4/1 ) ?? of is er een 16/4 oplossing ????
 
Ja hoor, daar is een oplossing voor.
Het gerenommeerde merk Spaun heeft daarvoor onlangs de SMS17807 NF en SMS 171607 NF ge?ntroduceerd.
Die hebben 17 ingangen en respectievelijk 8 en 16 uitgangen (dus evenveel "kijk punten").
De 17 ingangen slaat er op dat je 4 x 4 satelliet signalen, puls een (kabel-) antenne signaal op kunt aansluiten.
En omdat je dan dus ook rechtstreeks een tv van signaal kunt voorzien (je moet wel een geschikte aansluitdoos plaatsen), sprak ik van "kijk punten".
Je hoeft dus niet overal een satelliet ontvanger te plaatsen als je ook gebruik maakt van een DVB-T (Digitenne) of analoog kabelsignaal.

Ze hebben nog meer van zulke multiswitches, waaronder cascadable versies, wat inhoudt dat je die kunt gebruiken om een hele flat te voorzien van zulke signalen maar dat word dan een nog meer professioneel netwerk.

Spaun is een gerenommeerd merk, en daar zijn de prijzen ook naar.
Omdat het ook nog een nieuw product is, is de kans vrij groot dat je er niet erg gemakkelijk aan kunt komen.

Ik vermoed dat je om die reden toch beter met lossen DISEqC switches kunt werken, want dat zal een stuk goedkoper zijn.
Zelfs als je besluit om nog meer LNB's in je rail te monteren.
Zo heb ik hier 4 multiswitches in huis die 8 LNB's aankunnen (omdat de versies met 10 LNB's destijds niet leverbaar waren).
Wanneer je meer dan 4 van de door mij genoemde "kijk punten" hebt of plant, dan kom je toch weer op de Spaun oplossing uit.
 
Hmmm volgens mij kan ik beter voor quad lnb's gaan dan.
 
voor een multi switch heb je zowiezo quads nodig.
Horizontal hoog en laag en vertikal hoog en laag.
 
Voor een multiswitch heb je quatro lnb's nodig volgens mij en geen quad. Ik vind de multiswitch te duur. 4 quad lnb met 4 disesq switchen is ongeveer 140 € de multiswitch het dubbele en dan heb ik niet eens LNB's.
 
klopt sorry verkeerde woordspeling............lol.......
Maar is inderdaad een stukje duurder.
Werk zelf met de fte en ben daar tevreden over,maar zoals ze zeggen "er gaan meer wegen naar rome"
Succes ermee.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan