Na XP prof problemen

J

Josje01

Hoi, heb dan toch maar de stoute schoenen (sinterklaas) aan getrokken. Ik ben overgegaan van Win 98se naar Win XP prof. Eigenlijk loopt deze laatste toch een stuk stabieler. Maar van mijn sat proggies krijg ik ISVedit2.2 niet meer op gang, ook niet als ik de compaliteit op win98se zet?? Als tweede probleem ik had op 98se pinnacle gezet die werkte goed na de installatie naar xp niet meer goed dus verwijderd en opnieuw installeren, nou hou maar : niks opnieuw installeren, als ik probeer te installeren krijg ik een melding dat xp geen toegang tot netwerklocatie "documents and settings kan krijgen dus de installtie wordt afgebroken. Wie kan mij helpen deze problemen op te lossen? De overige problems heb ik zelf kunnen oplossen.

Xp loopt écht wel beter hiero.

Greetz: Josje01

 
Wil je software installeren, kun je deze meldingen krijgen als de rechten niet goed staan, of als je deze probeert te installeren als gebruiker in plaats van als Administrator.

Heb je als gebruiker admin rechten, kan het toch heel soms nog problemen geven omdat sommige software toch nog checked of je gebruik maakt van een admin account alhoewel dat eigenlijk niet zou moeten.

Probeer dus eens in te loggen met het administrator account en dan de software installeren, anders de rechten van de documents & settings directory wijzigen, maar normaal moet dat niet nodig zijn.

Wat betreft ISVEdit gebruik je nog een oude versie.

Reeds lange tijd is ISVEdit 4.2b uit en misschien inmiddels nog wel een nieuwere, en deze werkt uitstekend onder windows xp, ook zonder win98 compatibiliteit aan te geven, dus zou ik eens op zoek gaan naar die versie, als je hem niet hebt, stuur me even een mailtje, dan krijg je hem van me.

Er zijn echter satproggies die niet wensen te werken onder windows XP, dat is ook de reden dat ik zelf hier een dual boot heb met windows 98.

Onder andere Serial Download Server werkt niet onder XP, ook niet in compat mode, DVBEdit werkt wel voor settingslijsten, maar wegens strange gedrag betreffende com & lpt poorten wil ie nog wel eens vaker problemen geven om firmware naar de Nokia te zenden. De rest van de proggies lukken wel, of gebruik ik niet meer.:)

 
Josje, heb je wel een 'schone' installatie gedaan?

Zomaar XP over Win98 heen installeren is namelijk niet zo'n goed idee!

 
Bedankt BT, voor je uitleg

Drz ,Nee ik heb geen schone installatie gedaan, heb dus inderdaad Xp over 98se gezet.

Greetz: jOsje01

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan