Na unlocken van nokia 3210 "contact service"

X

xinetic

Ik heb geprobeert een nokia 3210 te unlocken, maar zonder succes. Ik krijg nu de melding "contact service" al de unlockers staan nu allemaal op ffffffen, ik ben er al achter dat ik de 24c16 opnieuw moet programmeren via de dejan methode. maar alleen ontbreekt mij nog de bin/hex file, wie o wie kan mij aan een bin/hex file helpen voor een nokia 3210 5.36. of heeft iemand wat andere tips of trucks voor mij

 
Hallo Xinetic,

Met welk programma heb je hem proberen te unlocken?

De reden dat je nu contact service in je display hebt staan komt doordat er een checksum probleem in je eeprom zit en je dit alleen kunt repearen door de inhoud van je orginele eeprom uit te lezen en door middel van een programma de checksum opnieuw te berekenen.

Je zult wel moeten gaan solderen en dit is niet op te lossen door je telefoon te flashen omdat het probleem in de eeprom zit.

Je kunt ook geen eeprom van een andere telefoon gebruiken omdat dan je imei niet meer klopt.

Remco

 
Jammer, ik zie niets om te downloaden??

ik heb de nokiatool v2.5 gebruikt samen in combinatie met de methode dat je een draadje aan de 24c16 moet solderen en een aantal keren op unlock button moet klikken..... deze tool en info heb ik bij http://www.themobileworld.org gedownload.......

 
xinetic

als het downloaden niet lukt probeer het even met de rechter muisknop (opslaan als)

ronald

 
Van deze tools ben ik er ook een paar tegen gekomen, maar dan moet ik alsnog een file openen, die ik niet heb?.........

 
klopt xinetic

je moet de orginele eprom van de toestel uitlezen

deze moet je repareren met de software waarna je de

bin file weer terug kan zetten.

wat ik vaak doe is de pootje's 5,6,7,8 los solderen

nu kan je de aarde op pootje 1,2,3,4 solderen

5,6,8 worden gebruikt voor het programmeren en uitlezen

als je een jdm programmer gebruikt is het verstandig om pootje 7 niet aan te sluiten mocht je dit wel doen dan heb je kans dat hij div. gedeeltes van de eprom niet goed programmeerd.

suc6 Ronald

 
Beste Ronald,

Gaarne opgave van URL's waar ik intructies en software terug kan vinden om de originele inhoud van Atmel 24C128 uit te lezen en vervolgens te saven.

(3210 >> ver.5.31 en 5.36)

Kun je mij s.v.p. bevestigen dat;

** Poot 1 op 24C128 zoals te doen gebruikelijk aangegeven wordt met 'ronde opdrukt' op de dil(smd) behuizing ?

Op http://www.themobileworld.org stond dit namelijk precies andersom !

** Betekent de Erase- en Programable ROM van Atmel ook letterlijk dat ik -mocht het met unlocken fout gaan- de IC moeiteloos keer op keer kan proggen ?

Eerder heb je Xinetic verwezen naar:

http://www.crosswinds.net/~ronald01ronald

en

http://www.crosswinds.net/~ronald01ronald/Contact%20service%20by%20Guar3210.zip

Ik heb ze beide vanaf 17 mei 2001 te 20.27 uur (5 min. na je posting) tot 19 mei 2001 te 13.38 uur (this very moment) verscheidene keren bezocht, helaas zonder succes.

Groetjes,

SatZapper.

 
Hallo satzapper

de 24c128 kan je zonder problemen met een jdm programmer uitlezen

http://www.jdm.homepage.dk/newpic.htm

de telling van de eprom begind bij het stipje

8 7 6 5

)

1 2 3 4

als je de back up van de eprom hebt gemaakt kan je hem zonder te wissen opnieuw programmeren, hierbij zal de oude data overschreven worden.

er zijn wat problemen met crosswindsnet maar ik heb even de soft op een andere url geplaatst deze moet nu goed werken.

http://www.geocities.com/ventury01

ik neem aan dat je een telefoon hebt die defect is, als dit niet het geval is kan je hem met de pin 5 methode of nog beter met de dejan flasher en de jetrho soft sim lock vrij maken.

gr. ronald

 
bedankt voor de tips/truuks, jammer genoeg kan ik het niet meer uitproberen want ik sta op het punt om naar spanje af te reizen......................

 
Help!!!!! ik heb bovenstaande handelingen uitgevoerd en de file door de nokia repair tool heen gehaald die vervolgens vermelde dat de file ge-repaired was, maar na het terug solderen van de 24v128 was het gebeurd met de nokia 3210, helemaal niets meer te zien op het display en als ik de telefoon uitlees is het imei nummer totaal verminkt? is er nog hoop voor deze telefoon??????? (het vervelende is, de telefoon is niet van mij, maar ik zou hem wel even voor iemand anders unlocken). (met nokia's van beneden ver 5.36 is het wel gelukt).

 
hallo xinetic

als het programmeren van de eprom goed is gegaan zonder fouten, dan kan het zijn dat er iets fout is gegaan tijdens het solderen controleer dit nog even goed, kijk ook even of de beide c's bij pootje 5 nog op zijn plaats zitten.

wat ook kan gebeuren: als de soldeerbout te heet is geweest dat er een print baan los is gegaan die geen contact meer maakt als dat het geval is mag je hopen dat deze om te leggen is naar een component of een doormetalisering.

suc6 ronald

 
ik heb geen idee wat er fout gaat, solderen is goed gegaan ik heb voor dit werk maar een 15wat soldeerboutje met een fijne punt gebruikt? ik vraag me af of het uitlezen goed gegaan is, hoe kan ik checken of het uitlezen goed gegaan is?

 
@xinetic

ik heb voor morgen een 3210 ver 5.36 ter reparatie die contact service aan geeft.

de eprom moet ik ook uitlezen, deze kan ik je morgen avond wel even toe sturen zodat je ongeveer kan vergelijken met wat jij uitgelezen hebt.

gr. ronald

 
daar ik hier ook een 3210 heb,met de melding "contact service"

heb ik de eeprom losgesoldeerd om te repareren.

helaas is door mijn ongeduld pootje 5 en 8 afgebroken uit de eprom behuizing.

mijn vraag kan ik hier zondermeer een nieuw 24c128 inzetten?

of heb ik toch de origineel.bin nodig uit het oude eprom?

ivm imei?

 
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar als ik dit probleem had dan had ik het geprobeerd. Ik zou denken dat de bin file toch alleen in het begin van de eeprom geprogremeerd zal worden????

 
daar ik de bin (eprom) niet meer kan uitlezen.

zoek ik een bin file dan kan ik eens kijken of je daar het imei nr,

in kan veranderen.

dan kan ik die in een nieuwe eprom schrijven.

anders moet ik maar probeeren of ik de defecte eprom,met wat slijpwerk toch nog in een jdm kan aansluiten.

 
Ik heb verschillende programma's gezien ooit waarmee je het imei veranderen kon, ik weet alleen niet of dat via kabel of bin file gaat...

Ik heb hier nog een zooitje soft en zal eens even kijken, heb ooit bij een pool een cd besteld die je na ontvangst pas moest betalen, password cracker deed zijn werk, dus die was gratis :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan